Geforce4 4000 mx 128mbAGP

Pagina: 1
Acties:

• WouTer14
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 01-02 22:25
Hallo mede-tweakers

Ik heb in het bovenstaande nog een geforce 4 mx in mijn systeem hangen
Ik ben er absoluut nog tevreden mee!,
wat ik nou zo leuk vind is dat halflife 2 op high details en met AA Soepel draait
Maar omdat ik ook graag een beetje klus hier en daar wou ik graag weten of deze bios op deze videokaart ook beter te flashen is?

Uit ervaringen van anderen mensen was overclocken op deze kaart een sucess
Dit heb ik ook gedaan en loopt soepel maar ik heb hem even weer op default clock gezet

Nu de vraag:
Is deze videokaart te flashen met een betere bios? en ja weten jullie ook hiervoor een Website,
Zo nee dan houd ik het toch maar bij het opschroeven van de core en mem,
Is er ook uit ervaring van iemand die weet wat de beste verhoudingen zijn tussen core en mem Bijv.(310mhz core en 350 mem) Default= 275mhz core,286mhz mem

Met vriendelijke groet,
Wouter

• -Arcane-
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20-12-2024
ik denk dat het per systeem verschilt, je zult toch gewoon moeten gaan testen door te stressen lijkt me.

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Op een 4MX Half Life 2 MET AA? Volgens mij is dat onrealistisch.

specs

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Half Life kan wel op een 4MX hoor, wel zonder AA ;)

Ik heb hier een Geforce 4 MX440 met 64MB, en die heb ik met PowerStrip overgeclocked @ max :P. Natuurlijk wel in stapjes getest, maar hij draait nu al een half jaar ofzo op die speeds :D
Half Life 2 lukt hem ook wel, ik heb wel AA uit (P3 866@975, 448Mb ram)

@ TS, welk bovenstaand systeem O-)

[ Voor 59% gewijzigd door ThinkPad op 17-01-2007 23:04 ]

• WouTer14
Alvast heel erg bedankt
Dus het flashen van het bios hoort niet bij de optie toch gewoon maar bij core en mem houden
Ter verduidelijking hier de setup van mijn systeem
Amdsempron 3000+1,8Ghz 64bit
1280Mb werkgeheugen (1x 256mb en 1x 1024mb)
In totaal 240 gb hdd (1x80gb en 1x160gb)
en dit alles op een asus plankje:k8v-mx

Danku

• The_nv40_man
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13-06-2022
WouTer14 schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 23:13:
Alvast heel erg bedankt
Dus het flashen van het bios hoort niet bij de optie toch gewoon maar bij core en mem houden
Ter verduidelijking hier de setup van mijn systeem
Amdsempron 3000+1,8Ghz 64bit
1280Mb werkgeheugen (1x 256mb en 1x 1024mb)
In totaal 240 gb hdd (1x80gb en 1x160gb)
en dit alles op een asus plankje:k8v-mx

Danku
Dat HL2 nog redelijk goed draait komt enkel en alleen doordat ie in de Directx 7 stand draait.Alle extra schaduwen en effecten worden uitgeschakeld.

Er is waarschijnlijk geen andere bios voor je kaart te verkijgen en een bios op zich verhoogt de prestaties meestal niet. Dat komt alleen doordat die bios pixelshaders aanzet die standaard uitgeschakeld zijn (maar bij een paar kaarten mogelijk) of een hogere kloksnelheid als standaard heeft. Een bios die hogere standaard ingestelde kloksnelheden heeft doet hetzelfde als overclocken:
kaart A met core x en mem y dmv overclock is niet minder snel dan kaart B met core x en mem y dmv een andere bios.

En los daarvan is je kaart behalve in HL2 directx 7 echt onzettend langzaam en mist ook alle shading functies dus erg veel zin zal dat overclocken sowieso niet hebben ben ik bang.

• WouTer14
Oke dankjewel ik weet genoeg
Pagina: 1