Classic Athlon 800 oc project

Pagina: 1
Acties:

• Dr.Q
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-07 16:21
Goed, na een hoop gedoe ben ik eindelijk toe aan het beginnen aan het oc'en van mijn Athlonnetje. Dit is het huidige systeempke.
Asus K7V-T
Class. Athlon 800 Slot-A
Coolermastertje
V5 5500
128 meg pc-100

Nu kreeg ik van een ASUS techie te horen dat de K7V-T vrijwel hetzelfde is als de K7V. Het enige dat veranderd is de stroomtoevoer omdat de Thunderbird nu eenmaal meer zuipt als een klassieker(kan van pas komen bij het oc'en) . Mooi, mijn voltage kan maximaal tot 2.05 volt ingesteld worden. (draait nu op 1.60). Ik zet er een Alpha op met totaal 54cfm. Blazend naar de heatsink toe. Daarboven komt (ingebouwd in mijn kastwand) een 131.5 cfm 120mm fan te hangen die de boel daar een beetje orkaaneert. Achter mijn Athlon komt een 40cfm 80mm fannetje die de boel wegzuigt. Boven mijn V5
komt ook een 120mm 131.5 cfm fan te hangen, echter niet in mijn kast wand maar aan de pci-brackets geknutseld (check 3dfxcool)blazend/suckend weet ik nog niet . Er zit echter wel een mooi gat in de kast voor aanzuiging.
Totaal heb ik dan door mijn kast en rondom mijn proc. (2x 131.5 van de 120's, 40 van de 80mm , 54 van de Alpha en nog eens 50 van mijn voeding)= uhh... 407 cfm lopen.
Een GFD'tje erop en overclocken maar denk ik.
(peltier doe ik niet aan, dus begin er ook niet over).

Nu is mijn vraag aan jullie pro's hier, wat
zijn de beste instellingen qua fans. Welke zal ik op blazen zetten en welke op zuigen.
De suckers kunnen de andere fans met name die op de V5 sneller laten slijten doordat deze dan in een soort vacuum draaien (aan een kant dan.) En hebben jullie verder nog tips voordat ik begin. Die athlon is .18u, en verder heb ik alles wel gezegd denk ik.
Alle commentaar is welkom!

Inmiddels onderdeel van de huisraad... ;)

• LiGHtNiNG!
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-08 18:09

LiGHtNiNG!

(tm) since 1985, build in &#03

Jahoor, ga jij maar lekker een paar van die herriedingen erop zetten. Ik heb ook een 0,18 Athlon (750) die loopt prima op 1000 met "gewoon" een golden orb.. tot 950 loopt ie met 2/5 cache, daarboven moet ik hem op 1/3 zetten.. 1,75v, 49C stressed(gemeten aan de binnenkant van de heatplate nagenoeg tegen de core aan met een losse sensor, Asus P2T)

Voor de paar graden lager ga ik er echt geen Alpha opzetten die een veelvoud kost van een Golden Orb nowadays.. nog los van de 15db extra die je er bij cadeau krijgt..

Nog even een opmerking, als je een aluminiumkleurige heatplate hebt op je Slot-A Athlon is de kans 99% dat je een 900+ core hebt en die lopen dus makkelijk 1000, zonder echt veel bijzonders te kopen.. Met die huidge prijzen zou ik er niet teveel insteken (anders kan je beter CPU+MB verkopen en gegarandeerd een sneller setje kopen weet je)

Laat maar.. .

• Dr.Q
Ik ben een stukje vergeten hier denk ik.
IK ben van plan ook mijn v5 5500 te oc'en.
Daarom komen ook die andere fans erin aan de kastwand. het viel mij op dat er op de v5 naast de heatsink nog een gat zit (boven en onder) zodat je er een veel grotere Fan op kunt zetten :9. DIe herrie valt best mee, aangezien mijn kast zo staat dat aller herrie van mij af raast richting muur waar ook weer iets hangt en zo het geluid invangt.

Trouwens, die Alpha zet ik er op omdat ik misschien nog wel verder ga als 1050 en dan telt elke graad wel. Die alpha heeft de fans ook erg mooi onder een hoek van 90 graadjes geplaats op de heatsink zodat ze van het mobo afblazen. Is perfect omdat ik zo met die 120mm recht in de fans blaas zodat deze ook maximaal luchthappen. Of ik kan die fan op sucken zetten zodat het andersom gaat. Ook hier is alle commentaar weer welkom.

• delyver
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-08-2025
Idd als je bedenkt dat je driehonderd kwijt bent aan koelers. kan je beter je spultje verkopen en een 1 gig kopen. incl mobo

greetz w

Audi A8 W12 6.0

• Dr.Q
Jah, kan... Maarrrr. (en dan ook een hele grote maarrrr....).... een Classic Slot-A
Athlon 800 @ 1050+ (1100 moet te doen zijn met al die koeling) klinkt op zich best wel leuk en is dan ook bijzonder tussen al dat geweld van die socket-A'tjes. Het is niet voor niets een project en niet zomaar overclocken, ik probeer gewoon zo ver mogelijk te komen. Ik ga ergens volgende week beginnen, I'll keep you guys posted!

• Renkie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-08 09:51
Hehe LOL

al die koeling heb je niet nodig:)

Ik heb ook een ktv-t met classic 800
GFD erop en hij draait 10x115 (1150)probleemloos
1166 wil ook alleen het moederbord trekt die hoge bus niet, zelfde probleem met 8x112

het enige probleem is dat mijn GFD geen 10.5 multiplier pakt :(

Iemand een oplossing ?
het is een FreeSpeed pro

• Dr.Q
Nou... al die koeling is wel handig, zoals ik al zei ik ga zo hoog mogelijk (mijn voltage kan tot 2.05V) en mijn biertjes blijven zo ook lekker koud :P Mijn V5 5500 is ook lekker aan het bakken daar dus die fans zijn dan wel nodig. Maar toch, een beetje casemodden/Oc'en is wel tof toch? Als alles af is maak ik wel een paar Jpg'tjes en post ik die hier.

Verwijderd

Ik heb onder mijn Voodoo 5 5500 een slot koeler geplaatst. twee PCI slots leeg gelaten, zodat het niet de fan's op mijn V5 tegen werkt. Het scheelt zo'n 6 graden met alleen de slotkoeler aan. Met de rest van de fan's aan hou ik hem mooi op kamertemperatuur.

/me is aan het kijken voor een dremel. Mod baby mod >:)

• delyver
ik hab vandaag eindelijk gedremelt!
das leuk!
ik post pictures! 8-)

ik heb ook eindelijk mijn raamrubber
ik heb ook foto's daarvan

Audi A8 W12 6.0

• LiGHtNiNG!
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-08 18:09

LiGHtNiNG!

(tm) since 1985, build in &#03

Zeg mister Q, ben je een beetje blind/doof ofzo.. zoals gezegd, een beetje recente Athlon Classic's lopen met extreme koeling niet harder.. ze maken alleen maar meer lawaai!

Al zet je er 220v op, dat hoeft helemaal geeneens om ze zo hoog te krijgen

Laat maar.. .

• delyver
Ik sluit me aan bij Lightning.

ik kan ook wel 20000 volt op mijn pc zetten mijn zo'n spannings kabel ie bijna boven mijn huis hangt ;)

soms willen ze gewoon niet verder :(

Audi A8 W12 6.0

• Dr.Q
Hehehe als we agressief gaan doen dan rot je maar op hoor mr. Lightning! Athlons willen vaak niet harder omdat hun cache geheugen dan begint te zeuren. Als je de cache multiplier op 1/3 zet dan kun je veel verder komen als op 2/5 (DUH!). En ik ben niet doof/blind, als je verder leest zie je dat ik alles op ga bakken, mijn v5 ook (en die wordt echt heet!). Trouwens ik vind 45-50 db niet veel voor zo veel koeling. (natuurkunde: samengestelde geluidsgolven van elk 45 db geven geen 90 maar eerder 50 db! on request kan ik je dit nog wel uitleggen...)De limitatie zit vaak in het cache geheugen zoals ik net ook al zei. Die athlon is geloof ik van mei-juli 2000 if it matters.

En trouwens ik zie van die ALPHA af, dat wordt een VOS32 :) veel goedkoper en vrijwel net zo goed. Deze topic gaat trouwens niet over hoeveel decibellen die zooi uitbraakt maar eerder over de technische kant, Fans waar plaatsen, GFD tips, andere tips van jullie mede tweakers, and so on. Ik respecteer jullie commentaar maar houdt het dan wel binnen deze topic, dus geen hoogspanning op je proc zetten want dat is toch onzin. ("uhg! en ga nu allemaal jullie innerlijke rust zoeken" - Dancing Bison - )

• delyver
Op maandag 05 februari 2001 13:43 schreef Dr.Q het volgende:
Hehehe als we agressief gaan doen dan rot je maar op hoor mr. Lightning!
Ga nou niet flamen! >:)

Audi A8 W12 6.0

Pagina: 1