Toon posts:

OrigenAE H6

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Na veel zoeken op internet eindelijk een systeem voor elkaar voor thuis om mijn plasma-tv op aan te sluiten. De computer wordt vooral gebruikt voor internet, e-mailen, tekstverwerking, televisie via internet en regelmatig voor het kijken van een dvd.
Totaalkosten voor dit systeem excl. verzendkosten 856,33 euro.
Graag lees ik jullie reacties.

219,00 OrigenAE H6
Te koop bij multimediapc.
Dit vind ik toch de mooiste behuizing. Ik heb begrepen dat de 5 serie heeft geen goede voeding, te licht en te luidruchtig.
Andere behuizingen hebben niet de eenvoud van deze.
http://www.origenae.com/en/product_h6.htm

78,00 Nexus NX-4090
Een hele goede, maar vooral ook stille voeding. Misschien wel wat aan de dure kant voor een voeding. Stil vind ik belangrijk, hij staat straks in de woonkamer.
Afbeeldingslocatie: http://www.nexustek.nl/images/NX4090_big.gif

65,10 26841 Asrock Moederbord ConRoe945G-DVI
Een goedkoop moederbord met toch een DVI-uitgang voor de plasma-tv. Vanwege de onboard videokaart is een aparte videokaart niet nodig.

176,96 Intel Core 2 Duo E6300 1.86 GHz, 1066 MHz
Overal lees ik dat dit een goede processor is voor het geld, maar ik kan ook een Intel Celeron D 331 2.6 GHz, 533 MHz kopen voor 42,90, dat scheelt 135 euro! Graag hoor ik jullie reacties. Waarom zoveel duurder? Ik heb nooit problemen met de snelheid van mijn Athlon 1333 een incidenteel spelletje Unreal Tournament lukt hier heel best op.

29,00 8331 Zalman CNPS7000B-Cu LED Koper
Een Arctic Freezer 7 pro past niet in de behuizing qua inbouwhoogte vermoed ik. Ik weet niet zeker of de CNPS7700B past, dus vandaar de keuze voor deze koeler. Het was vooral heel lastig om een stille koeler te vinden die niet te hoog is.
http://www.zalman.co.kr/e...view.asp?idx=147&code=009

2,70 6866 Zalman ZM-CS1
Hulpstukken voor socket 775 icm CNPS7000

99,95 6146 Kingston ValueRam 1024 MB, PC4300, 533 MHz, 4, Kit Of 2
Lijkt mij een goed uitgangspunt, momenteel heb ik 512 icm met een athlon 1333.

14,24 Papst 612/NGLE Case Fan 60 Mm
Een extra fan voor in de behuizing voor een betere afvoer van de warme lucht uit de kast.

71,19 Samsung HDD SpinPoint 250 GB, 7200 Rpm, 8 MB, S-ATA II/300
84,88 30211 Samsung SpinPoint T166 320 GB, 7200 Rpm, 16 MB, S-ATA II/300
Ik twijffel nog wat, maar momenteel heb ik maar 80 GB, dus ik denk te gaan voor de geoedkopere optie, lijkt me ruim voldoende. Samsung Spinpoint staat bekend als erg stil voor een HD.

29,00 25480 Samsung DVD-RW SH-S182D Bulk, Zwart
De Samsung SH-S182M wordt geadviseerd op Tweakers als BestBuy multimediasysteem, deze S182D is nog iets goedkoper bij Salland, ik gebruik die speler niet veel, maar ik zou niet weten wat het verschil is tussen de twee. Na onderzoek op de Samsung-website heeft de iets duurdere Lightscribe, maar dat gebruik ik nu ook niet. Ik kan ook kiezen voor een SATA ipv IDE aansluiting, maakt dat nog iets uit? Na rondneuzen maakt het niets uit en SATA is iets duurder, dus wordt het IDE.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2007 21:47 ]

• The_nv40_man
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13-06-2022
Voeding: -> Seasonic S12 / Silverstone ST30NF Fanless
Beide hebben een behoorlijk hogere efficiëntie en bouwkwaliteit. Ik denk dat de Silverstone in deze de beste keuze is aangezien je dan zeker bent van absolute stilte en je een systeem wil maken met een zeer lage energiebehoefte. Seasonic is ongeveer zelfde prijs als je huidige keuze en de silverstone is rond 100 euro.

CPU koeler: Scythe Ninja -> Een van de beste heatsinks verkijgbaar en ruim beter dan de genoemde zalmans. Kan je CPU ook wel passief koelen eventueel met een beetje lucht van een lage rpm casefan (>600 rpm), bijgeleverde fan niet gebruiken aub.

Casefans: Ik weet niet of er alleen 60 mm in past maar het is wel af te raden. Minimaal 80 en eigenlijk beter 120mm. Een 60mm fan moet veel te hard draaien om nog iets aan lucht te verplaatsen. En dan zijn er nog betere fans als de: Scythe Sflex, Sharkoon SilentEagle, Yate Loone, Nexus (ja fans wel).

En verder zou ik je nog aanraden om een Silentmaxx HD Silencer rev2.0 erbij te halen om ook de harde schijf volledig stil te krijgen. Relatief lage koste in verhouding tot het complete systeem namelijk: 35 euro.

Edit: Ik zag nu pas je vraag over de CPU ;) Dat is ie 200% waard. Die Celeron is een precott p4 core en dan ook nog eens in de verzwakte uitvoering. Daar kleven een aantal behoorlijke nadelen aan vast: Behoorlijke hitte, stroomverbruik, lage prestaties. De Core 2 Duo daarintegen is juist uitermate geschikt voor deze taak: Uitstekende prijs/kwaliteit, laag stroomverbruik (speedstep voor nog lager verbuik), hoge prestaties, dual core, weinig warmte ontwikkeling dus passief te koelen.

Lijkt me vrij duidelijk.

[ Voor 18% gewijzigd door The_nv40_man op 17-01-2007 23:49 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ok bedankt voor je uitgebreide reactie. Ik pas mijn onderdelenvoorkeur aan.

DE VOEDING
De Seasonic S12-430 is inderdaad heb ik uitgevonden op internet.
Een passieve voeding durf ik niet goed aan omdat de fans in de behuizing dan vaak harder moeten draaien.

CPU-KOELER
De Scythe Ninja wilde ik aanvankelijk ook, maar deze past niet in de behuizing.

CASEFANS
De behuizing heeft 2 gaten waar een 60mm fan inpast. Ik wilde deze 2 op een lager voltage laten draaien ivm met het geluid.

HD-KOELER
Ik heb Google eens geprobeerd en toen kwam ik uit op een tweetal tweakerstests
reviews: Zes harde schijfkoelers/geluidsdempers getest possitief over de Silentmaxx HD-Silencer 2.0, 37,73 euro
reviews: Meer hardeschijfkoelers/geluidsdempers getest possitief over de Nexus TwinDisk, 12 euro
De Silentmaxx komt er beter uit qua koeling, maar ik doe het voor het geluid en ook de Nexus doet iets extra qua koeling. Om de kosten kies ik voor de Nexus, ik moet er twee hebben, ook een voor mijn huidige 80Gb HD.
Echter, net even uitgezocht, de OrigenAE H6 heeft maar 1 bay voor 5,25"; koelers maken de HD groter en dan past hij niet meer. Zijn er andere oplossingen?

CPU
De Core2Duo is dus beduidend beter. Gaat deze ook binnenkort zakken qua prijs? Dat 2-cores idee daar is het nieuwste wel af.