Toon posts:

HP Helpdesk - Printerprobleem

Pagina: 1
Acties:
  • 6.264 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben niet al te bekend met GoT dus sorry als ik het ergens anders had moeten zetten :) 't Is erg vroeg....of laat voor sommigen ;)

Lang verhaal, maar bare with me :)

Eind augustus heb ik een HP Photosmart C4180 gekocht, een all-in-one printer, scanner etc. In de eerste week van december was hij opeens kapot. De printer deed het nog prima, maar de scanner veroorzaakte tijdens het scannen en kopieren een soort streepjescode op de scan of print.

Eerst de printer opnieuw geinstalleerd maar dit verhielp het probleem niet. Toen gelijk de helpdesk van HP gebeld. Ik werd gevraagd om een scan van het zelftestrapport en een scan van een foto naar hen te mailen. En dan zou ik in 2007 een reactie krijgen :P Dat laatste is op zich begrijpelijk, december is voor iedereen een hectische maand.

Maar goed, begin deze week werd er gebeld door HP. Het enige wat zij aan konden bieden was dat ze de C4180 op laten halen en dat ik dan een, zoals zij het zeiden, gerecidiveerd exemplaar terug zou krijgen (wat inhoudt dat ik een zelfde printer krijg van hen die kapot is geweest maar die ze gerepareerd hebben....ik dacht overigens dat recidiveren opnieuw een criminele misstap begaan betekende, maar ehm ok :P ). Dit vond ik al vreemd maar ik had geen keuze dan, na wat gemekker over en weer over de telefoon, er mee akkoord te gaan. Ik zou nog een telefoontje krijgen met de details waar ik de printer naartoe zou kunnen brengen zodat deze opgehaald kon worden door hen.

Toen werd er eind gistermiddag weer gebeld door HP. Ze hebben mijn type printer niet op voorraad, weten niet of dit nog komt en tja, verder was er eigenlijk niks aan te doen.

Is dit de normale gang van zaken? Want ik ben hier van geschrokken en die schrik maakt nu plaats voor boosheid. Dit is nu niet bepaald service en ik weet niet wat ik nu het beste kan doen. Graag advies en/of ervaringen.

Ik heb de scan van het zelftestrapport van mijn C4180 toegevoegd aan dit topic. Dit is natuurlijk ook de exacte scan die ik naar HP's helpdesk heb gestuurd, vandaar het grote bestand.

http://img264.imageshack.us/img264/7729/scannen0001hpsv3.jpg

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Tsja met de ingescande pagina kunnen we niet zo veel: de printer werkt niet naar behoren, dat moge duidelijk zijn. Je hebt gewoon garantie op het product, dus het is aan de helpdesk van HP om je een oplossing te bieden. Als ze exact hetzelfde model niet hebben staan kunnen ze je een nieuwe meegeven of anders een gelijkwaardig product. Hebben ze verder geen alternatieven aangedragen?

ps. een plaatje van dat formaat kun je beter als linkje neerzetten

🖥️ | 🚗

Verwijderd

Topicstarter
Ingescande pagina is puur om het probleem visueel aan te geven :) Zal linkje even plaatsen.

Alternatieven zijn niet aangedragen en een nieuwe printer meegeven doen ze niet aan zeiden ze. Dus mijn topic is voornamelijk om advies te vragen welke stappen ik het beste kan ondernemen.

• Fantomas
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Ik werk bij een andere printerfabrikant en de regel daar is inderdaad dat je geen nieuwe printer krijgt, maar een gebruikte printer die iemand anders heeft teruggestuurd.
Deze printers worden wel eerst uitgebreid getest voordat ze naar klanten worden gestuurd.

Mocht het nu zo zijn dat het model printer dat je heb teruggestuurd niet voorhanden is, dan krijg je bij ons gewoon het model dat in die specifieke productfamilie erboven staat. Je zult er dus niet op achteruit gaan.
Maar ze hebben je dus eigenlijk gewoon verteld dat je het kunt schudden en dat je blijft zitten met je kapotte printer? Lijkt me namelijk wel erg cru, zeker voor een fabrikant van dit formaat.

• tsunami69
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 02-01 12:11
ik zou ze in gebreke te stellen met een termijn om het naar behoren op te lossen.

Verwijderd

wij leveren ook hp , en meestal gaat het als volgt :

je belt de support lijn hp maakt een rma aan zegt dat die kapot is enz, dan krijg je een nummer , daarna komen ze of de printer omwisselen voor een andere ( meestal gewoon een nieuwe ) dan heb je dus een andere printer de kabel etc hou je gewoon

of ze komen het halen en ze sturen je later dezelfde of een andere terug

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:11

Croga

The Unreasonable Man

Ik denk dat de hamvraag hier is: Waarom heb je in godsnaam met HP gebelt?

Je hebt de printer gekocht bij een winkel. Je hebt dus een overeenkomst met die winkel. Die winkel is verantwoordelijk voor de kwaliteit van het product en dient dus te zorgen voor reparatie/vervanging.

Je hebt hoe dan ook niets te maken met HP. HP is voor jou geen partij aangezien je geen overeenkomst hebt met HP. Als HP zegt dat ze niets voor je kunnen doen dan staan ze volledig in hun recht.

Ofwel: Breng de printer terug naar de winkel waar je hem gekocht hebt. Die winkel is verantwoordelijk voor de juiste werking van de printer. Wat die er daarna mee doen kan jou niets interesseren, als ze het maar regelen.

Verwijderd

Topicstarter
Fantomas schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 06:38:
Maar ze hebben je dus eigenlijk gewoon verteld dat je het kunt schudden en dat je blijft zitten met je kapotte printer? Lijkt me namelijk wel erg cru, zeker voor een fabrikant van dit formaat.
Ze hebben gezegd dat ze me binnenkort nog wel een keer terugbellen, dus ik wacht daar nu maar op :X

• ViNyL
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Ik denk overigens dat de gene van HP een gereviseerd exemplaar bedoelde :)

Zoals hierboven ook al staat, waarom niet terug naar de winkel? Als je daar nog garantie hebt lopen is het hun pakkie aan. Als HP trouwens een beetje fatsoen heeft leveren ze je een ander model wat vergelijkbaar is zonder moeilijk te doen..!

[ Voor 60% gewijzigd door ViNyL op 18-01-2007 09:09 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 08:57:
[...]

Ze hebben gezegd dat ze me binnenkort nog wel een keer terugbellen, dus ik wacht daar nu maar op :X
Ik zou gewoon direct weer bellen en in eisen dat ze in elk geval aangeven wanneer dat dat precies gebeurd. Is dit langer dan een week dan eisen dat ze een nieuwe/andere printer sturen of dat je ze in gebreke stelt. Wat dat laatste betreft had je beter via de leverancier kunnen spelen, maar laat HP iig merken dat je je niet zomaar af laat schepen en een oplossing eist.

Verwijderd

Topicstarter
ViNyL schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 09:07:
Ik denk overigens dat de gene van HP een gereviseerd exemplaar bedoelde :)
Denk het ook ;) Misschien heb ik hem wel verkeerd verstaan, was ook een hoop gemekker over en weer.

Even afwachten maar of HP belt, misschien in de tussentijd terug naar de Media Markt. Moet bekennen dat ik niet weet hoe Media Markt met garantievoorwaarden omgaat.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:22

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 08:57:
[...]

Zoals Croga terecht al opmerkte: je zit hier waarschijnlijk aan het verkeerde adres :o

Simpele vraag:

Waar heb je deze printcombo gekocht :?

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
dion_b schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 14:56:
[...]

Zoals Croga terecht al opmerkte: je zit hier waarschijnlijk aan het verkeerde adres :o

Simpele vraag:

Waar heb je deze printcombo gekocht :?
Zie mijn post boven de jouwe ;) Bij Media Markt.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:22

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 00:03:
[...]

Zie mijn post boven de jouwe ;) Bij Media Markt.
Dan is het simpel:

Jij hebt niets met HP te maken maar met leverancier waar je het gekocht hebt, dus Media Markt. Zij moeten zorgen dat je combo gerepareerd wordt, vervangen wordt, of dat de koop ontbonden wordt (dus dat je je geld terug krijgt). Ze mogen trouwens wel zelf kiezen welke van de bovenstaande drie opties ze nemen.

Bovenstaande heeft overigens weinig of niets met specifieke garantievoorwaarden MM of HP te maken maar puur met de wet. Alles wat ze erboven bieden is mooi meegenomen, maar dit is gewoon je recht.

[ Voor 16% gewijzigd door dion_b op 19-01-2007 10:48 ]

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1