Toon posts:

[ACCESS XP] combo box waarde tonen maar code wegschrijven

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb op een acces formulier een combox neegezet met daaraan een query gekoppeld.

de waardes zijn bijvoorbeeld:

1 Jan
2 Piet
3 Klaas

Ik toon in de combo box de waardes maar schrijf naar de database weg de codes. Dus ik selecteer Piet en in de database komt 2 te staan. Dat is wat ik wil maar als ik het opgeslagen record open wil ik in mijn form graag Piet zien en niet 2. Is daar een truck voor?

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Geen truuk maar ingebouwde functionaliteit. Als je gewoon de wizard volgt bij het plaatsen van een combobox en verberg sleutelkolom (wat standaard aangevinkt staat) aaangevinkt laat doet hij precies wat je wilt.

offtopic:
Je topicstarts blijven te karig. Ook hier mis ik wat je zelf al hebt uitgevogeld en waar het precies mis gaat. Als je in je form de waardes toont maar de codes opslaat in je database heb je feitelijk al bereikt wat je wilt. Ook de helpfile behandelt dit tamelijk uitvoerig. Wat gaat er mis, wat vond je onder F1 en wat snap je daar niet aan?

En last but not least: officetopics horen in OFF, zoals je ongetwijfeld moet weten. CSA-->OFF

Check zo meteen je mail even...

[ Voor 9% gewijzigd door Lustucru op 17-01-2007 21:36 ]

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

Verwijderd

Topicstarter
Hmm, ik heb de wizard niet gebruikt. Ik heb wel de bound (kolom 1) aan mijn database veld gehangen maar en laat wel de omschrijving zien kolombreedte 0,10 gezet.