Toon posts:

Verbinding timed om de zoveel seconden uit

Pagina: 1
Acties:
  • 245 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb inmiddels al 2 jaar draadloos internet en helemaal nooit geen problemen mee gehad. Sinds een paar dagen (ergens rond ik IE7 installeerde) heb ik ineens een probleem.

Dit probleem doet zich zichtbaar voor bij spelletjes. Daar waar ik vroeger nergens last van had, wordt ik nu om de zoveel tijd (zeker 1x per minuut) ineens 'verbroken' en daarna weer hersteld. Niet erg maar een seconde in een spel weg zijn is toch behoorlijk lang..

De volgende processen draaien (volgens CTRL+ALT+DEL)

explorer.exe - 48MB
iexplore.exe - 45MB (heb 2 vensters open beide tweakers, inclusief deze)
msnmsgr.exe - 42MB (staan4 gesprekken open)
svchost.exe - 27.5MB
ehrecvr.exe - 20B
nod32krn.exe - 16MB
CCAPP.exe - 15.5MB
winamp.exe - 10.6MB
msmsgs.exe - 10MB
wmpnetwk.exe - 8MB
navapsvc.exe - 7.7MB
svchost.exe - 7MB
DrgToSsc.exe - 6.5MB
svchost.exe-6.4MB
dllhost.exe - 6.2MB
taskmgr.exe - 5.2MB
spoolsv.exe-5.2MB
svchost.exe - 4.8MB
ehmsas.exe
svchost.exe
ehSched.exe
crss.exe
ctfmon.exe
svchost.exe
SSAAD.exe
CCSETMGR.exe
nvsvc32.exe
svchost.exe
wmpnscfg.exe
services.exe
alg.exe
svchost.exe
PDVDServ.exe
mcrdsvc.exe
SOUNDMAN.EXE
CCEVTMGR.EXE
CCPROXY>EXE
jusched.exe
lsass.exe
ehtray.exe
winlogon.exe
smss.exe
System
SAVScan.exe
realsched.exe
Niet-actieve systeem etc

processen; 47
CPU-gebruik: 11%
Geheugengebruik: 455/2357MB

Enig idee wat het kan zijn?
Ik draai Windows XP

Ik heb al verschillende regcheckers, zoals RegSupreme pro aan het werk gezet en HitmanPro maar dat helpt allemaal niks

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2007 22:17 ]

Verwijderd

Topicstarter
En tijdens het gamen heb ik trouwens geen IE aan staan

• Edgarz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 06-02 18:58

Edgarz

Tweako-active since1986

Een soortgelijk probleem heb ik zelf eens opgelost door de instellingen van de wireless PCI kaart te wijzigen. Het kan nl. zijn dat een buurman ook een wireless verbinding heeft genomen sinds kort en bv. op hetzelfde kanaal zit (of in dezelfde range) en dus je ontvanger op een dwaalspoortje zet van tijd tot tijd. Dit kan ook gebeuren als je de snelheid op 'auto' hebt staan maar de verbinding (bv. door bovenstaande). Door snelheidsfluctuaties schakelt/hikt de wirelessontvanger even.

Oplossingen:
- kijk of er een concurrerend signaal bijgekomen is op je kanaal. Kies dan een ander wireless kanaal op je router.
- Zet de verbindingssnelheid op je PC op een vaste overdrachtssnelheid. Als je niets op je LAN doet heeft een snelheid van 54 Mbps niet zoveel zin, je internetverbinding is ook geen 21 Mbps. Dus zet de snelheid eens vast op 24 Mbps of 36 Mbps.

Verwijderd

Topicstarter
Edgarz schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 11:14:
Een soortgelijk probleem heb ik zelf eens opgelost door de instellingen van de wireless PCI kaart te wijzigen. Het kan nl. zijn dat een buurman ook een wireless verbinding heeft genomen sinds kort en bv. op hetzelfde kanaal zit (of in dezelfde range) en dus je ontvanger op een dwaalspoortje zet van tijd tot tijd. Dit kan ook gebeuren als je de snelheid op 'auto' hebt staan maar de verbinding (bv. door bovenstaande). Door snelheidsfluctuaties schakelt/hikt de wirelessontvanger even.

Oplossingen:
- kijk of er een concurrerend signaal bijgekomen is op je kanaal. Kies dan een ander wireless kanaal op je router.
- Zet de verbindingssnelheid op je PC op een vaste overdrachtssnelheid. Als je niets op je LAN doet heeft een snelheid van 54 Mbps niet zoveel zin, je internetverbinding is ook geen 21 Mbps. Dus zet de snelheid eens vast op 24 Mbps of 36 Mbps.
Je hebt het over de verbindingssnelheid van mijn PC.. Ik kan dit niet bij de instellingen van mijn wireless Adapter vinden. Moet ik dit via de router doen (via 192.etc) of is dit gewoon echt een windows functie? (in ieder geval bedankt voor de reatie)
Heb nu sowieso via http://192.168.123.254/ mijn Channel op 9 gezet, ipv 11.. Nu nog even kijken hoe dat internet snelheid instellen werkt :-/

Heb het nog niet kunnen vinden. ALs ik dat ga doen (snelheid verlagen) gaat mijn internet dan ook niet langzamer?
Af en toe gaat die nu wel eens van 48 Mbps naar 24 of 12 of lager. Dit lager gaan betekend ook dat mijn snelheid afneemt...

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2007 13:12 ]

Verwijderd

Topicstarter
Help? xD

Ik kan wel via config scherm-> netwerk etc naar mijn adapter gaan, maar daar staan bij de Eigenschappen-geavanceerd alleen de volgende instellingen:
- Auto reconnect mode
- CAM when AC power
- Fragment Threshold
- Local Administration MAC Network Ad
- Netwerk Type
- Power Saving Mode
- Radio On/Off
- RTS Threshold
- SSID

en dus niks over snelheid

[ Voor 95% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2007 15:05 ]

• Hellsystem
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 24-02 03:43
Neej je internet zal niet trager worden. mocht je een thuis netwerk hebben dan zou het kunnen zijn dat dit wel trager gaat;)

--
Want je internet verbinding is vast geen :P 54 mbit;)

[ Voor 19% gewijzigd door Hellsystem op 18-01-2007 15:04 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hellsystem schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 15:02:
Neej je internet zal niet trager worden. mocht je een thuis netwerk hebben dan zou het kunnen zijn dat dit wel trager gaat;)

--
Want je internet verbinding is vast geen :P 54 mbit;)
Download
Download van een bestand (128KB ~ 1MB afhankelijk van uw verbinding) vanaf een server in Nederland Klaar 524.7 KByte/sec
(=4198 kbps)

:-/ niet echt nee

Maar hoe kan het dan als die Snelheid die nu standaard op 54MB staat op 1 staat, mijn internet giga langzaam is? :P

ps. weet nog steeds niet hoe ik de max kan zetten voor mijn netwerk kaart :-/

ps. ik heb wel een netwerk (2 computers zijn op de router aangesloten via draadloos), maar doe verder niks tussen deze computers

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2007 15:07 ]

Verwijderd

Topicstarter
iemand?

• Mishmash
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-12-2023
Mag ik je er even op wijzen dat het kicken van een topic pas is toegestaan NA 24 uur... Geef de mensen even wat tijd. Sommigen hebben zelfs nog een leven en zitten niet de hele dag achter de pc om dit soort vragen te beantwoorden... Heb je zelf al onderzoek gedaan en gezocht op Got? Zo ja, wat is daar uit gekomen?

• Edgarz

Edgarz

Tweako-active since1986

Als je internettoegang/abonnement 6 Mbit is (=snelheid) dan heeft het geen meerwaarde als je PC met 54Mbit met je router communiceert. Je internet toegang blijft immers 'maar' 6 Mbit.
Zolang je communicatie met de router niet lager is dan de snelheid van je abonnement is er geen vuiltje aan de lucht voor jou aangezien de 54 Mbit snelheid alleen nuttig is als je tussen 2 PC's binnen het thuisnetwerk veel bestanden overzet.

Wat voor netwerkkaart heb je en welke driverversie gebruik je? Vervolgens: heeft de maker (merk) van je netwerkkaart ook een apart programma waarmee je de netwerkkaart beheert? De Windows configuratie is weliswaar makkelijk maar heeft ook weinig configuratiemogelijkheden.

A;ls er op je PC werkelijk niets te vinden is kun je altijd op de router de wirelessverbinding nog configureren als een 802.11b verbinding i.p.v. een 802.11g (54G) verbinding. XP merkt dat dan vanzelf en hopelijk is de verbinding dan stabieler.

Met deze info zul je het moeten doen, anders zou ik er een kennis bij roepen als ik jjou was. Er zijn gewoonweg teveel mogelijkheden waardoor het probleem zich voordoet.

[ Voor 8% gewijzigd door Edgarz op 18-01-2007 18:06 ]

Verwijderd

Topicstarter
Mishmash schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 18:00:
[...]

Mag ik je er even op wijzen dat het kicken van een topic pas is toegestaan NA 24 uur... Geef de mensen even wat tijd. Sommigen hebben zelfs nog een leven en zitten niet de hele dag achter de pc om dit soort vragen te beantwoorden... Heb je zelf al onderzoek gedaan en gezocht op Got? Zo ja, wat is daar uit gekomen?
Ik heb gezocht op de forums maar kon verder weinig hulp hierbij vinden. Ik heb programma's gedownload om mijn geheugen te controleren, virus programma's, hitman (allerlei ad-aware programma's), heb mijn router beveiligd en andere poort gegeven, firmware ge-upgrade..

Kon wel wat topics vinden maar daar schiet ik ook niks mee op. TOpics over deze router met soortgelijke problemen zijn nooit beantwoord..

Mijn excuses, ik lees nooit uitgebreid alle regels door :X

Edit; oeps vergeten mijn gegevens erbij te zetten.

Ik heb een Sitecom Wireless Network Router 54G (WL-114)
Firmware; nieuwste via sitecome site

Ik heb Wireless network PCI card 54g - WL-115
stuurprogramma datum; 15-12-2004

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2007 18:08 ]

• Edgarz

Edgarz

Tweako-active since1986

Check misschien even of je een WL-115 versie 1 of versie 2 hebt. Zijn verschillende drivers.

En de Wl114 op 802.11b zetten moet je zeker eens uitproberen.

Verwijderd

Topicstarter
Edgarz schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 18:13:
Check misschien even of je een WL-115 versie 1 of versie 2 hebt. Zijn verschillende drivers.

En de Wl114 op 802.11b zetten moet je zeker eens uitproberen.
Ik heb gister de firmware ge-update en heb versie 1 gekozen (er stond helemaal nergens op mijn router/documentatie iets over v1 of v2, dus logischerwijs heb ik maar v1 genomen) en hij werkt nog steeds dus heb als het goed is de goede eruit gepakt..

het rare is dat ik al 1,5 jaar ofzo probleemloos ermee werkt, het is echt iets nieuws (had ook nooit eerder firmware update gedaan)

Enig idee hoe ik die WL-114 op 802.11b zet?

Met deze info zul je het moeten doen, anders zou ik er een kennis bij roepen als ik jjou was. Er zijn gewoonweg teveel mogelijkheden waardoor het probleem zich voordoet.
ik ben altijd de kennis die bij dit soort dingen wordt geroepen :-/

Geen idee of dit er mee te maken maar als ik in de log van mijn router kijk staat er heel veel:
woensdag 17 januari 2007 4:57:50 Unrecognized attempt blocked from 81.68.207.101:1952 to 81.68.81.210 TCP:445
woensdag 17 januari 2007 4:57:52 Unrecognized attempt blocked from 81.68.207.101:1952 to 81.68.81.210 TCP:445
woensdag 17 januari 2007 4:57:52 Unrecognized attempt blocked from 81.68.207.101:1952 to 81.68.81.210 TCP:445
woensdag 17 januari 2007 5:03:57 Unrecognized attempt blocked from 81.68.211.216:4204 to 81.68.81.210 TCP:445
woensdag 17 januari 2007 5:04:00 Unrecognized attempt blocked from 81.68.211.216:4204 to 81.68.81.210 TCP:445
woensdag 17 januari 2007 5:05:00 Unrecognized attempt blocked from 81.68.203.201:1133 to 81.68.81.210 TCP:445
woensdag 17 januari 2007 5:05:03 Unrecognized attempt blocked from 81.68.203.201:1133 to 81.68.81.210 TCP:445

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2007 18:19 ]

• Raymond P
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17:07
Edgarz schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 18:05:
Als je internettoegang/abonnement 6 Mbit is (=snelheid) dan heeft het geen meerwaarde als je PC met 54Mbit met je router communiceert.
Ben ik niet met je eens.

Als het wireless is niet iig.
*ruis, vertragingen, packetloss, etc...

Maar 10 Mbit zou genoeg moeten zijn.

/ontopic poort 445 is de poort waarover [url=http://www.petri.co.il/what's_port_445_in_w2k_xp_2003.htm]NETBIOS[/url] comunniceert.
Ik neem aan dat dat helemaal niet is wat je wilt (maar kwaadwillende mensen wel).

Als ik het goed heb is Netbios hetgene dat info over je netwerk prijsgeeft, zoals accountnamen, machines enzo. (correct me if i'm wrong)

Het zou zomaar kunnen zijn dat het hier aan ligt.
Maar probeer ook eens even om je machine een vast (LAN) IP te geven.

[ Voor 0% gewijzigd door Raymond P op 18-01-2007 18:31 . Reden: 3 x edit, link wil nog niet! ]

- knip -

Verwijderd

Topicstarter
Remaining Lease Time 162:05:40
IP Address 81.68.XX.XXX (even x'jes gedaan weet niet hoe veilig het is om dat soort dingen te posten?)

Mijn IP is ook gewoon altijd hetzelfde (192.168.etc

ALs ik die logs files zo kijk, is het dan geen optie op een of andere manier het domein 81.68.2 te blocken? :p

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2007 18:32 ]

• Raymond P
Verwijderd schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 18:30:
Remaining Lease Time 162:05:40
IP Address 81.68.XX.XXX (even x'jes gedaan weet niet hoe veilig het is om dat soort dingen te posten?)

Mijn IP is ook gewoon altijd hetzelfde (192.168.etc
Zet hem toch maar vast. vooral wat er na 192.168.xxx.??? komt is belangrijk.

- knip -

• Edgarz

Edgarz

Tweako-active since1986

Die melding is niet erg: poort 445 is voor SMB (Netbios) verkeer. Je log geeft aan dat er een PC jou probeert te connecten maar de router firewall doet z'n werk en blokkeert. Normaal verschijnsel dus.

Je router heeft blijkens de manual geen instelling hiervoor. Wellicht dat er op een WL-114 forum iets bekend is over een commandline of i.d.

Probeer ook eens met de antenne te experimenteren.

Verwijderd

Topicstarter
192.168.123.114

Verwijderd

Topicstarter

Als ik met antenne ga draaien dan kan de snelheid (dwz 54MB, 36, lager, etc) wel veranderen maar hij is nu gewoon stabiel op 54MB

• Raymond P
Kan je die vast zetten...

En wat voor applicatie gebruik je om je wireless te connecten?
Die van Windows zelf gewoon?

Maak je verbinding met FULL of HALF duplex? (ken het kaartje niet, weet ook niet of deze uberhaubt deze optie heeft)

Hebben de andere PC's in je netwerk ook last hiervan?

[ Voor 42% gewijzigd door Raymond P op 18-01-2007 18:38 ]

- knip -

Verwijderd

Topicstarter
En wat voor applicatie gebruik je om je wireless te connecten?
Die van Windows zelf gewoon?

Eerst gebruikte ik 'geen' applicatie

Toen dit probleem verscheen heb ik de Sitecom Wireless Utility geprobeerd maar dat werkte niet. Daarna heb ik via services.msc de Wireless Zero Configuration-service aangezet

• Edgarz

Edgarz

Tweako-active since1986

Verwijderd schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 18:34:

Als ik met antenne ga draaien dan kan de snelheid (dwz 54MB, 36, lager, etc) wel veranderen maar hij is nu gewoon stabiel op 54MB
en nog steeds disconnects?

Als je de Wireless utilities van Sitecom gebruikt kun je waarschijnlijk de verbindingssnelheid reguleren. Je kunt dan echter niet de XP Wireless Conf. Services gebruiken, deze moet je echt uitzetten en evt rebooten voordat de Sitecom utilities werken.

[ Voor 27% gewijzigd door Edgarz op 18-01-2007 18:42 ]

• Raymond P
Verwijderd schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 18:38:

Eerst gebruikte ik 'geen' applicatie

Toen dit probleem verscheen heb ik de Sitecom Wireless Utility geprobeerd maar dat werkte niet. Daarna heb ik via services.msc de Wireless Zero Configuration-service aangezet
Die van Windows dus. Dat is een probleem minder, de apps van Sitecom zijn vaak niet de beste.

En de rest? (kleine edit in m'n post)

- knip -

Verwijderd

Topicstarter
Nog steeds disconnects ja

Maak je verbinding met FULL of HALF duplex? (ken het kaartje niet, weet ook niet of deze uberhaubt deze optie heeft)

Geen idee wat dat is? Ik ben meer van de software, niet van de hardware

Hebben de andere PC's in je netwerk ook last hiervan?
Ben even bezig met spel installeren :)

EDIT; andere pc heeft dit ook

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2007 18:50 ]

• Edgarz

Edgarz

Tweako-active since1986

Krijg je 'netwerkkabel verbroken' (in de Windows taskbar) meldingen?

• Raymond P
Edgarz schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 18:53:
Wireless bedoel je >:)
Verwijderd schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 18:45:
Nog steeds disconnects ja

Ben even bezig met spel installeren :)
EDIT; andere pc heeft dit ook
Is dus geen client side fout, waarschijnlijk.
Dus, we zoeken het probleem bij je router.

[ Voor 50% gewijzigd door Raymond P op 18-01-2007 18:56 ]

- knip -

Verwijderd

Topicstarter
Edgarz schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 18:53:
Nee ik krijg helemaal nopes. Tijdens het internetten heb ik weinig last en ik kan ook gewoon bestanden van 150MB downloaden via IE zonder dat ik 'uit ping'.. Er lijkt helemaal niks aan de hand te zijn, totdat ik een spel speel en dus echt een constante verbinding moet hebben
flauw :+ hahahaha I get his point;)

Ja, maar geen idee wat mijn router dus ineens mankeert.. Een week geleden had ik nog helemaal geen probleem en heb het nu ineens de laatste paar dagen. In die tussentijd heb ik eigenlijk alleen IE7 geinstalleerd wat gebruik maakt van een internet verbinding maar verder niks. En dat moet totaal geen invloed op mijn verbinding hebben als ik IE niet eens heb runnen op dat moment

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2007 18:58 ]

• Edgarz

Edgarz

Tweako-active since1986

Point taken... |:(

Wat mij wel op het idee brengt: probeer de router eens via een draadje aan te sluiten, kijken of de disconnects dan nog plaatsvinden. Zo niet: wireless deel modem c.q. antenne

IE7 heeft er niets mee te maken. Als je er op een andere PC ook last van hebt dan is het de wireless verbinding. Maar er hoeft niet iets stuk te zijn, kan puur de kwaliteit van de radiogolven zijn (storing).

Trouwens, Sitecom routertjes staan niet echt bekend als 'goed'...maar dat terzijde.

[ Voor 43% gewijzigd door Edgarz op 18-01-2007 19:15 ]

Verwijderd

Topicstarter
Edgarz schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 19:13:
Point taken... |:(

Wat mij wel op het idee brengt: probeer de router eens via een draadje aan te sluiten, kijken of de disconnects dan nog plaatsvinden. Zo niet: wireless deel modem c.q. antenne

IE7 heeft er niets mee te maken. Als je er op een andere PC ook last van hebt dan is het de wireless verbinding. Maar er hoeft niet iets stuk te zijn, kan puur de kwaliteit van de radiogolven zijn (storing).

Trouwens, Sitecom routertjes staan niet echt bekend als 'goed'...maar dat terzijde.
Ehhhrrr moet ik even gaan navragen of we zo een lang draad hebben (zit op vliering xD)

Dat was ook het enige nuttige dat ik op GoT kon vinden; "na jullie opmerkingen heb ik hem maar terug gebracht en een andere router genomen" :-/

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2007 19:16 ]

• Raymond P
Verwijderd schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 19:16:
[...]

Dat was ook het enige nuttige dat ik op GoT kon vinden; "na jullie opmerkingen heb ik hem maar terug gebracht en een andere router genomen" :-/
Probeer je quotes voortaan even tussen:
Afbeeldingslocatie: http://pleysite.nl/quote.JPG

te zetten, dat maakt het wat overzichtelijker.

Als ik het goed begrijp, heb je nét een nieuwe router gehaald?

- knip -

Verwijderd

Topicstarter
zal dat voortaan bij elk stukje doen

Ik heb deze router al een behoorlijke tijd en hij begint nu ineens dit gedrag te tonen, out of nowhere

• Raymond P
Klinken allemaal misschien als gekke vragen, maar de andere pc; is die ook draadloos verbonden met je netwerk?
Zo ja, met hetzelfde kaartje? de Wireless network PCI card 54g - WL-115?

Edit,

Net even je manual bestudeert.

Als het goed is, kan je in je sitecom programma dit terug vinden:

Signal Strength [Signaalsterkte]
De staafgrafiek is alleen actief wanneer het netwerk is opgezet via de infrastructuurmodus. De staafgrafiek geeft informatie over de sterkte van het signaal tussen het knooppunt en het access point.

Link Quality [Kwaliteit verbinding]
De staafgrafiek is alleen actief wanneer het netwerk is opgezet via de infrastructuurmodus. De staafgrafiek geeft informatie over de kwaliteit van de verbinding tussen het knooppunt en het access point.

Graag die waardes, of zelfs een screenshot.

[ Voor 63% gewijzigd door Raymond P op 18-01-2007 19:52 ]

- knip -

Verwijderd

Topicstarter
woensdag 17 januari 2007 6:36:49 Unrecognized attempt blocked from 85.107.10.254:2441 to 81.68.81.210 TCP:17300
woensdag 17 januari 2007 6:36:52 Unrecognized attempt blocked from 85.107.10.254:2441 to 81.68.81.210 TCP:17300
woensdag 17 januari 2007 6:36:58 Unrecognized attempt blocked from 85.107.10.254:2441 to 81.68.81.210 TCP:17300
woensdag 17 januari 2007 6:37:06 Unrecognized attempt blocked from 81.68.207.101:2123 to 81.68.81.210 TCP:445
woensdag 17 januari 2007 6:37:08 Unrecognized attempt blocked from 81.68.207.101:2123 to 81.68.81.210 TCP:445

Als ik dat TCP:17300 google zegt hij dat dat een virus kan zijn?

Verwijderd

Topicstarter
Raymond P schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 19:47:
Klinken allemaal misschien gekke vragen, maar de andere pc; is die ook draadloos verbonden met je netwerk?
Zo ja, met hetzelfde kaartje? de Wireless network PCI card 54g - WL-115?
Ja dat is ook dezelfde kaart

• Edgarz

Edgarz

Tweako-active since1986

Raymond P schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 18:27:
[...]

Ben ik niet met je eens.

Als het wireless is niet iig.
*ruis, vertragingen, packetloss, etc...

Maar 10 Mbit zou genoeg moeten zijn.
Klopt. Maar je bent het wel met mij eens dat 54 Mbit geen meerwaarde heeft toch??? Dus...
Je kunt inderdaad nog proberen of een vast IP beter werkt / geen storingen oplevert.

Het feit dat het spontaan ontstaan is lijkt mij op ofwel een veranderde omgevingsfactor (antenne, interferentie, gewijzigde instelling op router) of een kapotte router.

• Raymond P
Edgarz schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 23:11:
[...]

Klopt. Maar je bent het wel met mij eens dat 54 Mbit geen meerwaarde heeft toch??? Dus...
Je kunt inderdaad nog proberen of een vast IP beter werkt / geen storingen oplevert.

Het feit dat het spontaan ontstaan is lijkt mij op ofwel een veranderde omgevingsfactor (antenne, interferentie, gewijzigde instelling op router) of een kapotte router.
Mee eens.

Ik zat net zelfs nog even aan de aloude Chello truuk te denken.
Het licht opschrapen met een mesje (oxidatie verwijderen) van de contactpuntjes van je antenne. (huisdieren)

De TS komt alleen niet met de gevraagde gegevens. Dus we kunnen ook niet zeggen of het echt daar aan ligt.

Kapotte router is nu wel de grootste kans. Al zou het ook nog kunnen dat de wireless zooi toch op Full Duplex staat. Het kan zijn dat de router dat niet volledig / maximaal ondersteun.

Dan ook nog dat de 2e pc dezelfde mankementen toont met (hetzelfde) spel..

[ Voor 8% gewijzigd door Raymond P op 18-01-2007 23:57 ]

- knip -

Verwijderd

Topicstarter
In andere woorden misschien dat er iets mijn router blockt? Ik zal morgenochtend even naar mijn router kijken (schoonmaken, etc) maar ga nu lekker slapen. Weltrusten en bedankt tot zo ver!

• Edgarz

Edgarz

Tweako-active since1986

Die goedkopere routers kunnen na een jaar of twee weleens kuren gaan vertonen, als gevolg van de toch mindere kwaliteit van componenten op de printplaten. Aangezien die dingen continue aanstaan treed er snel slijtage op (condensators bol of i.d.), ze worden pittig heet en een ventilator zit er tegenwoordig niet meer in. Ook een plotse stroomstoring (zit altijd wel een piekje in) is niet echt goed voor ze (waar wel voor). En daar is nu niet echt zo veel meer aan te doen.

[ Voor 8% gewijzigd door Edgarz op 19-01-2007 00:41 ]

Verwijderd

Topicstarter
Edgarz schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 00:40:
Die goedkopere routers kunnen na een jaar of twee weleens kuren gaan vertonen, als gevolg van de toch mindere kwaliteit van componenten op de printplaten. Aangezien die dingen continue aanstaan treed er snel slijtage op (condensators bol of i.d.), ze worden pittig heet en een ventilator zit er tegenwoordig niet meer in. Ook een plotse stroomstoring (zit altijd wel een piekje in) is niet echt goed voor ze (waar wel voor). En daar is nu niet echt zo veel meer aan te doen.
:( in andere woorden heb je geen idee wat een mogelijke oplossing kan zijn :?

• Edgarz

Edgarz

Tweako-active since1986

Heb je de voorgaande posts niet gelezen ofzo? }:O

Mijn eindconclusie heb ik ook al vermeld met daarbij dus de toevoeging c.q een stukje uitleg om je pijn te verzachten. Masar ja, als jij zeker weet dat de router niet stuk is dan is de werkelijke oorzaak al in een van de replies genoemd maar doe je er blijkbaar niets mee.

Ik wil nog wel een derde noemen: Het spel deugt niet.

[ Voor 7% gewijzigd door Edgarz op 20-01-2007 00:24 ]

Verwijderd

Topicstarter
Edgarz schreef op zaterdag 20 januari 2007 @ 00:24:
Heb je de voorgaande posts niet gelezen ofzo? }:O

Mijn eindconclusie heb ik ook al vermeld met daarbij dus de toevoeging c.q een stukje uitleg om je pijn te verzachten. Masar ja, als jij zeker weet dat de router niet stuk is dan is de werkelijke oorzaak al in een van de replies genoemd maar doe je er blijkbaar niets mee.
Zoals al eerder vermeld weet ik niet hoe ik de snelheid kan instellen. Ik kan dit niet in Windows terugvinden en ook niet in de utility van de router

Als de router stuk zou zijn, dan zou ik toch helemaal geen verbinding moeten hebben?
Pagina: 1