Hoi,
Ik heb hier nu al een tijd last van bittorrent (uTorrent). Het is zo, dat als bittorrent aanstaat, de rest van het huis (bijna) geen internet meer heeft. Ik denk dat dit aan het aantal poorten ligt.
Ik heb hier ook een servertje draaien (400 mhz), en ik dacht dat ik die misschien als router zou kunnen gebruiken. Ik heb clarkconnect op mijn server staan (linux).
Nu mijn vragen:
1. Welke pci-kaart moet ik nemen? Ik kan er weinig vinden, en degene die ik vind zijn erg langzaam. Ook moeten ze dus in linux kunnen draaien (makkelijk, * abaart is linux n00b
). USB is niet mogelijk omdat er maar een USB 1 poort opzit.
2. Is het beter als ik een andere router koop? Ik draai ook VoIP. Er moet dus veel snelheid inzitten. Zo ja welke router kunnen jullie mij aanraden? (p2p)
Het budget is niet erg hoog. Alles boven de 200 euro gaat sowieso niet door.
Even een opsomming van alle pc's hier in huis:
Mijn pc (veel internetten gamen etc.)
Vader's pc (internetten en soms bittorrent)
Moeder's pc (internetten en VPN verbinding)
Broertje's pc (internetten en af en toe downloaden en een spelletje online)
Server (webhost, goede bereikbaarheid nodig)
Gameserver (lage pings)
Jukebox/Download bak (24/7 bittorrent met ong. 100 torrents tegelijk)
De eis is dus dat al deze pc's kunnen internetten zonder dat ze last van elkaar hebben.
Het ligt niet aan de verbinding, want die kan het wel aan. Het probleem is het aantal connecties van bittorrent.
Wie o wie kan mij helpen?
Alvast bedankt
Ik heb hier nu al een tijd last van bittorrent (uTorrent). Het is zo, dat als bittorrent aanstaat, de rest van het huis (bijna) geen internet meer heeft. Ik denk dat dit aan het aantal poorten ligt.
Ik heb hier ook een servertje draaien (400 mhz), en ik dacht dat ik die misschien als router zou kunnen gebruiken. Ik heb clarkconnect op mijn server staan (linux).
Nu mijn vragen:
1. Welke pci-kaart moet ik nemen? Ik kan er weinig vinden, en degene die ik vind zijn erg langzaam. Ook moeten ze dus in linux kunnen draaien (makkelijk, * abaart is linux n00b
2. Is het beter als ik een andere router koop? Ik draai ook VoIP. Er moet dus veel snelheid inzitten. Zo ja welke router kunnen jullie mij aanraden? (p2p)
Het budget is niet erg hoog. Alles boven de 200 euro gaat sowieso niet door.
Even een opsomming van alle pc's hier in huis:
Mijn pc (veel internetten gamen etc.)
Vader's pc (internetten en soms bittorrent)
Moeder's pc (internetten en VPN verbinding)
Broertje's pc (internetten en af en toe downloaden en een spelletje online)
Server (webhost, goede bereikbaarheid nodig)
Gameserver (lage pings)
Jukebox/Download bak (24/7 bittorrent met ong. 100 torrents tegelijk)
De eis is dus dat al deze pc's kunnen internetten zonder dat ze last van elkaar hebben.
Het ligt niet aan de verbinding, want die kan het wel aan. Het probleem is het aantal connecties van bittorrent.
Wie o wie kan mij helpen?
Alvast bedankt