Toon posts:

Core2Duo Laptop Advies

Pagina: 1
Acties:
  • 63 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een mooi core2duo systeem met een 15.4" display (dat is het maximum dat ik nog goed portable vind).

Prijs is geen issue, maar wat wel een vereiste is, is dat het een mooi gedesignede laptop is (geen Mac btw) omdat ik 'm regelmatig in de huiskamer heb staan. Op dit moment heb ik alleen een Sony Vaio op mijn shortlist staan. Vreemd genoeg heeft HP geen enkele c2d met 15.4" in Nederland te koop (in the States zelfs meerdere). Heeft iemand nog andere suggesties?

Thanks!

Bram

• crazyheinz
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 30-01 08:50
kijk eens naar de zepto's...

• basdv
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17-04-2025
De Asus F3F vind ik persoonlijk wel strak, voor rond de 850 euro.

http://www.sallandautomatisering.nl/?pid=29271&ref=2

Zag hem bij de MediaMarkt, zag er echt goed uit :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 09:15:
Vreemd genoeg heeft HP geen enkele c2d met 15.4" in Nederland te koop (in the States zelfs meerdere). Heeft iemand nog andere suggesties?

Bram
Ik zou je willen aanraden wat meer richtlijnen te noemen. Wat vind jij naast design echt belangrijk, (bijv. hoge resolutie, goede videokaart of 2GB geheugen) en wat is je maximum prijs?

Op 15,4 inch vlak zijn er echt ontzettend veel mogelijkheden. De VAIO's schijnen echt sublieme schermen te hebben, maar daar betaal je dan ook wel voor. HP biedt wel degelijk 15,4 inch notebooks, de 8340 en de 8440 hebben beiden een c2d en een 15,4 scherm met hoge resolutie. Ze zijn wel redelijk duur. De Asus V1JP is anders ook een optie, prijs rond de 1800 euro.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2007 11:33 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik zou je willen aanraden wat meer richtlijnen te noemen. Wat vind jij naast design echt belangrijk, (bijv. hoge resolutie, goede videokaart of 2GB geheugen) en wat is je maximum prijs?

Op 15,4 inch vlak zijn er echt ontzettend veel mogelijkheden. De VAIO's schijnen echt sublieme schermen te hebben, maar daar betaal je dan ook wel voor. HP biedt wel degelijk 15,4 inch notebooks, de 8340 en de 8440 hebben beiden een c2d en een 15,4 scherm met hoge resolutie. Ze zijn wel redelijk duur. De Asus V1JP is anders ook een optie, prijs rond de 1800 euro.
Bedankt al vast voor de eerste suggesties!
Ik zal nog wat details geven, hoewel de volgende requirements voor mij minder hard zijn:
- Geheugen: 1-2Gb
- Videokaart: liefst dedicated (not shared) video geheugen. Ik ga geen games spelen met deze laptop.
- 1280x800 beeldscherm is ok, hoger is meegenomen.
- Harddisk 80Gb+
- Prijs €1500-€1800 (hoewel hier best wel speling in zit)
- 3 of meer USB poorten is een pré
- 54Mbit+ Wifi

Cheers!

Verwijderd

geen game systeem en dan toch 1800 euro :P dan doe je volgens mij iets niet echt goed

Verwijderd

Al eens naar de Macbook (Pro) gekeken? Die draaien nl ook windows plus je kan wat prullen met OS/X. Ook vallen ze kwa prijs heel goed mee in vergelijking met Asus/Acer/.. met dezelfde spec's..

• hello_moto
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 30-01 16:31
Verwijderd schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 15:50:
geen game systeem en dan toch 1800 euro :P dan doe je volgens mij iets niet echt goed
Hij HOEFT er niet op te gamen, maar daarom kan het wel mogelijk zijn :P .

• ILUsion
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-11-2025
Ik ben heel tevreden van de Compal HEL-80, ik heb de mijne van Alternate.nl (niet onder die naam, maar als hun eigen huismerk staat hij daar, indertijd 1700 euro voor een T7200 waar ik een T74000 kreeg, momenteel ongeveer 1500 euro voor dezelfde megaspecificaties, maar wel zonder OS): enorme specs voor een zachte prijs, maar Zepto en Laptops4U hebben exact dezelfde notebooks. Of je het mooi vindt, ligt aan jezelf (ik ben meer voor bouwkwaliteit en dat valt héél goed mee).

Wat Alternate biedt voor ongeveer 1500 euro is:
T7200 (2 GHz C2D)
2 gieg 667MHz RAM
1680x1050 15.4" 16:10 matte LCD-scherm (bestaat ook in 1280x800 glossy)
GeForce Go7600
100GB 7200 rpm HD
kaartlezer (SD, MS)
VGA-out (geen DVI, spijtiggenoeg)
DVD+/-/RW/RAM Dual Layer 8x
Fingerprint lezer
3 USB's (1 links, 2 rechts)
1 IEEE1394-4pin (kleine FireWire-poort)
1 PCMCIA Type 2
1 ExpressCard 54mm
WLAN (a/b/g : Intel Chipset), BT (2.0 EDR als ik me niet vergis), GigaBit LAN, modem
alle drivers, handleidingen en en hardwarespecifieke programma's (voor Windows) behalve het OS (Vista draait er naar het schijnt goed op; bij mij draaien Windows XP Pro SP2, OSx86 10.4.6 en Ubuntu 6.06 LTS vlot, enkel OS X zonder netwerkondersteuning).

Wat andere merken betreft, tja, Sony is inderdaad een van de mooiere merken, maar wat mij betreft vaak aan de dure kant voor wat ze bieden, net zoals Apple. Asus heeft nogal standaard uiterlijk, maar ook heel stevig.

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 15:44:
- Videokaart: liefst dedicated (not shared) video geheugen. Ik ga geen games spelen met deze laptop.
Als je geen games speelt, waarom dan die eis? Het kost je minimaal €100 extra, die je net zo goed in geheugen/etc kan steken.

• endless
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Dell D820 is ook een optie lijkt me.

Een redelijk mooie laptop, vanaf $1,527.

Daar zal nog wel wat bijkomen ivm extra geheugen en een losse videokaart.

Zie ook hier.

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-01 17:00

Turkish

zhé germans

brambos, welkom op GoT zoals je hebt kunnen lezen tijden het registreren is dit niet de manier om een topic te openen.
Lees voortaan ook de CSL policy door om te weten wat we in dit specifieke subforum van je verwachten :)

Kijk in Wat moet ik nemen? Is dit systeem goed? wat er in een boodschappenlijstjestopicstart hoort te staan. Bij gebrek aan eigen inzet gaat deze dicht :)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.