Toon posts:

[XP] PC hangt bij bezoeken bepaalde site*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een raar probleem, geachte Tweakers, dat ik niet weet op te lossen.

Ik wil een reis boeken bij de KLM en die trip gedeeltelijk met airmiles betalen maar wanneer ik de daarvoor bestemde pagina open ( http://airmiles.klm.com/ ) staat alles daar vast en krijg ik er geen beweging in.

Uiteraard heb ik eerst contact opgenomen met de KLM zelf maar daar ervaart men geen probleem en ook de telefonische helpdesk die gaat over die airmiles zegt het probleem niet te kennen. Vrienden hebben er -op hún computer- ook geen probleem mee.

Wat mij niet lukt is 'kiezen op bestemming' , 'kiezen op datum' en 'kiezen op prijs' en dat zijn uiteraard de functies die ik nodig heb!

Het 'speciale-aanbiedingen' venster is uitgeklapt (Lissabon: 1000 airmiles + euro 114,00 enz.) en ook dat staat (moer)vast!

De 'knoppen' Home, Boekingsvoorwaarden, Service, Nieuws, E-mailservice en 'Bekijk Uw Air Miles Saldo', staan dwars door het KLM-logo (met de bekende kroon) heen maar zijn (dit in tegenstelling tot de bestemming, datum en prijs vensters!) wel aanklikbaar.

Ik 'draai' Windows XP Home SP2 en betaalversie AVG firewall maar die laatste bezorgt me wat dit soort zaken aangaat geen probleem. Oók heb ik 'pop-up-vensters-instellingen' uit- aan aangezet (internet-opties) dus daar kan het ook niet aan liggen kortom wat voor instellingen kan ik nog meer na-chequen om erachter te komen waar het bij mij aan schort.

Bij voorbaat mijn dank aan eventuele meedenkers... :) !

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 01-03 14:32
Welke Browser gebruik je? IE6 IE7 FireFox e.d.
Andere Websites geen problemen?

Virusscan al uitgevoerd?

A Soldiers manual and a pair of boots.

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:21

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Het moet met IE, Opera kan de pagina wel aan (door identify as IE), maar normaal wordt er door sniffing gezegt dat hij niet supported is. Verders heb ik geen problemen. Logo staat goed, menu werkt, reistijden kan ik aanpassen, geen probleem. Ik gebruikte IE7 om te testen. Ik vermoed dat je javascript niet aanstaat, of iets gewoon niet in orde is met je systeem.

Commandline FTW

Verwijderd

Topicstarter
To_Tall schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 21:00:
Welke Browser gebruik je? IE6 FireFox e.d.
Andere Websites geen problemen?

Virusscan al uitgevoerd?
Ik gebruik IE7 en ondervind op geen enkele pagina (zelfs de meest 'zware') geen enkel probleem.
De meest gedetaileerde (AVG) virusscan die werkelijk alles naloopt en langer dan een uur duurt vindt niks.

Het is uitsluitend deze KLM pagina die mij problemen oplevert...

Verwijderd

Topicstarter
Hero Of Time schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 21:53:
Ik gebruikte IE7 om te testen. Ik vermoed dat je javascript niet aanstaat...
Ik gebruik dus ook IE7.
Java is, zoals gewoonlijk, ge-updated en staat aan.

• Borizz
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 02-01 15:55
Verwijderd schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 22:32:
[...]

Ik gebruik dus ook IE7.
Java is, zoals gewoonlijk, ge-updated en staat aan.
Java is niet gelijk aan JavaScript! De site werkt zover ik kan zien alleen in IE, bij mij werkt hij in ieder geval in IE6 en niet in Firefox.

If I can't fix it, it ain't broken.

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Dus, probeer eens een herinstall van IE7. Of verwijder IE7, test met IE6, boek je vakantie en install IE7 weer, test opnieuw of het probleem is opgelost > ja, klaar.

Commandline FTW

Verwijderd

Topicstarter
Hero Of Time schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 22:40:
Dus, probeer eens een herinstall van IE7. Of verwijder IE7, test met IE6, boek je vakantie en install IE7 weer, test opnieuw of het probleem is opgelost > ja, klaar.
Tja; dat zou kunnen...
Ik kan natuurlijk ook gewoon bij de buurvrouw aanbellen en vragen of ik even bij haar de computer mag gebruiken; het probleem is dat ik dit probleem niet begrijp en dat nu juist wel wil...

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Microsoft, valt weinig aan te begrijpen. Er zijn zoveel dingen die gebeuren maar niet te begrijpen zijn, dit is net zo'n situatie. Net zoals bijvoorbeeld het opeens niet meer werken van je lankaart in Windows, terwijl hij bij je andere os prima doet en je toch echt niets hebt verandert. Leer er mee leven. Herinstall van IE ff proberen, je kan ook nog sfc /scannow proberen, misschien dat dat nog iets oplevert (wel je xp cd bij de hand houden).

Commandline FTW

Verwijderd

Topicstarter
Hero Of Time schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 00:49:
Microsoft, valt weinig aan te begrijpen. Er zijn zoveel dingen die gebeuren maar niet te begrijpen zijn, dit is net zo'n situatie.
Tot nu toe lukte het me Microsoft enigszins te begrijpen maar nu laten ze me in de steek. Ik heb IE7 ge-herinstalleerd en dat lost(te) het probleem niet op. Die SFC/Scannow (kende dat niet!) laat ik achterwege vanwege de risiko's die dat oplevert voor deze niet erg ontwikkelde 'tweaker'...

Allemaal hartelijk dank voor jullie hulp en zolang het alleen de bovengenoemde website is
die ik niet aan de praat krijg red ik me wel en boek ik die reis dan inderdaad maar via de computer van de buurvrouw... ;) !!

Ajuus!!

• Borizz
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 02-01 15:55
Verwijderd schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 21:35:
[...]

Tot nu toe lukte het me Microsoft enigszins te begrijpen maar nu laten ze me in de steek. Ik heb IE7 ge-herinstalleerd en dat lost(te) het probleem niet op. Die SFC/Scannow (kende dat niet!) laat ik achterwege vanwege de risiko's die dat oplevert voor deze niet erg ontwikkelde 'tweaker'...
...
sfc /scannow kent wat mij betreft geen enkel risico hoor.. Je systeem kan er enkel op vooruit gaan! Ook al heb je de CD van windows niet bij de hand, is het nog geen probleem omdat hij dan gewoon 'niks' doet met de bestanden die nodig zijn van de CD.

Dus sfc /scannow, kan je zeker proberen, maar of het je probleem oplost betwijfel ik..

If I can't fix it, it ain't broken.

Verwijderd

Sorry dat ik dit oude topic naar bovenschop maar ik loop tegen hetzelfde probleem aan. Het verschil is echter dat de oplossing van de buurvrouw in mijn geval niet opgaat aangezien ik de website aan mijn gebruikers moet kunnen aanbieden.

Site:
www.klm.nl of www.klm.com

Configuratie:
Windows 2003 Server Standaard editie met ServicePack 2 met een Citrix Metaframe PS 4.5.
Ik heb zelf al een aantal dingen geprobeerd:
- de laatste JAVA versie (6 update 2) geïnstalleerd
- de laatste Flash plugin geïnstalleerd
- de beveiliging van IE 6 op laag gezet

Probleem:
Ik kan wel alle invul velden gebruiken maar het menu linksboven blijft staan op “loading” en de buttons “Vluchten boeken, Mijn boeking etc” of andere links in het frame zijn helemaal niet te gebruiken. Bovendien loopt de site na een paar keer klikken compleet vast. Dit gebeurt zowel op de server als op de client. Het gekke is dat de gebruiker in kwestie zegt dat de site het enige weken geleden nog wel deed en wij tussentijds geen aanpassingen gedaan hebben aan de server.

Ik heb contact opgenomen met KLM maar die zijn hard op weg KPN nummer 2 te worden. Na ettelijke telefoontjes en een aantal emails (die overigens niet beantwoord worden, heel netjes KLM!) in een poging contact te krijgen met iemand die technische kennis van de website heeft (lijkt me toch niet heel moeilijk) moet ik het maar doen met de bewering "Ja mevrouw, de site is gemaakt voor Windows XP. Iets anders ondersteunen we niet!" (dit mocht ik dus 2 keer aanhoren). Mijn tegenargument dat het "toch niet zo kan zijn dat zo'n groot bedrijf een site maakt die mensen dwingt XP te gebruiken" had weinig zin en een klacht indienen kan ook nergens want niemand weet me te vertellen waar ik dat moet doen.

Dus.... nu hoop ik dat iemand me wellicht kan vertellen wat het probleem is. Ik heb namelijk echt geen flauw idee. Ik heb 1 machine die ook op 2k3 draait waar de site wel werkt maar een "zoek de verschillen" tussen beide machines zie ik niet zitten aangezien ik niet eens weet waat ik moet beginnen.

Heeft iemand wellicht enig idee in welke richting ik moet zoeken? Alvast bedankt voor de moeite, ondertussen blijf ik wel doorspitten en mocht ik tussentijds iets vinden plaats ik het wel hier zodat anderen er misschien ook iets aan hebben.

Verwijderd

Oke, nog voor diegenen die met hetzelfde probleem worstelen. Het probleem zat in mijn geval in Citrix en daar is een hotfix voor beschikbaar.
Pagina: 1