Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waypoint
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

Waypoint

Music Addicted

Topicstarter
Frappant.. ik zoek op de search en ik zie wel allemaal topics voorbijkomen over ergomische toetsenborden, maar tegelijkertijd vraag ik mij telkens 1 ding af; hoe zit dit als je met minder dan 10 vingers typt? Ik merk nu namelijk dat ik steeds vaker last van mijn polsen krijg en aangezien ik net een poosje een laptop heb, ben ik op zoek naar een los toetsenbord en muis. Wellicht dat daar de pijn vandaan kwam en heb ik gewoon te lang door getypt op de laptop.

Ik heb namelijk nu een MS comfort curve 2000 keyboard maar ik heb het idee dat omdat ik maar met 2 of 3 vingers van mijn linker hand typ ik deze linkerhand juist meer belast! Ik denk er daarom ook over om deze terug te brengen, want volgens mij krijg ik juist pijn in mijn vingers door dit toetsenbord. Dan zal dit wel helemaal zo zijn bij zo'n Microsoft Natural Ergonomic Keyboard 4000? Ik heb namelijk een leuke aanbieding gezien (zo'n TB en muis voor 43 euro)

Ik zoek namelijk zowel een toetsenbord als een muis. Budget van 50 euro en dan wel ergens in de buurt van Zwolle. Nu heb ik al heel wat gezocht en ben tot de conclusie gekomen dat in Zwolle zelf er geen enkele winkel is die aan mijn eisen voldoet. Wat ik zoek;

- TB en muis
- USB (ivm laptop)
- aan draad (ivm batterijen telkens verwisselen e.d, toetsenbord mag evt. wel draadloos zijn)
- Max 50 euro

Nu heb ik er 3 uitgepikt;
Microsoft Keyboard Natural Ergonomic Value Pack
Afbeeldingslocatie: http://www.avolution.net/lj/keyboard-ms-natural-ergonomic-keyboard-4000.png
43 euro

Overal lovende reacties van (wat ik zo inschat) mensen die veel typen (en dit dus waarschijnlijk met 10 vingers doen). Zou dit ook wat voor mij zijn?

Logitech Media Keyboard Elite, Zwart, Retail
Afbeeldingslocatie: http://www.azerty.nl/_azerty/data/producten/PR_1749_G.jpg
22 euro

'Normaal' toetsenbord en dan een simpel muisje erbij voor een paar euro.
Nu kom ik gelijk bij mijn 2e vraag aan, die over de muis gaat. Nu heb ik gevonden dat een laser muis veel precieser is. Maar maakt dit voor mij ook nog uit? Ik game bijna nooit meer en doe alleen office werk.

Als laatste heb ik deze ook nog gevonden:
Microsoft Business Hardware Pack
Afbeeldingslocatie: http://www.azerty.nl/_azerty/data/producten/PR_8032_N.jpg
29 euro. Toetsenbord en muis zien er verzorgt uit. Lijkt wel veel op mijn oude logitech toetsenbord

Wil namelijk niet met 2 maand als nog een nieuw toetsenbord en muis moeten kopen ;). Het lijkt zo makkelijk, maar zeker gezien het feit dat ik geen draadloze muis wil is je keuze al snel erg beperkt bij de A-merken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BootVluchteling
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12:54
ik werk achter de G15 van logitech. een toetsenbord dat al buiten je prijsklasse werkt. deze werkt erg fijn..

om even richting jouw vraag te gaan.. zo een toetsenbord met een snee, heb je er al vaker mee gewerkt of niet? ik namelijk niet, en als je er dan achter zit, is het ff een ramp op je bureau..

logitech en microsoft zijn idd de merken waar je voor kwaliteit spul terecht kan. het middelste toetsenbord zou mijn keuze zijn, samen met een lekker ergonomische muis. nu kan je hier ook weer 2 kanten op..

je kan een simpele nemen, of je neemt bijvoorbeeld een muis als de G5.. deze is duurder, maar dan ook wel weer ergonomischer dan een muis van €2,-.. laser of optisch is voor officewerk simpel. optisch. laser is normaal gesproken duurder. helaas is de G5 én laser én aardig prijzig.

ik zou voor de middelste toetsenbord gaan, en dan bij je locale pctent ff paar muizen voelen.. goed je tijd nemen, want je zal er een tijd mee doorbrengen..

succes! :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 17:56

PauseBreak

derp!

Ik gebruik hier het tobo dat je als eerste heb neergezet en ik kan niet anders dan er zeer tevreden over zijn.
Het enige minpuntje eraan vind ik dat de spatiebalk wat stroef gaat, maar ik heb het ding dan ook nog maar een krappe week dus wellicht dat dat nog wat 'slijt'.
Als je eenmaal gewend bent aan het typen op een ergonomisch tobo wil je echt niet meer terug.

Edit: Ik typ niet met 10 vingers en het is geen probleem (gebruik er 6 ofzo).

[ Voor 9% gewijzigd door PauseBreak op 18-01-2007 00:42 ]

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waypoint
  • Niet online

Waypoint

Music Addicted

Topicstarter
BootVluchteling schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 23:45:
ik werk achter de G15 van logitech. een toetsenbord dat al buiten je prijsklasse werkt. deze werkt erg fijn..

om even richting jouw vraag te gaan.. zo een toetsenbord met een snee, heb je er al vaker mee gewerkt of niet? ik namelijk niet, en als je er dan achter zit, is het ff een ramp op je bureau..
Nee ik heb er ook nog nooit mee gewerkt. Vandaar mijn vraag :)
logitech en microsoft zijn idd de merken waar je voor kwaliteit spul terecht kan. het middelste toetsenbord zou mijn keuze zijn, samen met een lekker ergonomische muis. nu kan je hier ook weer 2 kanten op..

je kan een simpele nemen, of je neemt bijvoorbeeld een muis als de G5.. deze is duurder, maar dan ook wel weer ergonomischer dan een muis van €2,-.. laser of optisch is voor officewerk simpel. optisch. laser is normaal gesproken duurder. helaas is de G5 én laser én aardig prijzig.
Hmmm dat zou ik ook nog kunnen doen ja ik zal eens kijken straks bedankt.
PauseBreak schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 00:40:
Ik gebruik hier het tobo dat je als eerste heb neergezet en ik kan niet anders dan er zeer tevreden over zijn.
Het enige minpuntje eraan vind ik dat de spatiebalk wat stroef gaat, maar ik heb het ding dan ook nog maar een krappe week dus wellicht dat dat nog wat 'slijt'.
Als je eenmaal gewend bent aan het typen op een ergonomisch tobo wil je echt niet meer terug.

Heb je geen problemen nu meer met het typen op de gewone ramplankjes? Want ik lees wel erg veel dat als je er eenmaal 1 gehad hebt je niet terug wil. Dus voor als nog alleen maar positieve reacties over dit toetsenbord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 17:56

PauseBreak

derp!

Nou, ik moet eerlijk bekennen dat het wel wennen is om te typen op een non-ergonomisch toetsenbord. Dan wordt iig wel duidelijk hoe geforceerd je je handen dan moet houden.
Hiervoor had ik ook een Comfort Curve 2000, maar dit typt echt enorm veel fijner. Alles zit gewoon op de goede plek.
Wanneer je echter echt zeker van je zaak wilt zijn zou ik toch even gewoon naar de winkel gaan en daar een tijdje op het toetsenbord random dingen intikken en kijken hoe je je daarbij voelt.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waypoint
  • Niet online

Waypoint

Music Addicted

Topicstarter
PauseBreak schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 12:01:
Nou, ik moet eerlijk bekennen dat het wel wennen is om te typen op een non-ergonomisch toetsenbord. Dan wordt iig wel duidelijk hoe geforceerd je je handen dan moet houden.
Hiervoor had ik ook een Comfort Curve 2000, maar dit typt echt enorm veel fijner. Alles zit gewoon op de goede plek.
Wanneer je echter echt zeker van je zaak wilt zijn zou ik toch even gewoon naar de winkel gaan en daar een tijdje op het toetsenbord random dingen intikken en kijken hoe je je daarbij voelt.
Ja okee daar heb je gelijk aan. Ik wilde eerst vanavond gaan, maar gezien de weersverwachting ga ik denk ik morgen dan maar :P. bedankt voor je antwoord :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pistole
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12:53

pistole

Frutter

Ik werk al jaren met MS Natural keyboards (momenteel de Natural Multimedia variant) en ik kan je zeggen dat ik sindsdien moeite heb met 'normale' keyboards. Met name de bolling en de "stand" van je handen bij een Natural keyboard is prettig en ontspannend.

Vrees echter dat die boven de €50 zit, maar weet dat niet zeker.
Let op: toen ik deze kocht was die alleen in PS2 (!) variant leverbaar!

Ik frut, dus ik epibreer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb gewoon een eenvoudig Microsoft Wireless Multimedia keyboard 1.0A en eenTrust MI-2500 Optical Mouse.

Heb meerdere wireless toetsenboarden gehad maar deze moest ik vaak binnen een maand batterijen vervangen. Met dit toetsenbord kan ik zeker een half jaar vooruit (kan me niet herinneren wanneer ik voor het laatst batterijen heb vernieuwd).

Omdat ik dit probleem ook had met de muis (bleef steeds hangen, vaak batterij vernieuwen, zelfs met zo een oplader waar die in staat als je hem niet gebruikt) heb ik dus maar voor de draad muis gekozen maar wel optisch (geen stof, precies, etc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MUSTIS
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 27-11-2024

MUSTIS

ads by Google

(jarig!)
PauseBreak schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 00:40:

heb die ergo keyboard nu enkele maanden, die spatiebalk moet idd slijten/ingewerkt worden. dit duurde bij mij trouwens wel even. mischien sneller als je veel chat.
nu merk ik er niets meer van.

wat die 10 vingers betrefd, lijkt me ook geen probleem, je moet alleen je polsen onder een iets andere hoek zetten en je coordinatie moet iets aangepast worden. (met 10 vingers typen liggen je polsen altijd op een vaste plek en gaat het wat natuurlijker)

Specs | Skeptic's Annotated Bible | Zeitgeist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:13

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Ik heb namelijk nu een MS comfort curve 2000 keyboard maar ik heb het idee dat omdat ik maar met 2 of 3 vingers van mijn linker hand typ ik deze linkerhand juist meer belast! Ik denk er daarom ook over om deze terug te brengen, want volgens mij krijg ik juist pijn in mijn vingers door dit toetsenbord.
Wat ik niet begrijp is waarom je op een ander toetsenbord ineens anders denkt te gaan typen. De laatste 2 toetsenborden zijn niet ergonomischer of veel anders dan de (in mijn ogen erg goede) comfort curve 2000 van Microsoft.
Nu heb ik al heel wat gezocht en ben tot de conclusie gekomen dat in Zwolle zelf er geen enkele winkel is die aan mijn eisen voldoet. Wat ik zoek;
Volgens mij hebben ze in Zwolle een Mediamarkt toch? Daar moet de Microsoft Keyboard Natural Ergonomic Value Pack gewoon op de plank staan volgens mij.

Komen jouw klachten niet gewoon van een verkeerde zit / typ houding? Maw, die gaan niet opgelost worden door het kopen van een nieuw toetsenbord?

[ Voor 3% gewijzigd door Bor op 19-01-2007 11:12 ]

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjongenelen
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-09 13:03
ik heb het even niet helemaal gelezen, maar let er op:
de Logitech Media Keyboard Elite heeft platte, ronde (!) functietoetsen (én escape :S)en een compleet andere indeling van de insert, home, pageup etc.

Ik heb er spijt van dat ik niet goed heb opgelet toen ik dat toetsenbord bestelde :/

de microsoft bussiness heb ik op mn werk (ik typ er nu op), daar ben ik wel bilj mee, het is alleen absoluut niet ergonomisch :/

[ Voor 18% gewijzigd door sjongenelen op 19-01-2007 11:19 ]

you had me at EHLO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waypoint
  • Niet online

Waypoint

Music Addicted

Topicstarter
TheNymf schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 11:19:
ik heb het even niet helemaal gelezen, maar let er op:
de Logitech Media Keyboard Elite heeft platte, ronde (!) functietoetsen (én escape :S)en een compleet andere indeling van de insert, home, pageup etc.

Ik heb er spijt van dat ik niet goed heb opgelet toen ik dat toetsenbord bestelde :/

de microsoft bussiness heb ik op mn werk (ik typ er nu op), daar ben ik wel bilj mee, het is alleen absoluut niet ergonomisch :/
Bedankt ik heb er nog even opgelet! Heb inmiddels het Microsoft Business Hardware Pack gekocht. Was een leuke aanbieding en ik was in de buurt. Ik durfde een ergonomische toch niet echt te kopen omdat ik bang was er niet aan te kunnen wennen.

Bevalt tot nu toe goed, alleen weer ff wennen dat je voor mijn gevoel de knoppen weer erg hoog zitten. :P . Achja, zal wel gewenning zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zygivt
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 24-09 16:03

Zygivt

Evenaren en overtreffen

ik heb self de microsoft comfort curve 2000 En ben er dus echt dik tevreden mee :) ik vind het alleen jammer dat ik de home, search en mail knop niet kan configureren (iemand tools of fixes die dat kunnen?)

verder dik tevreden met het bord. Ik heb er ooit cola over laten vallen. De boel was toen gaan plakken. Water overheen gegooit, alle toetsen los gehaalt en met wattenstaafje schoongemaakt en alle toetsen werken weer soepel :)

edit: 10 vinger blind typer

[ Voor 3% gewijzigd door Zygivt op 20-01-2007 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22-09 09:45

Onbekend

...

Waypoint schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 23:39:
Frappant.. ik zoek op de search en ik zie wel allemaal topics voorbijkomen over ergomische toetsenborden, maar tegelijkertijd vraag ik mij telkens 1 ding af; hoe zit dit als je met minder dan 10 vingers typt? Ik merk nu namelijk dat ik steeds vaker last van mijn polsen krijg en aangezien ik net een poosje een laptop heb, ben ik op zoek naar een los toetsenbord en muis. Wellicht dat daar de pijn vandaan kwam en heb ik gewoon te lang door getypt op de laptop.
Ik zit zelf elke werkdag achter de computer te typen en heb nog helemaal geen last van RSI o.i.d..
Ik heb zelf een standaard 101/102 qwerty toetsenbord en een standaard (optische) muis.

Ik laat mijn polsen rusten op het bureau en m'n vingers rusten op de toetsen. Op toetsenborden met waar de toetsen te makkelijk wordt ingedrukt kan ik zelf niet gemakkelijk op typen omdat ik m'n vingers laat rusten op de toetsen.
Met de muis rust mijn pols ook op het bureau. Ik beweeg en houd de muis vast tussen mijn duim en ringvinger. Mijn pols komt ook niet van z'n plaats.

Ik zou als tip willen geven om eerst je eigen typhandelingen te bekijken en wat je echt ondersteunt wil hebben. Sommige mensen hebben kleine vingers en daarvoor help z'n ergonomisch toetsenbord helemaal niet.

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PureDevotion
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08-03 10:05

PureDevotion

toch maar is ff aangemeld...

Ik heb zelf de Microsoft die jij als eerste noemt. heerlijk apparaatje.

ik was meteen gewend aan het "gebroken systeem", en ik typ nog steeds met 2 tot 4 vingers (de droom om door dit keyboard 10vingerig te gaan typen is vervlogen).

ik merk in vergelijking met mijn oude OEM keyboards (Compaq, IBM, Microsoft zooi) dat ik nu veel minder last heb van me poslen. Heb nooit echt RSI gehad, maar af en toe doen je polsen gewoon ff pijn, dan kap je ff met typen, en na 2 min. ga je weer verder. Nu hoeft dat niet meer, en tijdens het typen van grootschalige documenten vind ik dat wel prettig.

Zelf heb ik wel veel rond gekeken naar dit soort key-boards. er is weinig beschikbaar, en aangezien ik een echte muziek luisteraar ben, wilde ik dus media controlls op me keyboard hebben. Micorsoft boardje doet dat deels, ik mis echt het volgende/vorige knopje, die de meeste logitechs hebben, en ook het drukken om volume aan te passen, ipv een wieltje, waar ook nog een behoorlijke vertraging in zit als je pc een beejte bezig is, kan me af en toe dood irriteren.

Voor de rest heel goed te spreken over dit apparaatje. want hij typed gewoon goed. kan geen OEM tegen op, en ook bepaalde aftermarket oplossingen komen niet in deze buurt.

||P4 2,6ghz-1792MB-Aquos LCDTV|| ++Canon20D+Tamron 28-75++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:13

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Zygivt schreef op zaterdag 20 januari 2007 @ 20:33:
ik heb self de microsoft comfort curve 2000 En ben er dus echt dik tevreden mee :) ik vind het alleen jammer dat ik de home, search en mail knop niet kan configureren (iemand tools of fixes die dat kunnen?)
Dat kan gewoon met de laatste versie van de megeleverde MS tool hoor. Ik heb ze zelf ook op andere dingen staan (o.a. groen boekje).

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Pagina: 1