Hallo,
Ik ben al een tijdje bezig een probleem op te lossen. Ik had eerste alles zelf geschreven, wat volgens mij zou moeten werken. Dit werkte niet. Toen heb ik hier op GoT rondgekeken en was er een soortgelijke vraag en heb ik hier mijn opbouw aan aangepast. Nu werkt het echter nog steeds niet.
Ik wil een panel hebben waar door heen gescrolled kan worden. Op dit panel worden een aantal Labels met panels die een kleurtje hebben. Dit moet een legenda worden voor een taartdiagram. Dit werkt uitstekend, behalve dat er niet door heen gescrolled kan worden.
Ik hoop dat het een beetje duidelijk is. Zoniet geef dit dan aan dan kan ik dit aan passen.
Ik ben al een tijdje bezig een probleem op te lossen. Ik had eerste alles zelf geschreven, wat volgens mij zou moeten werken. Dit werkte niet. Toen heb ik hier op GoT rondgekeken en was er een soortgelijke vraag en heb ik hier mijn opbouw aan aangepast. Nu werkt het echter nog steeds niet.
Ik wil een panel hebben waar door heen gescrolled kan worden. Op dit panel worden een aantal Labels met panels die een kleurtje hebben. Dit moet een legenda worden voor een taartdiagram. Dit werkt uitstekend, behalve dat er niet door heen gescrolled kan worden.
Java:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
| JPanel pLegenda = new JPanel(); pLegenda.setLayout(null); jspLegenda = new JScrollPane(pLegenda); int pos = 0; for(int i=0; i != (rijen.length); i++) { // bepalen van hoogte voor item van leganda. pos = i * 30 + 5; // labels en panels maken en aan de panel toevoegen die in de Scrollpanel staat Panel p = new Panel(); p.setBounds(20, pos, 20,20); p.setBackground(colors[i]); Label lbl = new Label(); lbl.setBounds(50, pos, 200, 20); lbl.setText(rijen[i][0] + " - " + rijen[i][1]); pLegenda.add(p); pLegenda.add(lbl); } pLegenda.setPreferredSize(new Dimension(330, pos)); pLegenda.revalidate(); //jspLegenda.add(spLegenda); jspLegenda.revalidate(); jspLegenda.setHorizontalScrollBarPolicy(ScrollPaneConstants.HORIZONTAL_SCROLLBAR_NEVER); jspLegenda.setVerticalScrollBarPolicy(ScrollPaneConstants.VERTICAL_SCROLLBAR_ALWAYS); //scrollpanel toevoegen aan de panel in het form. panelLegenda.add(jspLegenda); |
Ik hoop dat het een beetje duidelijk is. Zoniet geef dit dan aan dan kan ik dit aan passen.