Apple iPhone 16 Pro Max Apple Macbook Pro M4 16" ○ Kia Stonic DynamicPlus 2023 ○ Renault Espace 2024 Iconic Full Hybrid 200
Zo ja: laat ze maar hoog en laag springen dat ze NIETS gekregen hebben als jij het afschrift hebt gekregen!
Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels
- We Are Borg
- Registratie: April 2000
- Laatst online: 19:55
/u/5360/crop65d3c045ca48f_cropped.png?f=community)
Anoniem: 35978
edit: Met bootstrap, heb contact met de deurwaarder, niet wachten tot die jou belt.
[ Voor 6% gewijzigd door onkl op 17-01-2007 21:56 ]
Ik neem aan dat als iemand wel WIL betalen, het toch geen probleem moet zijn een regeling te treffen.
Ik WIL wel, maar KAN niet op dit moment...
Apple iPhone 16 Pro Max Apple Macbook Pro M4 16" ○ Kia Stonic DynamicPlus 2023 ○ Renault Espace 2024 Iconic Full Hybrid 200
God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.
Zeker, en ook met de deurwaarder, aangezien ze deze nu al hebben ingeschakeld zul je waarschijnlijk die kosten zowieso moeten betalen. Maar ze doen ook maar hun werk, en er valt meestal met hun ook wel een betalingsregeling te treffen.Wekkel schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 00:00:
Het lijkt mij hoe dan ook nuttig om even contact op te nemen
Ik heb eens een onterechte aanslag gehad omdat ik mijn aangifte verkeerd had gedaan, vervolgens werd deze ook doorgestuurd naar de deurwaarder, de deurwaarder vertelde mij dat ik alsnog de aangifte kon doen. Dat heb ik gedaan en uiteindelijk alleen de boetes moeten betalen.
Dus het zijn zeker geen slechte mensen, en als je ze even belt valt er meestal wel wat te regelen zonder dat ze je huis komen leeghalen.
Ik heb hier ervaring mee gehad, een keertje verhsuid en alle docs van de belastingdienst zijn naar het oude adres gestuurd. Vervolgens krijg ik loonbeslag. Het ging over een bedrag van 1800 euro wat in één keer op mijn salaris zou worden ingehouden, dan houd je niet veel over. Ik had nog gebeld en kreeg totaal geen meeleven en er kon niet worden meegedacht.freddyathlon schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 23:51:
Is er hier iemand die hier ook weleens (jammer genoeg) ervaring mee heeft gehad?
Ik neem aan dat als iemand wel WIL betalen, het toch geen probleem moet zijn een regeling te treffen.
Vervolgens ben ik in de auto gesprongen en langs gereden, daar was een aardige man die mij perfect geholpen heeft en voorgesteld heeft het binnen 5 maanden te betalen. Totaal geen probleem, ik heb er zelf nog even 3 van gemaakt om er maar snel vanaf te zijn.
Mijn ervaring is dus langs gaan, de mensen die aan de telefoon zitten zijn echt anders dan de mensen die je te woord staan in het gebouw.
Doen ze echt niet zomaar hoor... Eerst loonbeslag.PipoDeClown schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 00:00:
dan verkoop je iets van waarde voordat ze daar beslag op leggen en bijv. je auto voor 100 eur gaan veilen, mag je ook nog wegsleepkosten gaan ophoesten.
[ Voor 13% gewijzigd door Archie_T op 18-01-2007 12:00 ]
Yep, weleens meegemaakt. Door verhuizing was mijn nieuwe adres nooit doorgekomen. Allerlei herinneringen en aanmaningen dus naar oude adres gestuurd. Was opeens schrikken toen ik een keer mn loonstrookje bekeek en dat er een paar honderd euro minder gestort was. Bleek dus dat de belastingdienst loonbeslag had gelegd. Ik meteen bellen, normaal te woord gestaan, vriendelijk zelfsfreddyathlon schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 23:51:
Is er hier iemand die hier ook weleens (jammer genoeg) ervaring mee heeft gehad?
Afgelopen jaar moest ik flink terugbetalen, ik telefonisch verzoek gedaan om een betalingsregeling want ging om paar duizend euro. Werd voorlopig uitgesteld, ik zou een formulier krijgen dat ik helemaal moest invullen en allerlei bijlagen bij moest sluiten. Ik opgestuurd, nooit aangekomen, kreeg ik een telefoontje van een boze dame die zei dat ik alles in 1x moest betalen en dat ze een deurwaarder gaan sturen aangezien ze het formulier nooit hebben gekregen. Vervolgens kreeg ik een brief dat het verzoek werd geweigerd waarop ik in beroep ben gegaan en toen kreeg ik opeens antwoord dat het verzoek werd gehonorreerd. In de tussentijd heb ik nog 2x gebeld en verteld hoe de vork in de steel zit. Mijn ervaring in deze is dat de belastingdienst centen wilt zien maar dat ze best bereid zijn om tot een schikking te komen.
Mijn tip: bellen!
When people talk behind my back, they are in a good position to kiss my ass...
Een voormalig werkgever (die foetsie is, incl bedrijf) was 'vergeten' om mijn loonbelasting af te dragen, waardoor ik 500 euro moet betalen.
Maar ik was vergeten om een betalingsregeling aan te vragen, en kreeg ook zo'n boze dwangbevelbrief (betalen in x dagen).
Ik bellen, en het enige wat de aardige mevrouw mij kon vertellen was dat ik moest betalen.
Nu had ik dat geld niet, dus vroeg af of ik iemand anders kon spreken voor een regeling.
Het enige wat zij zei was dat ik moest wachten op een brief van de belastingdeurwaarder...
.... Nu is het 4 maanden verder en nog niets gehoord. Terwijl ik toch echt van dit probleem af wil.
Maar wat ik ervan begrijp krijg ik geen brief meer, maar moet ik wachten tot er *ooit* 500 euro minder salaris gestort gaat worden?
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
Volgens mij krijg je eerst een acceptgiro met het te betalen bedrag en de mogelijkheid om in beroep te gaan. En anders je goede wil tonen en bellen?anandus schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 12:47:
Maar wat ik ervan begrijp krijg ik geen brief meer, maar moet ik wachten tot er *ooit* 500 euro minder salaris gestort gaat worden?
When people talk behind my back, they are in a good position to kiss my ass...
curry schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 12:51:
[...]
Volgens mij krijg je eerst een acceptgiro met het te betalen bedrag en de mogelijkheid om in beroep te gaan. En anders je goede wil tonen en bellen?
Volgens haar stond het letterlijk in haar script "betalen!"Ik bellen, en het enige wat de aardige mevrouw mij kon vertellen was dat ik moest betalen.
Nu had ik dat geld niet, dus vroeg af of ik iemand anders kon spreken voor een regeling.
Het enige wat zij zei was dat ik moest wachten op een brief van de belastingdeurwaarder...
Maar ik wil overigens dit topic niet kapen
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
Succes..
Doe maar gek! Anderen doen al gewoon genoeg :P
Anoniem: 146392
Bij mijn weten doet de belastingdienst juist geen loonbeslag. Heb het wel eens gevraagd aan de deurwaarder waarom dat zo is, maar kan me het antwoord niet echt meer herinneren. Punt is natuurlijk dat een loonbeslag gewoon de waarde vertegenwoordigd van wat je moet betalen. Wanneer er beslag op eigendom wordt gelegd en er vervolgens een executie komt, dan moet je nog maar zien wat 't opbrengt. Naast het feit dat dat veel minder is dan wat het waard is, geeft dat bij de meesten een nog veel grotere psychologische deuk, 't gaat om je spullen en niet meer om geld.Archie_T schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 11:58:
Doen ze echt niet zomaar hoor... Eerst loonbeslag.
Mocht het trouwens echt komen tot een beslag, dan heb je iig nog zes weken om alsnog met het geld over de brug te komen. Eerst komt de deurwaarder binnen om alles op te nemen en vast te leggen waarop beslag ligt. Een paar dagen voor executie krijg je een mooie sticker op je deur met een algemene aankondiging en een dag voor executie staat het in de krant.
Maar goed, zolang is het nog helemaal niet. Mijn ervaring is dat er vaak redelijk gepraat kan worden met de inspecteur over een betalings regeling. Zeggen dat je het nu niet hebt en ook niet weet wanneer wel, helpt dan natuurlijk niet.