[XP] Vensters blijven niet actief

Pagina: 1
Acties:
  • 100 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• No_Identity
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 23-10-2025
Hallo allemaal,

Ik heb nu voor de 2e dag al een zeer irritant probleem waarvoor ik geen oplossing kan vinden. Het wordt ondertussen behoorlijk irritant. Op de pc kan ik geen verkeerde processen vinden die draaien, ook met Hijack This! kwam er niet echt iets duidelijks naar voren.

Als ik in bijvoorbeeld Internet Explorer werk (versie 6) of in MSN met iemand aan het tikken ben, ook al ben ik actief bezig in het venster, zo ineens wordt het venster dan inactief. Klik ik weer eens in het venster, dan wordt hij wel meteen weer actief.

Ik heb naar mijn weten niets geinstalleer op maandag of dinsdag. Zondag heb ik Online BitDefender gedraait maar daarna had ik nog geen problemen.

Wie o wie weet wat er aan de hand is, zou kunnen zijn.

Systeem:

Amd Athlon 64 3800+
1 Gb intern
120 Gb s-ata
120 Gb ide

Logitech Rechargable Desktop

WIndows XP Servicepack 2
Office 2003
MSN Messenger 7.5
Nog een hele partij aan progs

Norton Antivirus
Sygate Personal Firewall
Spamhilator

Wie o wie kan mij naar de oplossing van dit zwaar irriterende probleem helpen.

• littledreamer
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-08-2025

littledreamer

Dingen enzo!

Wat je zou kunnen doen is de laatst bekende configuratie te proberen.
Deze optie kan je kiezen als je voor het starten van Windows op F8 drukt.

- Heb je al gescand op spyware met bijv. Spybot en AdAware?
- Heb je dubieuze processen die opstarten? Kan je zien via msconfig.

Verder zou je even de knowledgebase van Microsoft kunnen proberen en anders www.deja.com.

Succes!

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Kijk ook even of je dit probleem nog steeds hebt in safe modus, dat zou namelijk al vrij snel je probleem aanwijzen naar 'een hele partij aan progs' of die andere programmatuur als Norton die er op staat :)

• tweaksol
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-03-2023
Hallo,
Ik heb dit vervelende verschijnsel ook sinds ongeveer een week. Is er al een verklaring bekend?
Ook na draaien van Spybot en Ad-aware en terugzetten van oudere Backup blijft het probleem aanwezig.

• No_Identity
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 23-10-2025
Probleem niet bekend, er draaiden niet meer processen dan voor het probleem en ook geen spyware o.i.d.

Ik heb gewoon alles wat ik houden wou gebackuped en een herinstallatie van Windows gedaan. PC meteen weer opgeruimd en probleem ook opgelost.

• bigboss
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Even een topickick :)

Ik heb dit probleem ook, maar dan tijdens het werken met Word. Midden in een zin wordt het venster opeens inactief. Als ik vervolgens op Alt-Tab druk staat er behalve Word nog een programma, aangeduid met een 'onbekend programma icoon' (leeg venster als icoon) en daar onder als omschijving: "downloading...". In de Task Manager staat onder Applications behalve Word niets en onder Processes volgens mij niets ongewoons.

Zodra ik de netwerkkabel eruit haal werkt alles weer naar behoren. Het is dus duidelijk een aan internet gerelateerd probleem.

Systeem is een Toshiba laptop (Intel Celeron, 256MB, 40GB) met Windows XP SP2, Windows firewall aan, Norton Antivirus (met Live Update uit) en Windows Update aan (zonder automatisch downloaden of installeren). De laptop is helemaal virus- en spywarevrij.

Een dag voordat het probleem aan het licht kwam zijn enkele updates van Microsoft geinstalleerd, waaronder Internet Explorer 7. Dit zou een mogelijke boosdoener kunnen zijn, ware het niet dat tijdens het werken met Word Internet Explorer helemaal niet is opgestart.

Mocht iemand een oplossing weten dan hoor ik het graag...

[ Voor 3% gewijzigd door bigboss op 29-01-2007 14:35 ]

"Bug? That's not a bug, that's a feature."

• Jouke74
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 07-03 19:01
Met zo'n profiel lijkt toch op een stuk onbekende malware...

"That was left handed..." - JJH

Verwijderd

Hoi,

Geen idee of je probleem al is opgelost, maar ik had de afgelopen weken exact hetzelfde probleem.
Na van alles geprobeerd te hebben kwam ik er bij toeval achter wat het was.

Net zoals jij gebruik ik spamihilator om spam tegen te gaan.

In de instellingen van spamihilator had ik optie van het automatisch updaten aanstaan. Probleem is echter dat deze site waar de updates vandaan zouden moeten komen niet online is.

Blijkbaar is het spamfilter dusdanig geprogrammeerd dat er iedere minuut een poging gedaan wordt om op updates te controleren.
Sinds ik het vinkje bij automatisch op updates controleren heb uitgezet zijn de problemen met de vanzelf inactief wordende vensters opgelost.

Hopelijk is dit ook voor jou de oplossing.

Suc6 ermee
Pagina: 1