Avi 2 Mov

Pagina: 1
Acties:

• CoiLive
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-01 22:24
Voor een project hebben wij enkele videoopnames gemaakt. Deze wil ik verwerken in mijn keynote presentatie. Het probleem is echter, dat mij *.mov files wel goed pakt en *.avi files niet. Ik heb geprobeerd om via iMovie de avi files om te zetten naar mov bestanden, maar dan raaken ze de audio track kwijt. Voor windows heb ik een programma gevonden (Digital Media Converter), maar deze wil niet draaien op de windows machine die ik hier heb.

Ik heb geen idee hoe ik de bestanden nu moet bijvoegen. Zou iemand hier dat kunnen doen? Het nadeel is dat het wel vannavond nog af moet (het was oorsprokelijk de opdracht van een klas genoot, maar hij kwam er ook niet uit).

De bestanden staan hier: http://www.transferbigfil...fd-4bcf-8532-4dc529978dc4
(het zijn in totaal 7 bestanden die in totaal 37MB groot zijn)

Of heeft iemand een idee waarom de audio track verdwijnt bij iMovie? Ik denk dat het eraan kan liggen dat ik geen quicktime pro heb en daardoor niet de nodige codecs.

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:41

chem

Reist de wereld rond

ik zal eens een poging wagen :)

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

• CoiLive
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-01 22:24
Helemaal super! Zou je me ook kunnen vertellen hoe je het gedaan hebt? Dan weet ik de volgende keer zelf ook hoe het wel kan :)

• Blaffeh
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 06-02 16:17
Ik krijg sowieso geen audio als ik ze afspeel in Quicktime Pro 7.1.3. VLC pakt de audio track wél. Er zal wel een Quicktime Component missen denk ik.

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:41

chem

Reist de wereld rond

Het probleem is dat je de AC3 en mogelijk ook de XviD codec voor quicktime niet hebt. Als je die installeert, dan lukt het wel :)

Ik gebruik ffmpegx om de files te re-encoden van xvid mpeg-4 naar 'plain' mpeg-4, en van ac3 naar aac.

mail me even op michiel@parse.nl, dan vertel ik je waar je het kan downloaden ;)

Klaar voor een nieuwe uitdaging.