Toon posts:

dfe530tx

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een dfe530tx 10/100 mbit pci nic. Windows wil de drivers er maar niet correct voor installeren.
Als ik een diagnose voor met een programma dat bij de drivers geleverd is, zegt dat hij de kaart niet vind OF dat er een I/O door een andere kaart word gebruikt.
De Kaart werkt want het is een nieuwe (ik had de vorige ingeleverd en een nieuwe gekregen, ik had daar dezelfde errors mee en dacht eerst dat dus gewoon de kaart stuk was)
Zou iemand me kunnen helpen? Mischien uitleggen hoe ik dat I/O probleem oplos...
Ik heb een MSI k7T pro 2A, met daarin een dfe530tx (die dus nog niet werkt), een realtek 10 mbit kaartje en een SB 64 pc.
Alvast bedankt!

Verwijderd

geeft ie bij apperaatbeheer aan dat er conflicten zijn? zo ja welke

Verwijderd

Topicstarter
yep, maar windows zegt altijd dat hij nooit kan zeggen welke.

Verwijderd

Topicstarter
Nu heb ik geprobeerd de drivers terug te installeren, ik krijg een error dat dit niet gaat. Ben dan terug naar hardware gegaan en zag dat de netwerkkaart uitgeschakeld was. Heb ze gewoon ingeschakeld en dan eens bij bronnen gaan kijken. Ik heb volgende errors: Geheugenbereik 00000000 - 000000FF gebruikt door:
Systeemkaartuitbreiding voor ACPI-BIOS
Invoer/uitvoerbereik 0000 - 00FF gebruikt door:
Moederkaartbronnen
Invoer/uitvoerbereik 0000 - 00FF gebruikt door:
Standaard- (101/102 toetsen) of Microsoft Natural-toetsenbord

Ik vind dit zeer vreemd aangezien de kaart PNP zou moeten zijn.... help? :)

• MeatGrinder
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 03-10-2025
We gebruiken 4 van deze kaarten hier in verschillende systemen op 1 netwerk en we hebben er eerlijk gezegd nog nooit problemen mee gehad. Je moet er even opletten dat je de correcte driver hebt (voor dfe530tx, _niet_ dfe530tx+) en als dat het niet is raad ik je aan eens een ander PCI slot te gebruiken. Als je het voor elkaar krijgt post hier dan even hoe je het gedaan hebt.

Succes!