Ik ben het helemaal zat met die Asus P5B sinds ik die BIOS geupdate heb.Jorn1986 schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 11:41:
clock je processor eens over en zie je score stijgen!
Elke keer als meneer PC het niet trekt start deze niet keurig op met de melding dat de overclock mislukt is.
Meneer PC post gewoon compleet niet meer.
Zwart beeld als de processor eruit is geweest.
Zwart beeld als dit, zwart beeld als dat.
Telkens moet ik dan de boel weer uit zetten en opstarten met een dimmetje minder.
Uit.
Dimmetje weer terug.
Enz.
Gisteren was het nog erger: ik klokte vanuit de BIOS de FSB naar boven om weer even verder te klokken.
Mensen in het GeForce 8 topic hadden mij toch weer warm laten draaien ervoor en kreeg de nodige tips.
En wat denk je?
WEER geen post.
En dit keer kon ik geheugen reepjes eruit en erin duwen wat ik wilde.
Maar ik kreeg geen beeld meer.
Het angst zweet brak mij uit, maar bleef helder denken in de zin van dat het wel op te lossen moet zijn.
Geen idee hoe ik het gefixed had, maar op een gegeven moment in combo met een BIOS reset starte het systeem eindelijk weer op.
Ik stelde snel de BIOS in en stelde mijzelf voor om NOOIT meer te overclocken.
PC's supposed to be fun.
Mensen clocken fluitend hun Core 2 Duo naar 3.6 gigahertz en ik kan mijn systeem niet eens meer normaal opstarten als ik er een beetje mee speel.
Sinds ik dit systeem in elkaar zette en de BIOS update is het een en al ellende geweest.
(Affijn dacht dat het mobo dood geflashed was, bijna na veel klooien uiteindelijk dat bord opgestuurd naar Asus ect. ect. Drama! Zie vorige topics...)
Welk geheugen ik heb?
OCZ PC6400.
Persoonlijk denk ik wellicht het antwoord zelf al te hebben voor dit probleem: terug flashen naar de oude BIOS.
Waarom dan dit topic?
Omdat ik mij afvraag of meerdere mensen dit soort problemen hebben met de Asus P5B.
Ik las in een ander topic over dit bord hier dat iemand met de opmerking kwam dat de geheugen compatibiliteit van dit bord heel erg zwak was.
En tevens ook gewoon frustratie uitting.
Dit is een dure upgrade na 2,5 jaar.
Je denkt dat de technologie flink gevorderd is en tevens veel meer fool proof.
Ik zag nooit wat in overclocken.
Dit hele bord prijst de feature aan en raad het zelfs aan.
Resultaat?
Een en al disaster.
Dit bord prijst ook (staat zelfs als laatste stap in de Quick install manual) het makkelijke BIOS updaten op.
Nooit problemen mee gehad.
Met dit bord?
Een en al disaster.
Was wel even zoet toen ik achter de debiele logica kwam dat ik eerst even een dimmetje eruit moet halen voordat ik weer beeld krijg.
Deze handeling moest ik zelfs herhalen als ik bijvoorbeeld mijn CPU eruit haal.
Of in dit geval als een overclock niet gelukt is.
Tevens is er het bekende probleem (waar tevens meerdere mensen last van hebben) dat dit stomme bord met het opstarten even volledig uitvalt om vervolgens weer op te starten als je de boel overclocked.
Ik dacht dat Asus zo goed was en hoog aan geprezen.
Er zijn ook best veel mensen hier met een Asus P5B (Deluxe).
Met deze ervaringen ben ik ook meteen weer helemaal koud geworden betreft het overclock wereldje en laat het maar weer voor wat het is.
Hardware is nog steeds niet volwassen en dat betreurd mij ten zeerste.
Ik ben diep teleurgesteld en voel me lang niet zo prettig en vertrouwd met mijn nieuwe PC vergeleken met mijn oude.
Je hoeft er maar naar te wijzen en dat ding start niet eens meer op....

Mijn PC heet dan ook niet voor niets "Jinx" als je in mijn netwerk kijkt.
Voorlopig zal deze PC de naam met hoge vaandel dragen.