Toon posts:

[XP] Na partition magic unmountable bootdevice*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallow,

Ik wou een nieuwe partie aamaken met Partition Magic, wat me al in het verleden is gelukt, maar ik stel in wat er moet gebeuren, start op, Partition Magic zegt '2 van de 6taken voltooit' start opnieuw op, en dan komt er in een flits dat 'windows is aan het laden ding' en dan de BSOD "0x00000024". Ik kan dus niet meer op mijn Windows XP, ook niet in veilige modus... Ik heb op een MS-DOS diskette al CHKDSK /F gerunt (wat ze bij die BSOD ook aanraadden) maar at heeft ook geen effect...Weet iemand wat ik kan doen? Ik heb geen WinXP-cdrom...

Mijn parties: 2 NTFS (C & D)
1 FAT32 (E)
Met Partition Magic heb ik gedaan:
een beetje 10GB weg van de C-partie; 7GB wag van de E-partie; en die ruimte (17GB dus) gebruikt om een nieuwe partie te maken (L).

Iemand raad? Echt een groot probleem...en ik weet echt niet wat te doen.

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Jij hebt een groot probleem!

Altidj backups maken bij Partition magic! Dat zegt het programma zelf.

Hang je hdd aan een andere pc, kopieer, red wat er te redden valt, en begin opnieuw, en tegoei.

Met tooltjes als PM moet je nooit kloten aan je boot disk, dat is vragen om trouble!

overigens heeft Vista dat ingebouwd, een resizer/shrinker, on the fly, veel beter. Alleen weet ik niet hoe 'bullet-proof' ie is

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:10

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Ik heb anders met PM prima mijn boot disk kunnen verkleinen. Dit deed ik dan wel met PM dos. De laatste keer dat ik het heb gedaan, boot disk veranderen, was op het MBO toen we een dual boot hadden van 98 en 2000. Bij 98 begon hij te 'zeuren' dat er in dos nog wat gedaan moest worden, bij 2000 hetzelfde verhaal. Ben toen ff wat gaan onderzoeken hoe dat met dos precies werkt en moet zeggen, dat is best bullet proof. Je kan namelijk je partities aan passen, en daarna checkdisk laten draaien. Aan te raden is wel om eerst te rebooten voordat je controle uitvoert :). Met de dos versie heb ik al wel mijn Vista partitie weten te verkleinen, al was het niet mij boot schijf.

Doe dus wat Snakiej zei, backup alles wat je wilt mbv een andere computer, probeer dan eventueel met PM dos het zaakje op orde te krijgen wat betreft partities. Maak je geen zorgen over het kunnen lezen van NTFS, dat gaat prima, zelfs als dos het niet ondersteund. Daar zorgt PM wel voor.

Succes.

Commandline FTW

Verwijderd

Topicstarter
Aha, het is gelukt!
Ik heb een widndowscd geboot, en dan recovery-console genomen en dan eens 'CHKDSK /R' gedaan, en daarna ko ik windows terug opstarten...

MAAR! :'( : Nu heb ik geen startbalkmeer (alle, die balk onderaan met het uur, 'start', geopende vensters,..) en mijn drivers (muis,toetsenbord,geluid,webcam,bluetooth,printer,...) zijn percies allemaal verdwenen. Weet iemand wa ik hieraan kan doen, zonder alles opnieuw te hoeven installeren?

Verwijderd

Topicstarter
Nu nog straffer, kopieren en plakken werkt zelfs niet meer! En als ik iets wil installeren krijg ik soms (lees: meestal) de error "RPC-server niet beschikbaar.". Hij begint nu echt raar te doen...

Verwijderd

Ik denk dat dat formatteren wordt..
Pagina: 1