Toon posts:

Veel foute mods in verbod op gewelddadige spellen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zoals de titel zegt dus. Ik ging er daarjuist eens langs, en het was imho zo schrijnend dat ik echt geen zin meer had om te modden. (terwijl ik juist het goede voornemen had om me daar nog eens mee bezig te houden.)

Enkele voorbeeldjes:
- Als reactie hierop (+4) staat er deze post, die imho kwalitatief ongeveer hetzelfde is, maar wel op 0 staat. Akkoord/niet akkoord modden dus volgens mij.
- Deze staat op +4. Voor 3 regels (betrekkelijk belachelijke) tekst?
- Nog eentje op +4. Het is wel een mooie opmerking, maar om die nu zonder enige onderbouwing op +4 te laten komen?
- +3 grappig. Grappig kan normaal sowiso maar tot +2 gaan, behalve in uitzonderlijke gevallen naar het schijnt? In ieder geval is dit zeker geen uitzonderlijk geval.
- Nog een +3 grappig geval.
- Nog een die op 0 staat omdat niemand er mee akkoord is, terwijl het een veel beter reactie is heel veel die op +4 staan in die tread.

Ik kan zo echt nog wel eventjes door gaan hoor. (Ik heb lang niet alle reacties bekeken) En ik zou het zelf ook een belachelijke regel vinden, maar hey, dat mag in de verste verte geen invloed hebben op mijn modgedrag. En je ziet in deze tread dat het wel degelijk enorme invloed heeft op mensen hun modgedrag. Anyway, nieuw modsysteem komt er, gelukkig! Maar misschien kan hier toch even een powermodje langs lopen? Trouwens, als dit in kleine mismoderatie topic moet, mag je het daarbij zetten, ik dacht gewoon omdat het over een hele tread ging dat het wel een apart topic mocht zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teun-v
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online

teun-v

Koffie? ja graag...

Met hierboven. Ik ben nou niet een echte modder, maar had een bericht geplaatst eigenlijk om wat tegen gas te geven, maar na even verder door de draad heen gekeken te hebben heb ik het gelijk opgegeven (Had m'n bericht al geplaatst). Ik vindt het echt jammer bij deze draad, zeker omdat het een interessante discussie had kunnen worden. Ik woon zelf in Duitsland waardoor mij het onderwerp ook erg interesseerde. Ook ik hoop dat om dit soort dingen tegen te gaan het nieuwe mod-systeem snel ingevoerd wordt, ik loop nu vaak te dubben doen of niet doen omdat vaak na een dergelijke mod het lang duurt voor mensen hem weer zien (uitzonderingen die wel op -1 kijken) .

Ook gek op Ovalracen? | Canon EOS 350 D | Canon EF-S 10-22mm F/3.5-4.5 | Sigma 17-70 F/2.8-4.5 DC Macro | Canon EF 70-200 F/2.8L USM | >Blog< |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 00:34

botoo

💀 too old to die young

Dat draadje mag idd wel wat extra aandacht krijgen, niet alleen de reacties van TS

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Nog eentje dat op +4 staat en gewoon wat op de US aan het bashen is (terwijl het over een Duits voorstel gaat :| )

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Er staat wel meer meuk in dit draadje..... :/
Ben ik de enige hier die vind dat Duitsland geen recht van spreken heeft als het over geweld gaat?

Call of duty etc zijn niet op een fictief verhaal gebaseerd ofsow.
Ik heb deze voorlopig op -1 gezet, maar ik vraag me af of dit niet een indirecte verwijzing naar WO2 wat een mailtje rechtvaardigd. Hij lijkt me aan de goede kant van de troll te zitten, maar wat een draak van een draad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-09-2020
ecteinascidin schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 09:52:
Er staat wel meer meuk in dit draadje..... :/

[...]

Ik heb deze voorlopig op -1 gezet, maar ik vraag me af of dit niet een indirecte verwijzing naar WO2 wat een mailtje rechtvaardigd. Hij lijkt me aan de goede kant van de troll te zitten, maar wat een draak van een draad.
Hij heeft deels wel gelijk.
Duitsland heeft gewoon een 2e wereldoorlog geschiedenis. Misschien niet leuk, maar ontkennen heeft geen zin.
Ontkennen van Duitse oorlogsmisdaden is pas erg...
Daarnaast zullen een hoop duitsers blij zijn als FPS verboden worden: er zijn namelijk veel spellen die in de 2e wereldoorlog spelen, waardoor zij er weer mee geconfronteerd worden.

Dus op zich is het niet raar om te zeggen dat juist Duitsers voorzichtig moeten zijn met het pleiten voor dit soort verboden.

Dat t bericht wat slecht beargumenteerd wordt: ja, dus logisch dat het een min 1 wordt.

Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:07

Cyphax

Moderator LNX
Eigenlijk niet... want:
Duitsland heeft gewoon een 2e wereldoorlog geschiedenis. Misschien niet leuk, maar ontkennen heeft geen zin.
Het huidige Duitsland is op geen manier verantwoordelijk voor WO2.
Dat doet ook niemand, maar het leggen van de verantwoordelijkheid van WO2 bij mensen die toen of nog niet bestonden, of nog jeugdig waren en er ook onder leden is ook niet goed. Het huidige Duitsland is gewoon niet het Duitsland van zowat 70 jaar terug.
Daarnaast zullen een hoop duitsers blij zijn als FPS verboden worden: er zijn namelijk veel spellen die in de 2e wereldoorlog spelen, waardoor zij er weer mee geconfronteerd worden.
Daarom hebben de Duitsers juist wel recht van spreken. Net als ieder ander trouwens.

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
Cyphax schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 10:08:
[...]

Eigenlijk niet... want:

[...]

Het huidige Duitsland is op geen manier verantwoordelijk voor WO2.

[...]

Dat doet ook niemand, maar het leggen van de verantwoordelijkheid van WO2 bij mensen die toen of nog niet bestonden, of nog jeugdig waren en er ook onder leden is ook niet goed. Het huidige Duitsland is gewoon niet het Duitsland van zowat 70 jaar terug.

[...]

Daarom hebben de Duitsers juist wel recht van spreken. Net als ieder ander trouwens.
das jouw mening. ik denk daar iets anders over.
Natuurlijk zijn de huidige duitsers niet verantwoordelijk. Het is alleen wel deel van hun geschiedenis.
net zoals wij niet verantwoordelijk zijn voor de slavernij, het is alleen wel een deel van onze geschiedenis.
Wie zegt mij dat deze politicus zich ook niet ergert aan al die 2e wereldoorlogspellen? En zal dat zijn wens tot een verbod niet hebben versterkt?

Het gaat erom dat het idioot is om direct iemand te straffen die de 2e wereldoorlog noemt in een post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bszz
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:19
Quacka schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 10:02:
[...]

Hij heeft deels wel gelijk.

Dus op zich is het niet raar om te zeggen dat juist Duitsers voorzichtig moeten zijn met het pleiten voor dit soort verboden.

Dat t bericht wat slecht beargumenteerd wordt: ja, dus logisch dat het een min 1 wordt.
Als je zo redeneert hebben wij ook geen recht van spreken met onze geschiedenis in Nederlands Indië.....

Daarnaast wil ik je er op wijzen dat zich in Duitsland onlangs een 'incident' heeft voorgedaan waarbij zeven gewonden zijn gevallen en de dader zelfmoord heeft gepleegd. Dit incident is in verband gebracht met een gewelddadig computerspel. Of dit terecht was of niet doet niet ter zake, maar Duitsland heeft het volste recht om de bijbehorende discussie te voeren, ongeacht hun geschiedenis.

[ Voor 19% gewijzigd door bszz op 18-01-2007 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 00:34

botoo

💀 too old to die young

ecteinascidin schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 09:52:
[...]

wmb is een -1 afdoende en een mailtje niet nodig.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

@Quacka, ik bedoel juist dat het vrij lastig is om iemand 60 jaar na dato nog het recht van spreken te ontzeggen. Zo kan je iedereen wel van z'n rechten strippen en ik vind het daarnaast nog weinig fair om Duitsland integraal af te rekenen op iets van 60 jaar terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
ecteinascidin schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 10:29:
@Quacka, ik bedoel juist dat het vrij lastig is om iemand 60 jaar na dato nog het recht van spreken te ontzeggen. Zo kan je iedereen wel van z'n rechten strippen en ik vind het daarnaast nog weinig fair om Duitsland integraal af te rekenen op iets van 60 jaar terug.
Ik ben het ook niet met hem eens. Je kan het alleen wel erg goed als argument gebruiken.
Als hij die post een beetje had uitgelegd, dan had wat dat betrreft zelfs op +1 kunnen blijven.

Dus een mail is helemaal onzinnig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:07

Cyphax

Moderator LNX
Quacka schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 10:13:
Het gaat erom dat het idioot is om direct iemand te straffen die de 2e wereldoorlog noemt in een post.
Maar het is niet idioot om iemand te corrigeren die de 2e wereldoorlog noemt in een post op een ongepaste manier. Ik ben het wel met je eens dat een verwijzing naar WO2 niet per definitie "fout" is. Wel in dit geval.

Saved by the buoyancy of citrus

Pagina: 1