installeren usb stick

Pagina: 1
Acties:

• martinx76
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 29-02-2024
Vraagje. Na uitgebreide zoektocht over microsoft, google en de search op de tweakerssite kom ik er nog steeds niet uit.
Heb een USBstick kado gekregen. Dus ik steek dat ding in de usb poort, hardware manager wil installeren, maar kan niet de goede driver vinden.
Heb me rot gezocht op de WinXP CD (home edition SP1, SP2 via download geïnstalleerd) maar kan de driver niet vinden.
Ontzettend irritant. Iemand ervaring hiermee?

Specs: AMD XP 1800, 512 MB, WinXP SP2

Tuurlijk: waar een wil is, is een weg. Maar op de mijne zijn altijd wegwerkzaamheden.

• kromme
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23:37

kromme

Doe hubs slaag in het koffer..

Ik zou beginnen met te vermelden welk merk stick. En kijk eens op de pagina waar hij van is.
Of driverguide.....

Keep it calm...en lek mig de zuk

• bas-r
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08:48
wat voor stick???

Edit: wat je zegt, Kromme.

[ Voor 46% gewijzigd door bas-r op 18-01-2007 11:16 ]

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10:37

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Voor een USB geheugenstick zou normaal gesproken helemaal geen drivers nodig zijn :?

Post eens het merk en type enzo van die USB stick :?

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• martinx76
Zoals ik al zei, heb ik de stick cadeau gekregen. (Van de SBOH) geen merk geen type, oh ja, wel wordt vermeldt dat de capaciteit 128 Mb is.
En inderdaad ik zou verwachten dat als ik hem in een USB poort plug dat WinXP dat gewoon accepteert. Is met bijv. cardreader geen probleem geweest.

Tuurlijk: waar een wil is, is een weg. Maar op de mijne zijn altijd wegwerkzaamheden.

Verwijderd

Ehhmm stick weggooien en voor 20 euro een stick kopen met 256+ MG geheugen?
(dat was mijn eerste reactie)

Als zo een USB stick niet automatisch installeert onder windows XP heb je er weinig aan. OP andere locatie's zou je dan ook steeds een extern programma moeten installen etc etc...

[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2007 23:25 ]

• kromme

kromme

IDD de moeite niet waard om tijd aan te besteden.
Koop je een nieuwe van een iets bekender(of al merk ;) )merk.

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Probeer het eens op een andere PC. Misschien is op jouw PC de driver wel verdwenen oid.

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online
Heb je de stick al in een andere pc geprobeert?
Zou kunnen dat het probleem in je computer zit en niet in je stick.
Andere USB poort is misschien ook handig om te proberen.
Overigens moet je dan wel eentje kiezen van een andere controller, maar het beste is toch om even een andere pc op te zoeken voor het testen.

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10:33

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Er vanuit gaande dat er geen belangrijke data staat op de stick: Je kan bij Computer land 512 mb USB stick kopen voor een 10tje.... Kan je dus mooi vervangen

Er vanuit gaande dat er wél belangrijke data opstaat: Probeer het voor de grap eens bij een andere PC ?, Update eventueel je chipset drivers (en dus je USB drivers) van je mobo?

Xbox Live ID:Notna8310

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Ik denk eerder dat XP de USB driver van je Mobo weer wil installeren (usb root hub).

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 23:24:
Ehhmm stick weggooien en voor 20 euro een stick kopen met 256+ MG geheugen?
(dat was mijn eerste reactie)

Als zo een USB stick niet automatisch installeert onder windows XP heb je er weinig aan. OP andere locatie's zou je dan ook steeds een extern programma moeten installen etc etc...
voor 20 euro heb je 1 GB :9

• kromme

kromme

Waar?

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-02 12:18
pricewatch natuurlijk
of je spit ff het foldertje van de mediamarkt door

PSN: djmurcielago

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

16,95€ bij de officecenter al een tijdje terug :)

• KingCrash
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09:15

KingCrash

Angry Rabbit

Euhr dit is toch tweakers, het is geen uitdaging om een nieuwe te kopen ;)

Even op een andere pc proberen en de windows xp usb drivers opzoeken en installeren.

Angry Rabbit

Verwijderd

@Terw_Dan: ex BTW? ;)

@ kromme: 20 euro was t bij de dynabyte

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2007 11:56 ]

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Ik weet eigenlijk niet meer of dat met of zonder btw was. Maar goed, 16,19€ met 19% btw is 20,17€ dus dat vind ik best wel 2 tientjes ;)

Verwijderd

Terw_Dan schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 12:00:
[...]

Ik weet eigenlijk niet meer of dat met of zonder btw was. Maar goed, 16,19€ met 19% btw is 20,17€ dus dat vind ik best wel 2 tientjes ;)
dan scheelt t dus 18 ct met de dynabyte... is ook niet de moeite ;)

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 08:43

Theo

moederbord

Terw_Dan schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 11:53:
[...]

binnenkort een Dale-Elec 2 GB voor 33 euro ex en bij IA.net loopt ook een aktie over kingston stics, 23 euro voor 2 GB en 44 euro voor 4 GB B)

Nu met WP, PV, EV en PC

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

theodouma schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 12:52:
[...]

en bij IA.net loopt ook een aktie over kingston stics, 23 euro voor 2 GB en 44 euro voor 4 GB B)
maar bij inkoopacties.net krijg je ze waarschijnlijk pas na heel lang wachten en heel veel mailen. Dan leg je liever een paar euro meer om ze gelijk te hebben ;)

• Dick
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Terw_Dan schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 11:53:
[...]

€15 bij de mediamarkt tijdje terug :)

• Raymond P
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10:52
Pfff amateurs!

10 euro 512 MB bij Salland

13 euro 1024 MB bij Salland

19 euro 2048 MB bij Salland

:9

(miereneukers)

[ Voor 50% gewijzigd door Raymond P op 19-01-2007 13:25 ]

- knip -

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

• hufkes
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-02 19:59

hufkes

nee, daar staat niet hufter!

Is waarschijnlijk iets fout gegaan met de driverinstall van de USB, download dit tooltje: http://h10025.www1.hp.com...7-2&jumpid=reg_R1002_USEN

Haal de stick uit de pc, install, opstarten, klikken op tabje 'devices', linker kolom naar beneden scrollen naar 'universal serial bus controllers'

Opent nu in rechter kolom, alles waar een geel uitroepteken in staat is niet aagesloten en/of niet goed geinstalleerd. Zoek eerst naar 'USB Mass Storage Device' met uitroepteken, rechter muisknop, uninstall. Voor de zekerheid een restart, stikkie opnieuw insteken, windows gaat hem opnieuw detecteren en hopenlijk kun je dan bij.

Werkt het niet, dan even alles onder USB weghalen inclusief de root hubs en de host conntrollers, opnieuw starten en weer proberen.

NB: bij die laatste stap zullen ook andere usb apparaten opnieuw gedetecteerd en soms zelf opnieuw geinstalleer moeten worden. Denk bijvoorbeeld aan printers/iPod/etc.

[/end serieuze tweaker approach]

@Raymond: de mierenneukers zijn bij Salland Automatisering ook in de aanbieding volgens mij :+

[ Voor 4% gewijzigd door hufkes op 19-01-2007 13:33 ]

Onderstaande signature is al >20jr oud ***hoe dan***
---
Het internet is een veelbelovend medium
....dat maar heel weinig van zijn beloftes nakomt.
Wat weg is... raak je nooit meer kwijt :P

Verwijderd

Ik heb weinig verstand van de prijzen, maar weet wel dat het niet al te veel geld kost om een nieuwe USB stick te kopen..

Met alle respect Martinx, ik ken jouw situatie natuurlijk niet en weet dus niet hoe je financieel zit, maar als je USB zoveel problemen opleverd krijg ik echt het gevoel dat je er niet veel aan hebt. Misschien dat die het IDD op een andere PC wel doet, maar dan zal het nog een hoop tijd kosten om de juiste drivers te bemachtigen (of zelfs Windows opnieuw te installen, wat veel tijd kost en misschien niet eens werkt)...

Ik zou gewoon een USB stick van een vriend of kennis proberen. Als deze het wel op je PC doet ligt het dus waarschijnlijk aan de USB stick. Als deze het niet doet, ligt het aan je PC

Als het aan de stick ligt; gewoon een nieuwe kopen; deze zal waarschijnlijk ook gewoon op andere PC's werken

Als het aan de PC ligt: dan zou ik idd op je PC gaan zoeken en dan moeten we daarna even gaan zoeken :)

• Raymond P
De TS had gemeld dat zijn cardreader het wel gewoon doet.
We mogen geloof ik wel aannemen dat die ook via USB gekoppeld is.

Ik neem ook aan dat de TS de USB pen in een andere poort van zijn pc geprobeert heeft.
Als ik het me goed herinner, als een USB apparaat verkeerd of niet geïnstalleerd wordt op één poort, dan wordt de stick gezien als een "nieuw stukje hardware" op een willekeurige andere poort, waarna de procedure weer opnieuw begint.

Conclusie, USB pen / stick defect.
En cadeaus geef je niet terug, dus...

[ Voor 7% gewijzigd door Raymond P op 19-01-2007 14:27 ]

- knip -

Verwijderd

Gewoon een nieuwe kopen...
heb laatst een 2 GB usb stick gekocht voor 21 euro..... bij opus

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
ook lekkere oplossing die sommigen hier aangeven. Misschien ligt het wel helemaal niet aan die stick. En dan koopt ie op jullie advies maar meteen een 2GB stick voor 50 gulden en dan blijkt het nog niet te werken 8)7

• Raymond P
Palomar schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 14:36:
ook lekkere oplossing die sommigen hier aangeven. Misschien ligt het wel helemaal niet aan die stick. En dan koopt ie op jullie advies maar meteen een 2GB stick voor 50 gulden en dan blijkt het nog niet te werken 8)7
Dan weten we iig dat het niet aan de stick ligt. O-)

- knip -

• ruftman
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-02 01:05
Ik heb ooit een soortgelijk probleem gehad met een memorystick. In mijn geval bleek de partitie verwijderd te zijn.

Via schijfbeheer van Windsows XP (Deze computer+> rechtermuistoets=> beheren), heb ik de partitie teruggezet en geformatteerd. Vervolgens werkte de stick weer gewoon.

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 08:43

Theo

moederbord

Palomar schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 14:36:
guldens?/ We hebben al euro's hoor B)

Nu met WP, PV, EV en PC

• martinx76
Na wat gepruts weet ik het probleem. Windows herkent wel nieuwe hardware, maar vindt dan niet het goede installatie bestand. Alle usbcontrollers eraf gemikt en vervolgens alle usb apparaten met de hand weer geïnstalleerd.
Nu werkt ook de USB stick wel. Beetje raar dat Windows de installatiebestanden niet kan vinden, terwijl ze gewoon in C:\windows\inf staan.

Pagina: 1