[XP] Windows Audio Service

Pagina: 1
Acties:

• DaTiezl
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 28-02 15:10
Ik heb sindskort een vaag probleem met mijn geluid. Sinds kort blijkt soms dat mijn geluid niet werkt na booten. Na even zoeken op google blijkt dat dit mogelijk veroorzaakt wordt door de windows audio service die op stopped staat, na enablen werkt alles weer goed....tot een reboot. Uitaard heb ik em op automatisch starten gezet maar dit wil niet baten. Ook zodra ik een nieuwe applicatie start waarbij geluid om de hoek komt (mediaplayer, games, ventrilo) slaat mijn service weer uit en begint het verhaal op nieuw.

Dus. Om een of andere reden boot mijn systeem niet met de service op enabled en disabled hij zodra er geluid aangeroepen wordt. Ik heb vanalles al geprobeerd:

Geluidskaart (Trust 514DX 5.1 Sound Expert Optical) driver opnieuw geinstalleerd.
Onboard sound uitgezet in bios.
Geluidskaart in ander PCI slot.

Het gebeurde van de een op de andere dag.

Kan iemand me helpen?

Yesterday's home runs don't win today's games. - Babe Ruth

• DaTiezl
Goed het blijkt nu dus dat ook mijn Themas service er plotseling mee stopt. En waarschijnlijk is het niet alleen bij deze processen, wat kan er in hemelsnaam voor zorgen dat er zomaar willekeurige processen worden gestopt.

edit: Uiteraard gescanned op spy/adware en virussen, niets gevonden. Ook Hijackthis levert niets...

[ Voor 18% gewijzigd door DaTiezl op 17-01-2007 22:36 ]

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Wat staat er allemaal in je eventlog? Zomaar stoppen lijkt me zeer onwaarschijnlijk, dus zouden ze haast wel moeten crashen, maar dat zou dan in je eventlog moeten staan :)

• Edgarz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 06-02 18:58

Edgarz

Tweako-active since1986

Staan de services nog wel op "automatisch opstarten" (services.msc-> service-> properties->startup type)....? Er zijn tweak programma's die deze services uit zetten om zo een snel maar nutteloos systeem op te leveren.

[ Voor 13% gewijzigd door Edgarz op 18-01-2007 23:14 ]

• dangerpaki
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 08-03 16:19
probeer ze ipv automatisch eens op enabled te zetten.
het feit dat die services zomaar uit het neits zichzelf uitzetten klinkt niet helemaal fris moet ik zeggen.
wanneer was de laatste format :)
misschien dat het daar eens tijd voor wordt

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-03 22:03

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Ook al geprobeert met trust kaart eruit en onboard aan? Houd je dan wel geluid, of valt dat ook weg? Als dat het blijft doen, ligt het aan trust.

Mijn ervaring met trust is bagger, tobo met 2 usb aansluitingen, waarom, bang dat de gebruiker teveel usb overhoud? En het spreekwoord: Never trust Trust!

Commandline FTW

• DaTiezl
Ok nog altijd hetzelfde irritante probleem. :s
Edgarz schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 23:13:
Staan de services nog wel op "automatisch opstarten" (services.msc-> service-> properties->startup type)....? Er zijn tweak programma's die deze services uit zetten om zo een snel maar nutteloos systeem op te leveren.
Zoals je kunt lezen in mijn SP heb ik dat uiteraard al geprobeerd.
dangerpaki schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 23:17:
probeer ze ipv automatisch eens op enabled te zetten.
het feit dat die services zomaar uit het neits zichzelf uitzetten klinkt niet helemaal fris moet ik zeggen.
wanneer was de laatste format :)
misschien dat het daar eens tijd voor wordt
'Enabled' is geen optie in het dropdown. 'Handmatig', 'Automatisch' of 'Uitschakelen'...
Ik heb mijn PC een maand geleden geformateerd en compleet gereinstalled.
Hero Of Time schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 00:12:
Ook al geprobeert met trust kaart eruit en onboard aan? Houd je dan wel geluid, of valt dat ook weg? Als dat het blijft doen, ligt het aan trust.

Mijn ervaring met trust is bagger, tobo met 2 usb aansluitingen, waarom, bang dat de gebruiker teveel usb overhoud? En het spreekwoord: Never trust Trust!
Ik kan het geluid niet checken van onboard omdat dat kapot is, dat is dan ook de reden dat ik toen der tijd ben overgestapt op een geluidskaart..

• DaTiezl
*kick*niemand een idee?*kick*

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-02 18:26

swampy

Coconut + Swallow = ?

*merf* Een re-install doet wonderen als windows weer eens raar doet! Helaas is windows verre van veilig tegen "raar doen". Soms is het een virus of trojan maar ook gewoon omdat windows Pet zelf er niet naar staat!

Ik denk niet dat je trust kaart het probleem is aangezien die gewoon maar een geluidskaart is ( al zijn de drivers waarschijnlijk bagger ). Maar ik denk dat de problemen dieper zitten en een her-install de oplossing is!

There is no place like ::1

Pagina: 1