Toon posts:

Spontane BSOD na toevoeging hardware

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn pc heeft de laatse tijd last van spontane BSOD. Ondanks een aardige voeding (400wat) lijkt het erop dat de voeding het niet aankan. Zodra ik extra hardware toevoeg lijkt een BSOD verzekerd.

Kloppen onderstaande waardes en temperaturen een beetje?

CPU Core Voltage: 1.55V
+3.3V Voltage: 3.36V
+5V Voltage: 5.11V
+12V Voltage: 12.096V
+5V Standby Voltage: 4.53V
aux Voltage: 3.02V

GPUcore temp : 64 graden
Ambient temp : 50 graden

AMD Athlon 64 3500+
1,5GB ram
Geforce 6800 GT 256mb
2 harde schijven (1xSATA)
A8V Deluxe ASUStek rev 1
400 wat FSP400-60THN van FSP Group /Forton

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:56
Voltages lijken gewoon goed. Geen lage waarden op 5V en 12V en ook niet iets extreem hoogs op de rest wat je vaak ziet bij voedingen die op de tenen lopen.
Wat voor hardware voeg je eigenlijk toe? Is het niet eerder een compatibiliteitsprobleem met de rest van je systeem?

Verwijderd

Topicstarter
Het vreemde is dat ik dit probleem eerder had met een 54g PCI draadloos kaartje. Vooral tijdens zware games kreeg ik toen het BSOD. Om verdere problemen toen te voorkomen heb ik de 54g eruit gehaald en daarna was alles prima.

Nu ik net een nieuwe dvd brander aangeschaft heb en deze vervangen met een oude begint het echter weer.

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:37
Krijg je ook specifieke BSOD's? Wijzen ze vaak op hetzelfde of zijn de meldingen vaak verschillend. Ik zou zeggen dat je bij een zwakke voeding redelijk verschillende typen BSOD's krijgt omdat allerhande hardware ermee ophoudt, terwijl je bij incompatibiliteit vaak dezelfde fout krijgt. Als je weet wat voor BSOD's het zijn dat kun je misschien beter inschatten wat er aan de hand is. :)

[ Voor 6% gewijzigd door Jaap-Jan op 18-01-2007 00:28 ]

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

Verwijderd

*

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 24-02-2010 23:38 ]

• Japidoff
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-05 14:32
Verwijderd schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 07:02:
Waarschijnlijk krijgt hij een bosd met [bad pool header], had mijn pa laatst last van, op internet gezocht en kwam waarschijnlijk door een fout met een draadloos netwerk kaartje.
offtopic:
ohw, ok...

weet je ook wat voor bsod's ik krijg dan?

gang is alles

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Mijn eerste idee is dat de driver van het kaartje nogal brak is. Slechte drivers zijn vaak een oorzaak van BSOD's. Probeer daarom het kaartje eens te installeren met een andere (nieuwere?) driver.

Verwijderd

Wat voor BSoD krijg je dan? Er staan altijd codetjes bij waarmee je 9 van de 10 keer het antwoord na 10 min hebt.

En haal anders even wat stroom slurpend hardware uit je pc. Minder geheugen en mischien een HDD ofzo.

Succes.

Verwijderd

Topicstarter
Helaas zit ik even niet op mijn eigen pc en kan ik niet kijken wat voor een BSOD het is. Zodra ik thuis ben zal ik dat posten.

Ik heb het idee dat mijn videokaart een energieslurpend monster is, het is een leadtek kaart met een enorme koeler erop en dubbele voeding aansluiting.

Meer info volgt.

Verwijderd

Topicstarter
Na een complete nieuwe install van windows zijn alle problemen verdwenen.

Case closed
Pagina: 1