Aangezien mijn vorige topic werd gesloten voor ik wat kon aanpassen in mijn startpost (en die dus te vaag werd bevonden) probeer ik het hier nog een keer.
Probleem:
met 4 dimmetjes (2x512MB + 2x1024MB) zou mijn PC over 3072MB werkgeheugen moeten beschikken.
echter kom ik in windows (vista&xp) niet verder dan 2815MB
dat is dus 257MB te weinig
Hypothese:
Vista geeft aan dat er 271 MB RAM ook door mijn videokaart kan worden gebruikt. echter is deze hoeveelheid anders dan de 257MG die ik te kort kom, en als het gedeeld geheugen is, zou vista het dus wel moeten aanmerken als systeemgeheugen.
het probleem zit al in de BIOS (zie hieronder) mij de post messages word al aangegeven dat niet alle ram OK is
BIOS:rev. 1009
wat geeft de bios weer?
dat is nou juist het vreemde.
de bios geeft namelijk weer (niet exact, de exacte cijfers komen nog (foto), dit is een schatting):

nou zegt mijn rekenmachine:
2816MB OK (installed memory 3072MB)
nou kan ik in mijn bios, behalve de gebruikelijke timings en frequenties, geen instelling vinden die geheugen of MB's aan gaan (geen AGP aperature size of dergelijken(wat me logisch lijkt met PIC-E))
heeft misschien iemand anders met een dergelijk (hetzelfde?) asusbordje hier wel iets over kunnen vinden
Specs:
Asus A8N SLI Platinum (BIOS rev. 1.0.0.9)
AMD64 X2 4600
Kingston valueram dimmetjes (alle 4)(2x512MB + 2x1024MB) CAS 3.0
Asus Nvidia 7900GT
Samsung spinpoint 300gb
cdspeler en rommel
Uitgesloten
-Alle Dimms zijn 100% ok.
-Het probleem doet zich alleen voor als alle 4 dimms zijn geplaatst. met 3 dimms is alles in orde.
MOD
indien er om een verduideling word gevraagt, geef me dan AUB de tijd om het op te zoeken en aan te passen in mijn post, en als een van de mods het onvoldoende vind, geef me dan een seintje, anders moet ik morgen weer een nieuw topic openen.
Probleem:
met 4 dimmetjes (2x512MB + 2x1024MB) zou mijn PC over 3072MB werkgeheugen moeten beschikken.
echter kom ik in windows (vista&xp) niet verder dan 2815MB
dat is dus 257MB te weinig
Hypothese:
Vista geeft aan dat er 271 MB RAM ook door mijn videokaart kan worden gebruikt. echter is deze hoeveelheid anders dan de 257MG die ik te kort kom, en als het gedeeld geheugen is, zou vista het dus wel moeten aanmerken als systeemgeheugen.
het probleem zit al in de BIOS (zie hieronder) mij de post messages word al aangegeven dat niet alle ram OK is
BIOS:rev. 1009
wat geeft de bios weer?
dat is nou juist het vreemde.
de bios geeft namelijk weer (niet exact, de exacte cijfers komen nog (foto), dit is een schatting):
code:
1
| RAM 2883584k OK(Installed Memory: 3145728k) |

nou zegt mijn rekenmachine:
2816MB OK (installed memory 3072MB)
nou kan ik in mijn bios, behalve de gebruikelijke timings en frequenties, geen instelling vinden die geheugen of MB's aan gaan (geen AGP aperature size of dergelijken(wat me logisch lijkt met PIC-E))
heeft misschien iemand anders met een dergelijk (hetzelfde?) asusbordje hier wel iets over kunnen vinden
Specs:
Asus A8N SLI Platinum (BIOS rev. 1.0.0.9)
AMD64 X2 4600
Kingston valueram dimmetjes (alle 4)(2x512MB + 2x1024MB) CAS 3.0
Asus Nvidia 7900GT
Samsung spinpoint 300gb
cdspeler en rommel
Uitgesloten
-Alle Dimms zijn 100% ok.
-Het probleem doet zich alleen voor als alle 4 dimms zijn geplaatst. met 3 dimms is alles in orde.
MOD
indien er om een verduideling word gevraagt, geef me dan AUB de tijd om het op te zoeken en aan te passen in mijn post, en als een van de mods het onvoldoende vind, geef me dan een seintje, anders moet ik morgen weer een nieuw topic openen.
[ Voor 22% gewijzigd door dion_b op 17-01-2007 22:48 ]
kid1988 wijzigde deze reactie 26-11-1998 04:19 (101%)