AT omzetten naar -> ATX

Pagina: 1
Acties:
  • 135 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• HermeS
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-08 11:58
een tijdje terug heb ik mijn cpu+mb opgeblazen (mb werk gelukig nog wel, temp sensor is kapot) en heb daarom dus 2ehands een ander epox mb'tje + amd k6-2 350 cpu'tje gekocht, ik had z'n mooie funprice AT Bigtower kist, deze was dus niet geschrikt voor mijn nieuw epox mb'tje, ik dus naar paradigit een atx kast gekocht (ik nog vragen of een voeding ook goed was, nou dat wisten ze niet zo zeker, maar ja de kast met voeding was toch maar 5piek duurder), kom ik thuis ik alles inbouwen, heb ik gewoon te weinig ruimte, ik hat hiervoor 2 computers (ook een oude p120 met brander +reader etc) maar heb daarvan eentje verkocht, en nu ik moet dus al die onderdelen in 1 minitower (3x5 1/4 2x3 1/2,) plus dat de airflow erg slecht is in die kleini kist. Ik denk... ik boor wel wat gaatjes in die oude AT kast zodat ik het mb er in kan schroeven. Dit was niet nodig en paste gewoon, ik voeding overzetten (gisteren een nieuwe ATX voeding (2ehands) gehaald van iemand die een 300 watt wou). aan zetten alles werkt gewoon goed. Ik ,mooi!!!

Euuuh 1problemje de schakellaar, hoe kan ik dit oplossen kan ik gewoon naar de electro boer op de hoek lopen , en daat een schakelertje halen, en die gaan inbouwen, en werkt die dan goed, MIJN VRAAG IS DUS" zijn er mensen met ervaring en hoe hebben dat probelempje met die schakelaar opgelost

Verwijderd

Een ATX schakelaar is een normaal maak-contact. Je reset knop is er ook zo een.

Je kan je resetknop er dus voor gebruiken....

Hoef je niet te gaan schroeven en zo

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Wat je ook kan doen; het palletje wat de powerschakelaar ingedrukt houdt weghalen.
Dan hou je die hoofdschakelaar in gebruik, en heb je ook nog een resetschakelaar :)

Verwijderd

is idd ook een idee ja, ff dat ontieglijk kleine pinnetje wat er uit steekst vlak bij de behuizing uittrekken.

Had ik zelf nog niet eens verzonnen :)

edit:

maar wat alstie nou een tuimelschakelaar heeft???

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Dan heeft-ie een probleem :)

• Diamon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-08 13:00

Diamon

The Weird One

Kaj. Dan heeft-ie een probleem :)
Mmmmmmmmm maar iedere PC heeft een reset knop, NP.
Voordat er iemand zegt van: "Ja maar Dell, IBM, Compaq's hebben bijna altijd geen reset knop :( :( :( .
Das waar, maar mag aan nemen, dat hij geen k*t merk kast heeft.

Shit: Bija/Altijd wat is het nu >:) >:)

Mzzl Diamon

Sorry Kaj, moest effe wat school frustraties kwijt.
(Je krijgt een standaard Voeding niet werkend in een IBM 300GL kast, de socket 7 versie)

/edit/
Effe een / neerzetten, quote wat beter >:)
/edit/

And The Only One

Pagina: 1