Hallo,
Ik heb problemen toegang te krijgen tot mijn schoolnetwerk.
Mijn hardware:
- Een Asus A6Ja laptop met een Intel wireless chip
Mijn software
- Windows Vista NL Ultimate
- Ik gebruik de Wlan tool van vista
Eigenschappen W-lan school
- 802.11B only
- SSID Hidden (ik heb het id wel)
- WEP encryption (ik heb de sleutel)
- Meerdere access points
Ik krijg maar geen toegang tot het netwerk, dit is wat er gebeurd:
- Ik heb een profiel aangemaakt in het windows vista voor het netwerk met de juiste instellingen. Er is een vakje dat je kunt aankruisen dat heet zoiets als "ook verbinden als het netwerk niet uitzend (privcygevaar). Het maakt niet uit of deze aan of uit staat, zelfde resultaat.
- Ik druk op verbinding maken ( ik weet dat het netwerk zover reikt, een klasgenoot een halve meter naast me heeft wel connection)
- Hij gaat even denken
- Vervolgens zegt hij dat hij verbonden is, maar met beperkte verbindingsmogelijkheden ( ik krijg geen IP, in ipconfig staat dat ik een 169.x.x.x ip heb, dat is dus windows zelf toegewezen ).
- Ik kies de optie repareren, maar hiermee kom ik niet verder.
Het rare is, dat ik ook een Windows XP op mijn laptop heb, en daarmee de Intel Wireless PROset utility gebruik, en hiermee connect hij zonder enig probleem.
Ik kan de ulitity niet op vista gebruiken omdat hij deze OS niet ondersteunt.
Weet iemand wat ik hieraan kan doen?
Groeten Marco
Ik heb problemen toegang te krijgen tot mijn schoolnetwerk.
Mijn hardware:
- Een Asus A6Ja laptop met een Intel wireless chip
Mijn software
- Windows Vista NL Ultimate
- Ik gebruik de Wlan tool van vista
Eigenschappen W-lan school
- 802.11B only
- SSID Hidden (ik heb het id wel)
- WEP encryption (ik heb de sleutel)
- Meerdere access points
Ik krijg maar geen toegang tot het netwerk, dit is wat er gebeurd:
- Ik heb een profiel aangemaakt in het windows vista voor het netwerk met de juiste instellingen. Er is een vakje dat je kunt aankruisen dat heet zoiets als "ook verbinden als het netwerk niet uitzend (privcygevaar). Het maakt niet uit of deze aan of uit staat, zelfde resultaat.
- Ik druk op verbinding maken ( ik weet dat het netwerk zover reikt, een klasgenoot een halve meter naast me heeft wel connection)
- Hij gaat even denken
- Vervolgens zegt hij dat hij verbonden is, maar met beperkte verbindingsmogelijkheden ( ik krijg geen IP, in ipconfig staat dat ik een 169.x.x.x ip heb, dat is dus windows zelf toegewezen ).
- Ik kies de optie repareren, maar hiermee kom ik niet verder.
Het rare is, dat ik ook een Windows XP op mijn laptop heb, en daarmee de Intel Wireless PROset utility gebruik, en hiermee connect hij zonder enig probleem.
Ik kan de ulitity niet op vista gebruiken omdat hij deze OS niet ondersteunt.
Weet iemand wat ik hieraan kan doen?
Groeten Marco
hand·te·ke·ning (de ~ (v.))