Sinds kort heb ik een vreemd probleem met XP Media Center. In de map 'Mijn Muziek', waar altijd netjes mijn muziek heeft gestaan, staan ineens alleen 100 onbekende albums, van onbekende artiesten. Als ik zo'n map probeer te openen, dan krijg ik de melding dat er geen muziek in zit. Deze mappen kan ik ook niet verwijderen: als ik rechts klik en 'verwijderen' kies, dan doet hij niets en blijft de map doodleuk staan.
En dan nog vreemder: wanneer ik de mappen sorteer op artiest, dan krijg ik een keurige lijst van alle artiesten, maar als ik er vervolgens eentje aanklik krijg ik de melding dat er geen nummers van hem/ haar op de computer staan.
En (nog) vreemder: Windows Media Player 11 kan probleemloos alle muziek vinden en afspelen. Draai ik echter muziek in WMP 11 en start ik Media Center op, dan krijg ik gewoon het muziekbalkje in Media Center te zien en de tijdsduur van het nummer! Alleen krijg ik ook de melding 'Audiofout: Interface is niet geregistreerd [80040155]' en deze melding blijft zich oneindig herhalen.
Wat ik al heb geprobeerd:
- Alle muziek in Mediacenter opnieuw toevoegen door hem naar muziek te laten zoeken in de juiste mappen in Mijn Documenten. Hij lijkt de muziek wel te vinden, maar noemt het dus vervolgens 'onbekend album' zonder muziek er in.
- Windows Media Player 11 opnieuw naar muziek laten zoeken.
- De map Mijn Muziek tijdelijk ergens anders naar verplaatsen en vervolgens weer terug zetten.
Dingen die ik de afgelopen tijd heb gedaan en die misschien belangrijk zijn:
- SONIC (dat standaard op de PC stond) vervangen door Nero 7.0 Premium
- Firmware update voor DVD Brander, DVD Speler, BIOS en TV Tuner kaart
Mijn PC:
HP M7380 Media Center
Pentium 4 HT 2,93 GHZ
1024 MB
ATI 1300
XP Media Center + Rollup 2
Van meneertje HP servicelijn kreeg ik het advies Media Center opnieuw te laten installeren. Liever niet dus, aangezien het een gigantische berg werk zou zijn om alles er daarna opnieuw op te zetten en te ordenen.
En dan nog vreemder: wanneer ik de mappen sorteer op artiest, dan krijg ik een keurige lijst van alle artiesten, maar als ik er vervolgens eentje aanklik krijg ik de melding dat er geen nummers van hem/ haar op de computer staan.
En (nog) vreemder: Windows Media Player 11 kan probleemloos alle muziek vinden en afspelen. Draai ik echter muziek in WMP 11 en start ik Media Center op, dan krijg ik gewoon het muziekbalkje in Media Center te zien en de tijdsduur van het nummer! Alleen krijg ik ook de melding 'Audiofout: Interface is niet geregistreerd [80040155]' en deze melding blijft zich oneindig herhalen.
Wat ik al heb geprobeerd:
- Alle muziek in Mediacenter opnieuw toevoegen door hem naar muziek te laten zoeken in de juiste mappen in Mijn Documenten. Hij lijkt de muziek wel te vinden, maar noemt het dus vervolgens 'onbekend album' zonder muziek er in.
- Windows Media Player 11 opnieuw naar muziek laten zoeken.
- De map Mijn Muziek tijdelijk ergens anders naar verplaatsen en vervolgens weer terug zetten.
Dingen die ik de afgelopen tijd heb gedaan en die misschien belangrijk zijn:
- SONIC (dat standaard op de PC stond) vervangen door Nero 7.0 Premium
- Firmware update voor DVD Brander, DVD Speler, BIOS en TV Tuner kaart
Mijn PC:
HP M7380 Media Center
Pentium 4 HT 2,93 GHZ
1024 MB
ATI 1300
XP Media Center + Rollup 2
Van meneertje HP servicelijn kreeg ik het advies Media Center opnieuw te laten installeren. Liever niet dus, aangezien het een gigantische berg werk zou zijn om alles er daarna opnieuw op te zetten en te ordenen.