Naar Voice Respond systeem bellen met FritzBox

Pagina: 1
Acties:

• jicho
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 01-08 10:11
Ha die Tweakers,

Sinds kort heb ik een FRITZ!Box Fon WLAN 7050. Het apparaat bevalt prima, doet wat het moet doen, werkt lekker snel, enz., enz. Ben er dus happy mee, alleen... Zojuist moest ik bellen naar een Voice Respond systeem via m'n VoIP lijntje van Tiscali. Na het verhaaltje aangehoord te hebben a la toets 1 voor 2 voor, bla, bla, bla. Begint dus het intikken van cijfertje en jawel, dit slikt ie niet :(

'k Weet dat je hetzelfde verschijnsel ook wel hebt met ISDN centrales, je moet dan een TDK (of zoiets) intikken om door een dergelijk systeem heen te komen... Weet iemand of zoiets mogelijk is bij de Fritz!Box? En zo ja, welke toets / toetsencombi je moet intoetsen? Na zoeken op Google kom ik alleen uit op (voice) respond verhalen, waarschijnlijk door het gebruik van de verkeerde zoek kreten... Maar ja, waar moet je in dit geval op zoeken?!

Voor alle duidelijkheid, dit werkte voorheen wel met de ZyXEL modem die Tiscali standaard levert, aan het lijntje zelf ligt het dus niet.

Hopelijk weet iemand hier het. Met Google kom ik er, helaas, niet uit :(

Tnx!

• GraveR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-08 19:26
Je moet ook zoeken naar DTMF

Voorbeeld uit een Cisco7940 waar het wel van werkt:

dtmf_outofband : avt
dtmf_avt_payload : 101
dtmf_db_level : 3
dtmf_inband : 1

• jicho
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 01-08 10:11
Dank je, DTMF opent een geheel nieuwe wereld in de wondere wereld van de zoekmachines :)

M'n eerste nuttige linkie is:
http://groups.google.nl/g...006-07%3Fhl%3Dnl%26&hl=nl

'k Ga ffies verder zoeken en lezen.

Bedankt zover!

• Ventiman
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 24-11 15:08
jicho schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 20:40:
Ha die Tweakers,

Sinds kort heb ik een FRITZ!Box Fon WLAN 7050. Het apparaat bevalt prima, doet wat het moet doen, werkt lekker snel, enz., enz. Ben er dus happy mee, alleen... Zojuist moest ik bellen naar een Voice Respond systeem via m'n VoIP lijntje van Tiscali. Na het verhaaltje aangehoord te hebben a la toets 1 voor 2 voor, bla, bla, bla. Begint dus het intikken van cijfertje en jawel, dit slikt ie niet :(
...
Je moet in de gaan naar <system>, <telephony>, <internet telephony>. Op het tabblad <internet numbers> klik je bij de betreffende VoIP verbinding op de edit knop. Bij <DTMF transmission> kies je voor <Inband>.

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/helpdesk/bellen/fritzbox/images/wijzigen/3.gif