Hey Tweakers!
Sinds kort ben ik met MySQL 5 bezig om stored procedures te maken. Nu heb ik de volgende query maar krijg niet het gewenste resultaat.
Als ik de laatste query weghaal ( SELECT `entity_table`.`name`
INTO @name
FROM (SELECT @type) AS entity_table;) dan krijg ik dit :
Zoals je ziet word @type dus wel goed gevult, en wil ik dan daarna SELECT name FROM cms_module doen maar dan krijg ik unkown collumn in field list. Terwijl er echt een kolom name bestaat in de tabel cms_module
Misschien wil ik wel iets wat niet kan
Ben heel erg benieuwd wat jullie er van zeggen!!!
Sinds kort ben ik met MySQL 5 bezig om stored procedures te maken. Nu heb ik de volgende query maar krijg niet het gewenste resultaat.
SQL:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
| DELIMITER | CREATE PROCEDURE rights_select(user_id INT) BEGIN SET @permission := ''; SET @type := ''; SET @id := ''; SET @entity_id := ''; SET @tablename := ''; SET @name := ''; SELECT `permission`.`permission`, `type`.`type`, `rights`.`user_id`, `rights`.`entity_id` INTO @permission, @type, @id, @entity_id FROM `cms_rights` AS `rights`, `cms_permission` AS `permission` , `cms_type` AS `type` WHERE `rights`.`user_id` = user_id AND `type`.`id` = `rights`.`type_id` AND `permission`.`id` = `rights`.`permission_id`; SELECT `entity_table`.`name` INTO @name FROM (SELECT @type) AS entity_table; SELECT @permission, @type, @id, @entity_id, @name; END; | |
Als ik de laatste query weghaal ( SELECT `entity_table`.`name`
INTO @name
FROM (SELECT @type) AS entity_table;) dan krijg ik dit :
| @permission | @type | @id | @entity_id | @name |
| create | cms_module | 1 | 1 |
Zoals je ziet word @type dus wel goed gevult, en wil ik dan daarna SELECT name FROM cms_module doen maar dan krijg ik unkown collumn in field list. Terwijl er echt een kolom name bestaat in de tabel cms_module
Misschien wil ik wel iets wat niet kan
Ben heel erg benieuwd wat jullie er van zeggen!!!
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2007 10:56 ]