Toon posts:

Dure Dell 2007WFP of goedkope Belinea 22 inch?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik werk op het moment met een 12,1 inch laptop scherm en ben het al een aantal maanden zat. Nu staat hier wel een desktop pc maar ik heb geen monitoren om erop aan te sluiten. Daarom ben ik gaan kijken naar een dual monitor setup voor de desktop pc. Noodzakelijke bestanden synchroniseer ik tussen de laptop en de desktop pc om op die manier onderweg de notebook en thuis de desktop pc te kunnen gebruiken. Ik heb al het een en ander gelezen en ik moet zeggen dat 2 monitoren me erg zijn opgevallen: het 22 inch scherm van Belinea, wat zelfs bij Office centre te koop is voor 250 euro ex. en het Dell 2007WFP scherm van ca. 351 euro ex.

Nu is het scherm van Dell 2 inch kleiner maar toch 100 euro duurder. Hoe komt dit, afgezien van het betere design van de dell monitor? En hoeveel is die 2 inch waard?

Ik heb ook nog overwogen om een 24 inch scherm te pakken, maar aangezien 2 x 20,1 inch praktisch hetzelfde kost en 35% meer pixels oplevert is de keuze voor mij duidelijk. Verder hoef ik geen spellen te spelen op de schermen maar moet de kleur e.d. wel aangenaam zijn en moeten de schermen geschikt zijn voor een filmpje e.d.

Wat zijn de ervaringen en technische verschillen en meningen?

• Thy King
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 01-07 22:06

Thy King

Ruler Of Thy World

Het verschil zit m in dat de 22 inch een goedkoop (- en ook (veel) slechter, maar wel sneller - ) TN scherm heeft, en de dell een s-ips scherm. Ik raad je aan jezelf heel goed te verdiepen in de verschillende soorten schermen en de goede en slechte punten eruit te pakken. TN is goedkoop, maar heeft slechte inkijkhoeken, slechtste kleuren van alle lcd's, maar wel snel. PVA/MVA is ook goed genoeg voor spellen, boven middelmatig tot goede kleuren, wel wat duurder, maar ook goede inkijkhoeken. S-IPS is de beste in kleuren, vaak ook het duurst (hoeft echter niet), beste inkijkhoeken, en vaak ook nog snel genoeg voor spellen (hangt van model af..).

Wat vind je belangrijk?? Het is toch iets waar je zeker meer dan een jaar tegenaan gaat kijken, dus stel je lijstje met eisen zorgvuldig op... Dat is mijn advies. Zie ook dit topic:
20 inch en groter

'I had a thought but it hurt, so i let it go.' Collective Soul - Never Here Alone