Sli met 2 verschillende kaarten

Pagina: 1
Acties:
  • 872 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Terran
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:44
Beste mede tweakers!

Ik heb een vraag die ik niet helemaal duidelijk beantwoord krijg. Is het mogelijk om met 2 verschillende videokaarten in sli te draaien ? bv een gf6800 ultrra 256 mb ddr 3 en een gf6800 gt 256mb ddr 3. Volgens dit artikel http://tweakers.net/nieuw...ende-merken-mogelijk.html Zou het moeten werken maar ik kan niet echt berichten van mensen vinden die het daad werkelijk hebben werken met 2 verschillende kaarten ? Mijn vraag is dan ook of het zal werken :) en of iemand het al werkend heeft !

• NomadTitan
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14-05 09:53
Kan niet.

Tenzij je bios flashed.. maar dan zal het nog niet helemaal vlekkeloos draaien denk ik

• Jird
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 03-04 11:21
het artikel wat je aanhaalt is een artikel dat bericht dat het verschil in MERKEN niet meer een belemmering is.... echter bericht het niet dat het verschil in KAARTEN niet meer een belemmering is. hetgene wat jij dus nu voorstelt zou niet mogelijk zijn. ik weet niet precies hoe het zit met het unlocken en dergelijk van 6800gt naar ultra, maar ik dacht dat dat alleen voor de AGP variant van toepassing was waardoor dit verhaal zowieso niet doorgaat

als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat

• MexxT
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01-04-2025
Als de GT op ultra speeds kan draaien dan moet je de ultra bios van je 1e kaart er in flashen. (of je ultra naar GT flashen dat kan zowiezo) merken maken niet uit.
offtopic:
je kan daarna gewoon overclocken met beide kaarten, en zo tochnog ultra speeds halen met de GT bios.

en dan werkt het.

@ hierboven, bij de 6800GT en hoger (ultra dus) is alles al unlocked dus ook bij de GT!

[ Voor 21% gewijzigd door MexxT op 17-01-2007 21:37 ]

Audi S3

• Terran
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:44
Ok dus de gt kaart eerst testen of deze op de ultra speeds wil draaien, en dan vervolgens andere bios er inzetten en dan zou het volgens de theorie moeten werken :)

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20-05 14:01

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

Jird schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 21:28:
het artikel wat je aanhaalt is een artikel dat bericht dat het verschil in MERKEN niet meer een belemmering is.... echter bericht het niet dat het verschil in KAARTEN niet meer een belemmering is. hetgene wat jij dus nu voorstelt zou niet mogelijk zijn. ik weet niet precies hoe het zit met het unlocken en dergelijk van 6800gt naar ultra, maar ik dacht dat dat alleen voor de AGP variant van toepassing was waardoor dit verhaal zowieso niet doorgaat
Nope, want petervandamned had destijds 2x 6800GT PCIe te koop op T.net V&A. Deze 2 6800GT's zijn vanaf de 1e dag geflashed naar 6800 Ultra-speeds :)

• MexxT
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01-04-2025
Terran schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 21:41:
Ok dus de gt kaart eerst testen of deze op de ultra speeds wil draaien, en dan vervolgens andere bios er inzetten en dan zou het volgens de theorie moeten werken :)
klopt helemaal ;)

en als dat niet wil maak je er 2 GT's van die je dan gewoon overclocked ;)
(met de ultra bios gaat volgensmij het Core voltage ook omhoog, maar dat weet ik niet zeker.. )

Audi S3

Verwijderd

met 6800 ultra krijg je ook meer voltage erop, en zoek er maar eens op na er zijn veel 6800gt's dood gegaan door dat er een ultra bios erop werd gezet.

kan je beter die ultra naar gt flashen, en dan naar ultra clocken

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-03 15:40
De cores moeten hetzelfde zijn, en het merk maakt niet uit aangezien bedrijven zoals Asus gewoon referentiemodellen gebruiken met een andere cooler erop. Je kunt dus best een 7900gt en 7900gt top samen laten werken, aangezien ze dezelfde G71 core hebben (even de 7900 serie als voorbeeld genomen)

Verwijderd

werk goed

Heb 1x aopen 6600vanile (bios 380core 450mem)
heb 1x msi 6600 (bios 350core 600mem)

De software bepaalt de kloks van de kaarten (nvidia driver maken 400mhz core en 950mhz mem.)
Je kan de klok niet meer aan passen (nvidia drivers blokeren dit)

• Da_maniaC
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 17-05 17:58

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

MexxT schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 21:36:

@ hierboven, bij de 6800GT en hoger (ultra dus) is alles al unlocked dus ook bij de GT!
Dat is bij de NV40 zo ja.

Bij de NV41 - 43 is alles al lasercut.

Het unlocken kan dus alleen bij de wat oudere kaarten. ;)

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

Verwijderd

Wat ik begrepen heb, dat jou configuratie SLI gehuegen moet hebben om deze te mogen draaien, ook moet je SLI driver geinstaleert worden. Kijk op de Nvidia site SLI community. De voeding speelt ook een grote rol (min 600 watt). ook heb je een bridge nodig om deze meer performance te laten halen.

Al deze factoren spelen een rol bij SLI.

Verwijderd

ach kom, aan een 500 - 550 watts voeding heb je genoeg 6800gt/utlra in SLI....
600 is toch de grens voor een 7800/7900??
je moet niet echt naar die grens kijken, zijn pure marketing praatjes ;)

en SLI ram is helemaal niet nodig voor een sli opstelling, ook hier is het woordje sli geheugen marketing praat....zelfde geld voor een SLI kast. SLI kan in heel veel kasten..waarom bevelen zijn er dan maar 1 aan?

Verwijderd

Ik draai zelf ook sli, maar dan in 1 kaartje. Hij zet in een best oude kast die ook klein is. Dit past allemaal en trouwens dat sli geheugen enzo is de grootste onzin ever. Stop er stikkertje op en dan zeggen van klokt beter over terwijl het gewoon hetzelfde geheugen is als iets anders alleen dan met een preisje van 100 euro duurder. Leuk he die marketing :)

• Hubert
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 10:49

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

Verwijderd schreef op zaterdag 20 januari 2007 @ 10:46:
Ik draai zelf ook sli, maar dan in 1 kaartje. Hij zet in een best oude kast die ook klein is. Dit past allemaal en trouwens dat sli geheugen enzo is de grootste onzin ever. Stop er stikkertje op en dan zeggen van klokt beter over terwijl het gewoon hetzelfde geheugen is als iets anders alleen dan met een preisje van 100 euro duurder. Leuk he die marketing :)
SLI ram is helemaal geen onzin , maar geheugen wat in samenwerking met nvidia performance profile's heeft meegekregen zodat het automatisch op een nforce chipset op strakkere timings draait.
Heet ook geen sli maar EPP geheugen. of ik moet zeggen tis gewoon ddr2 geheugen met epp. :)

[ Voor 3% gewijzigd door Hubert op 20-01-2007 10:59 ]

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

• Da_maniaC

Da_maniaC

Verwijderd schreef op zaterdag 20 januari 2007 @ 05:02:
Wat ik begrepen heb, dat jou configuratie SLI gehuegen moet hebben om deze te mogen draaien, ook moet je SLI driver geinstaleert worden. Kijk op de Nvidia site SLI community. De voeding speelt ook een grote rol (min 600 watt). ook heb je een bridge nodig om deze meer performance te laten halen.

SLI geheugen is de grootste onzin die er is.

Dat is gewoon precies hetzelfde als wat cherry picked geheugen van dezelfde batch.

Daarnaast is een goede A-merk voeding van 450 watt al genoeg om SLI te draaien met 2 6800GT/Ultra kaarten vanuitgaande dat je niet meer dan 2 schijven hebt of een 3,6 GHz Prescott.

En een brug voor SLI performance? Bij de 8800 serie ja.
Er zijn genoeg SLI moederborden die zonder brug exact dezelfde prestaties halen als de wat oudere bordjes met SLI bridges.

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-03 15:40
Verwijderd schreef op zaterdag 20 januari 2007 @ 05:02:

Zelfs voor 2x 8800GTX in SLI heb je meer dan genoeg aan een 600 watt voeding. Een SLI set van 2x 6800 moet met gemak kunnen draaien op 450 watt, mischien zelfs wel 420 watt.

• onzichtbaar
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 03-05 18:14
Toch is het vreemd dat je er zo weinig over leest. Zou logisch zijn dat er veel meer mensen SLI proberen te draaien met verschillende merken kaarten. Ik had al een Asus 8800GT, maar nu een veel goedkopere XFX 8800GT erbij gekocht. Volgens de reviews presteren de kaarten vrijwel identiek. Binnenkort moet deze geleverd worden samen met een Striker II Formula. Indien ik het niet werkende krijg zal ik het laten weten.

Koga F3 8.0, NAD M33, KEF R11, Asus Maximus Z790

• Gman2oo6
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 14-04 00:55
enigste wat gelijk moet zijn is de GPU
dit hier:
memory's
speeds
snelheden

maken niks uit ( deze past ie aan naar de traagste kaart )
zoals onzichtbaar zegt een Asus 8800GT met een XFX 8800GT zal altijd gaan
mits de GPU ( G92 GT ) gelijk is
voorbeeld :

Leadtek 8800GT 256MB ( G92 GT ) samen met MSI 8800GTS 512MB OC edition ( G92 GT )
dat gaat altijd werken !

een Leadtek 8800GT 256MB ( G92 GT ) samen met een Asus 8800 GTS 640MB ( G80 ) dat werkt dus absoluut niet !

[ Voor 8% gewijzigd door Gman2oo6 op 23-02-2008 01:23 ]

• Da_maniaC

Da_maniaC

Gman2oo6 schreef op zaterdag 23 februari 2008 @ 01:20:
Leadtek 8800GT 256MB ( G92 GT ) samen met MSI 8800GTS 512MB OC edition ( G92 GTS )
dat gaat altijd werken !

een Leadtek 8800GT 256MB ( G92 GT ) samen met een Asus 8800 GTS 640MB ( G80 ) dat werkt dus absoluut niet !
Je geeft een vrij duidelijk voorbeeld, maar je maakt nog een klein foutje. :P

Ik denk dat er in het geval van een GT en GTS in SLI namelijk nog steeds gezeur komt.
Ik denk dat de driver dan geen zin heeft om SLI te draaien namelijk.

[ Voor 15% gewijzigd door Da_maniaC op 23-02-2008 01:34 ]

Pagina: 1