Maxtor DiamondMax 9 harde klik

Pagina: 1
Acties:

• Janssen
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-08-2024
Ik heb 2 Maxtor DiamondMax 9 schijven in mijn pc zitten. Op de ene schijf staat het OS, en op de andere muziek etc. Wanneer ik Windows heb geboot en bestanden op de "muziek schijf" benader, hoor ik deze 1x hard klikken. Wanneer ik later weer naar deze schijf ga hoor ik niets.

Ik ben bang dat deze schijf dood aan het gaan is. Ik heb al Maxtor PowerMax gedraaid, maar deze zegt dat mijn schijf in orde is. Ik vertrouw het echter niet helemaal. Ik heb al gezocht met de search, maar daarmee vind ik alleen maar schijven die regelmatig tikken, dus niet 1x per sessie.

• Edgarz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 06-02 18:58

Edgarz

Tweako-active since1986

Elke tik is er een te veel, vooral als deze consequent voorkomt. Waarschijnlijk heeft de mechaniek (lees-) een klapje gekregen.
Je kunt evt. contact opnemen met de klantenservice van Maxtor en kijken op de HDD zelf wanneer deze is gemaakt. Algemene regel is dat er 3 jaar garantie op zit.

• bas-r
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23:03
http://www.seagate.com/ww...ify_warranty_&_submit_rma

Gaat tegenwoordig via Seagate (sinds dec)

Btw, ik heb er zelf eentje opgestuurd in september, en ze hebben geen 120gb's meer dus kreeg ik een 160gb schijf terug.

[ Voor 29% gewijzigd door bas-r op 18-01-2007 11:14 ]

Verwijderd

Bij het opstarten van de pc is 1 klik geluid per HD normaal.
De hardeschijf gaat dan uit de park stand en spint daarna up.

Maar als je windows net opgestart hebt dan moet de tweede schijf al opgespind zijn.
En dat deze dan weer een klik geluid maakt is niet zo normaal.
Of hij moet dus geen sein gekregen hebben tijdens de boot om op te starten.

Dit kun je eenvoudig horen als je de pc opstart.
Klik....ssssssswwwwiiiiiii krrrrrr
Heb je 2 hd's, dan behoor je dit geluid 2x te horen, na elkaar

Ik heb momenteel vista en die schakeld de HD na zeveel minuten idle tijd uit.
Benader ik dan een hardeschijf dan hoor ik ook een tik en hoor ik daarna de schijf opspinnen

• Janssen
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-08-2024
Bedankt voor jullie reacties. Ik draai nog geen Vista, mijn disks doen niet aan spindown wanneer het OS draait. Ik ga de schijf waarschijnlijk opsturen naar Seagate, want ik vertrouw het niet.

Verwijderd

ik denk dat dat je kop is die ge 'repositioned' word omdat ie niet lekker meer 'uitgelijnd' staat

be warned :)
Pagina: 1