Toon posts:

[2003 server] zwervend profiel op xp machines

Pagina: 1
Acties:
  • 129 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Mensen,

Sinds kort krijgen we hier telkens de melding:

Windows heeft uw zwervend profiel niet geladen en probeert u nu op basis van uw lokaal profiel aan te melden. Wijzigingen in het profiel worden niet naar de server gekopieerd wanneer u zich afmeldt. Uw profiel werd niet geladen omdat er al een kopie van de profielmap op de server bestaat die niet de juiste beveiligingsinstellingen heeft. De huidige gebruiker of de groep Administrator dient de eigenaar van de map te zijn. Neem contact met de netwerkbeheerder op.

Zelf hebben ze toegang tot de mappen, maar blijf telkens deze melding krijgen, wat ik ook doe ik blijf hem krijgen.

Heeft er misschien iemand een idee? heb al gezocht, alleen vind er weinig antwoord over :'(

• barrrt
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15-02 23:24
dit wilt dus zeggen dat hij de gebruiker laad via een gecached profiel op de lokale pc ..

wat je zou kunnen proberen is even met local admin in te loggen, de pc even uit het domein halen (dus in een werkgroep zetten) en te rebooten en daarna de pc weer in het domein te hangen.

laat me even weten als dit werkt?

Verwijderd

Topicstarter
dat lijkt me onlogisch als ik een paar mensen aanmeld op een pc waar ze nooit hebben aangemeld blijf ik dat zwervend profiel houden.
Het gehele netwerk heeft daar last van.

Of zie ik het hellemaal verkeerd....kan ook hoor :?

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:06

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Er zijn een aantal checks die W2K3 (met sp1) doet om te controleren of een profile legimate is. Één ervan is dat de user of administrator owner moet zijn van het profiel. Via een policy setting is deze extra check te disablen.

Windows Server 2003 checks for pre-created roaming profile folders when you make a roaming user profile

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Verwijderd

Topicstarter
nee niet geholpen, blijf het houden.

Trouwens ik kreeg twee meldingen, was de ander vergeten erbij te schrijven:

kan het lokale profiel niet vinden. U wordt aangemeld met en tijdelijk profiel.
Wijzigingen die u in dit profiel aanbrengt gaan verloren wanneer u zich afmeldt

• Question Mark

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Policy setting "always wait for network before logon" is ook ge-enabled?

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Verwijderd

Topicstarter
Ik had ze niet geshared :D ...ik snap niet wrm hij er nou pas problemen mee geeft hij heeft er al een jaar ofzo zo gedraait, en had er nooit last van.
Maar allemaal iig bedankt

Verwijderd

Topicstarter
te vroeg gejuicht, blijf er last van houden....net deed ie et nog wel en nou geeft ie weer een zwervend profiel af :'(

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15-02 20:12

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Beide beveiligingsettings goed? NTSF en Sharing moeten voor de gebruiker full control hebben. Admin moet uiteraard ook full control hebben, voor de zekerheid en mocht de gebruiker iets hebben, kan je die verwijderen en een nieuw profiel laten aanmaken. Zorg tevens dat in de AD de juiste verwijzing staat naar de profielmap.
Open AD, ga naar de gebruiker toe > eigenschappen > profielpad en dat goed zetten. Vul dus in "\\server\profiel" en share hem ook op die manier (mag ook "\\server\profielen\profiel" zijn).

Commandline FTW | Tweakt met mate

• Question Mark

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Verwijderd schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 13:51:
Trouwens ik kreeg twee meldingen, was de ander vergeten erbij te schrijven:

kan het lokale profiel niet vinden. U wordt aangemeld met en tijdelijk profiel.
Wijzigingen die u in dit profiel aanbrengt gaan verloren wanneer u zich afmeldt
Die tweede error is logisch, het roaming profile kan niet worden geladen, als tweede probeert een XP client dan een lokaal gecached profile (van de user) te gebruiken. Bestaat deze niet, dan krijgt de gebruiker inderdaad een tijdelijk profile waarin geen wijzigingen worden gesaved. Puur een informational warning.

Weet je zeker dat het aanpassen van de policy-setting zoals staat in het door mij geposte linkje niet geholpen heeft --> policy-change is wel gerepliceerd toen je weer ging testen? Deze policy-setting lost namelijk exact de "error" op die je post. 'k Ben dit vaker tegengekomen bij klanten.

Overigens heb je mijn vraag over "always wait for network at logon" ook nog niet beantwoord.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

En verder is het belangrijk dat je DNS servers goed staan - post dus eens de "ipconfig /all" output van zowel je server als van een van de clients en vertel even welk ip address je server heeft :)

Windows Clients >> Windows Servers en Server-software
Pagina: 1