Toon posts:

Winxp setup hangt op 39 minuten: Hardware, lees verder

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Oke, hier het begin van een vaag probleem;
Mijn pc wou niet opstarten en dus ik xp opnieuw installeren,. Vervolgens kreeg ik allemaal foutmeldingen (bsod, hardware defect, hdd niet gevonden, cd-rom van windows blijft hangen) en dacht dat mijn hdd kapot was
Dat klopte aangezien ik er niet in kon komen als ik hem aan een andere pc hangde waar ik winxp vanaf startte. Ik heb hem vervolgens ook nog via usb poort (in een externe behuizing) geprobeerd, werkte niet.

Dus nieuwe harde schijf gekocht; heb ik het volgende probleem:
* Het kopieren van de bestanden van windows xp naar de hdd gaat erg traag (soms 6 uur).
* Vervolgens krijg je setup scherm van windows, die blijft dus meteen hangen op 39 minuten. Maar het scherm met tips en de animatie rechts onder met de kleurtjes blijft gewoon doorgaan.

Dit is mijn pc conf.:
Pentium 4 1.66Ghz (of2.66Ghz, weet niet zeker, beetje oud: 3 jaar)
FSB/Multiplicator: 133 MHz * 20.0
Cache 512k
Geheugen 1,5 gig ddr 333Mhz
DVD-rom speler
Cd/CD-rw speler writer
Maxtor hdd
Videokaart Nvidia
Floppy Drive

Dit is wat ik geprobeerd heb:
*Drie verschillende cd's van winxp geprobeerd
*Andere harde schijf aangehangen
*Andere video-kaart aangehangen
*Andere geheugen kaart aangehangen (512 ddr 400Mhz)
*Alle PCI kaarten eruit
*Cd/rom speler eruit
*DVD rom speler eruit(om de beurt..)
*Hdd gewisseld met aansluiting cd / dvd rom spelers
*ipv ntfs als fat32 geformatteerd: kon cd niet vinden, dus maar weer als ntfs
*Damn Small Linux Live CD geprobeerd: geen probleem, werkte alleen daar had ik dus niet zoveel aan.. Website:
http://www.damnsmalllinux.org/

Op internet dit gevonden en geprobeerd:
* CatRoot2 renamen naar CatOld in system32 folder als de instalatie hangt:
http://www.pcreview.co.uk...108&p=1929092&postcount=2
* Kijken in het logboek via DOS als de installatie hangt; daar staat in dat hij 3 dll's heeft geregistreerd en dan stopt het gewoon:
http://nitinpai.wordpress...inute-hiccup/#comment-192

Op internet vond ik nog meer mensen met het probleem dat de installatie op 39 minuten bleef hangen. Sommigen hadden een kapotte geheugenbank of het was niet opgelost.

Voor de foutmelding begon had ik niks aan mijn systeem veranderd. Het werkte allemaal tot op een moment... tja :(

Als iemand nog ideeen heeft stel ik dat zeer op prijs! Ik zelf dacht aan een kapotte cd / dvd speler alleen lijkt het mij zeer sterk dat ze allebei tegelijk kapot zijn...en ze lezen immers wel gewoon data van de cd

Grtz Themuzz

**Excuses voor de 2 keer 39 in de topic titel**

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Andere flat voor kabel gebruikt?

Ander ram geprobeerd?

Mamaplank -> rotte condensatoren?

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Verwijderd

Topicstarter
Andere flat? Ik heb 2 flat kabels; 1 voor hdd en cd-rom en 1 voor dvd-rom en vrij
Ik heb hem op beide geprobeerd en geen succes

Andere ram?
Quote:
[Andere geheugen kaart aangehangen (512 ddr 400Mhz)]

Rotte condensatoren?
Dan zou er ook geen live cd mogen laden en zou ik toch ook geen bestanden moeten kunnen kopieren naar de hdd (doet windows voor de installatie, al gaat dat wel traag)

Verwijderd

Dit probleem heb ik ook gehad :)

Ik heb een bios reset gedaan (door middel van de mobo batterij 1 uurtje er uit te halen)

Suc6 er mee ;)

Verwijderd

Welk moederboard, welke chipset vooral. Nforce-maxtor probleem misschien. Harddisk als master ingesteld en aan het eind van de flatcable?

Verwijderd

Topicstarter
Wauw, probleem opgelost. Nadat ik echt bijna alles had gedaan ging maar weer eens in mijn bios kijken wat ik uit kon schakelen (usb etc). Toen zag ik de optie 'Failsafe load options' staan en dat leek me mooi klinken.

Dus ik deed dat en toen moest ik xp opnieuw installeren (aangezien de hardware configuratie veranderd was). Toen ik dat deed werkte alles perfect :D

Dus probleem opgelost, blijkbaar was er iets ind e bios gebeurd zonder dat ik daar eerder iets in veranderd had.

Iedereen bedankt voor de hulp,

grtz Themuzz

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-01 17:00

Turkish

zhé germans

nog een klein titelfixje en goed dat je probleem opgelost is :)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

• alm
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17:46

alm

Verwijderd schreef op zaterdag 20 januari 2007 @ 12:16:
Toen zag ik de optie 'Failsafe load options' staan en dat leek me mooi klinken.
Failsafe options zijn wel opties die heel erg basic zijn, dus geen optimalisaties. Is dus wel kans dat het nu iets trager draait.

Verwijderd

Topicstarter
Ja oke, maar het werkt nou en ik wil het liever niet weer veranderen zodat het neit meer werkt.
Tenzij iemand weet wat er dan precies veranderd? als je failsafe gebruikt?
Pagina: 1