Toon posts:

[php/regex]

Pagina: 1
Acties:
  • 20 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hi,

Ik heb de volgende tekst in de database staan:

Tekst blablablaa.
[module:aanmelden_studenten]

Nu wil ik het deel tekst blablala en de naam van de module scheiden. Ik heb de volgende code waarmee ik de modulenaam eruit krijg, maar het lukt me niet om die tekst eromheen ook in de array te krijgen.

Iemand een idee?
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
<?
if (preg_match("#(.*)\\[module:(.*)\\].*#",  $row->content, $regs)) {
  echo nl2br ($regs[1]);
  print_r($regs);
       require("sub/".$regs[2].".php");
  echo nl2br ($regs[3]);
} else {
    echo nl2br($row->content);
}
?>

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Hoi en welkom op GoT, Nealz82! :w

Allereerst wil ik je graag even op ons beleid wijzen, en dan in het bijzonder het stukje over scriptrequests en/of quickfix oplossingen. Daar doen wij hier dus niet aan. Het is hier niet de bedoeling dat je je code dumpt en dat wij er naar kijken en het voor je fixen.
Je zult zelf even moeten laten zien wat je al geprobeerd hebt, waar je denkt dat het probleem zit en wat je er aan hebt gedaan om te kijken hoe je het kunt oplossen. Heb je bijvoorbeeld al een test-case in mekaar gezet met iets waar je het wel mee voor elkaar krijgt? En "het lukt me niet" of "hij doet 't niet" is nogal vaag; wat gebeurt er dan wel en wat is er onwenselijk aan?

Je bent van harte welkom om een nieuw topic te openen, maar neem dan wel even onze quickstart door voordat je dat doet ;)

edit:

Oh, en kies voortaan een topictitel die het probleem wat beter omschrijft ;)

[ Voor 7% gewijzigd door RobIII op 17-01-2007 23:39 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Dit topic is gesloten.