Toon posts:

[CSS] twee div's binnen één andere div uitlijnen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben wat aan het oefenen met HTML en CSS om zo wat pagina templates te maken (altijd handig) echter zit ik met een probleem. Zie hier de desbetreffende pagina.

Binnen een div main heb ik twee andere div's aangemaakt: content en submenu. De div main heeft een minimale hoogte van 400 px, de div content moet dit ook hebben. De div submenu mag kleiner van hoogte zijn maar absoluut niet groter dan 400px.

Hoe krijg ik nu de div submenu op gelijke hoogte uitgelijnd met de div content? Ik kom er maar niet uit, iemand ervaring met dit probleem? Of heb ik mijn pagina "gewoon" verkeerd opgezet?

• Tepel
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 17-08-2024
http://www.0x7f.nl/GoT/de_dominee/

Heb wat dingen verandert, volgens mij niks aan je HTML maar dat weet ik niet meer zeker. Het werkt in ieder geval in FF en Konqueror en aangezien ik alleen die twee browsers heb kan ik niks meer voor je doen.

0x7F

Verwijderd

Topicstarter
Tepel schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 00:23:
http://www.0x7f.nl/GoT/de_dominee/

Heb wat dingen verandert, volgens mij niks aan je HTML maar dat weet ik niet meer zeker. Het werkt in ieder geval in FF en Konqueror en aangezien ik alleen die twee browsers heb kan ik niks meer voor je doen.
Hartelijk dank voor de oplossing. Waarom positioneer jij de container div op een andere manier? BTW ik heb de oplossing ook nog eens in IE7 gecheckt en daar werkt hij ook naar behoren. Super dus!

• Tepel
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 17-08-2024
omdat je zo makkelijker de grootte van je container aan kan passen. jij moest de width en een position offset aanpassen, k alleen de width. Al weet ik niet zeker of de manier waarop ik het doe goed werkt in IE 6, ik meende dat die er nog wat moeilijk over deed.

0x7F

• Serenity
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14-01-2023
In IE6 nog even naar de margin kijken, screenshotje.