7 maanden proeftijd bij aangaan van nieuwe functie

Pagina: 1
Acties:
  • 771 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThatsHollywood
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Beste tweakerts,

Mijn vriendin heeft een leuke baan op een kinderdagverblijf. Ze zeggen altijd zeer tevreden over haar te zijn en hebben haar al extra taken gegeven. Een paar weken geleden heeft het kinderdagverblijf besloten dat zij coordinator van een locatie mag worden. zij blij. Vandaag echter kreeg mijn vriendin dat ze met acceptatie van de baan, 7 maanden (!) proeftijd zou hebben. daarbij komt dat ze ook geen salarisverhoging krijgt in de nieuwe functie: dit zou pas na de 7 maanden ingaan. 8)7

Ik heb even gezocht naar de maximale proeftijd, maar kom niet veel verder.
Kunnen jullie mij advies geven wat ze moet doen, en belangrijker, welke rechten zij heeft op dit gebied??? want dit slaat m.i. echt helemaal nergens op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffel
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 05-06 14:41

Stoffel

Engineering the impossible

Volgens mij is de maximale proeftijd sowieso maar 3 maanden, om wat voor contract het ook gaat. Een bron zou ik daar zelf ook even bij moeten gaan zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01:26

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ze heeft recht om nee te zeggen. Dit zie je vaker bij overschot aan gekwalificeerd personeel. Toen ik op de helpdesk werkte als bijbaan, zag ik ook dat er 5 man een jaar lang teammanager-stagiair was (maar dan wel voor je oude loon)... En toen mochten er maar liefst 1 weer teammanager worden :o.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Wat belangrijker is: wat als ze binnen de proeftijd niet geschikt wordt geacht? Valt ze dan automatisch terug naar haar oude functie? Zo ja, dan is er weinig te verliezen en zou ik er voor gaan.

Misschien zou je nog kunnen onderhandelen over die 7 maanden salarisverschil. Dat wanneer ze wel geschikt is bevonden en de functie krijgt ze die 7 maanden alsnog wordt uitbetaald als coördinator, dus het verschil alsnog krijgt :)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnnaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-06 21:57

EnnaN

Toys in the attic

define proeftijd? als je een tijdelijk contract hebt wat ze zo noemen, dan kan het misschien, maar volgens mij mag je bij een gewoon contract niet zo lange proeftijd doen, waardoor het hele zaakje ongeldig wordt (en heb wel eens ergens gehoord dat je zo dus effectief helemaal geen proeftijd zou kunnen 'eisen')

sig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 159867

Maximale proeftijd is 2 maanden.

http://www.werkinfo.nl/artikelen/00000025.shtml

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20:35

SmartDoDo

Woeptiedoe

Inderdaad, zie ook
Artikel 652 | BW7, Boek 7, Titel 10, Afdeling 5
1.
Indien partijen een proeftijd overeenkomen, is deze voor beide partijen gelijk.

2.
De proeftijd wordt schriftelijk overeengekomen.

3.
Bij het aangaan van een arbeidsovereenkomst voor onbepaalde tijd kan een proeftijd worden overeengekomen van ten hoogste twee maanden.

4.
Bij het aangaan van een arbeidsovereenkomst voor bepaalde tijd kan een proeftijd worden overeengekomen van ten hoogste:

a.
een maand, indien de overeenkomst is aangegaan voor korter dan twee jaren;

b.
twee maanden, indien de overeenkomst is aangegaan voor twee jaren of langer.

5.
Indien het einde van een arbeidsovereenkomst voor bepaalde tijd niet op een kalenderdatum is gesteld, kan een proeftijd worden overeengekomen van ten hoogste een maand.

6.
Van de leden 4, onder a, en 5, kan slechts bij collectieve arbeidsovereenkomst of bij regeling door of namens een daartoe bevoegd bestuursorgaan worden afgeweken ten nadele van de werknemer.

7.
Elk beding waarbij de proeftijd niet voor beide partijen gelijk is dan wel op langer dan twee maanden wordt gesteld, alsmede elk beding waarbij door het aangaan van een nieuwe proeftijd de gezamenlijke proeftijden langer dan twee maanden worden, is nietig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08-06 13:07

SeatRider

Hips don't lie

Volgens mij kun je geen proeftijd krijgen als je al bij die werkgever in vaste dienst bent, ook al gaat het om een andere functie. Ze kennen je al, dus ze weten wat ze hebben - er kunnen weinig verrassingen zijn.

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shtad
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 20:33
7 maanden is niet toegestaan bij wet.
Bij een arbeidsovereenkomst voor 2 jaar of meer of onbepaalde tijd bedraagt de proeftijd maximaal 2 maanden.
Bij arbeidsovereenkomsten van 1 jaar of tijdelijke contracten bedraagt het 1 maand proeftijd.

Aangezien ze bij dezelfde werkgever blijft kan hier geen proeftijd worden aangegaan.

[ Voor 24% gewijzigd door Shtad op 17-01-2007 19:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThatsHollywood
  • Niet online
SeatRider schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 19:16:
Volgens mij kun je geen proeftijd krijgen als je al bij die werkgever in vaste dienst bent, ook al gaat het om een andere functie. Ze kennen je al, dus ze weten wat ze hebben - er kunnen weinig verrassingen zijn.
Dat dacht ik dus ook..

ter info: het gaat om een vast contract wat ze nu heeft, en vast in de functie als coördinator
de werkgever wil weten of ze de functie aankan.

Edit: Dus als ik het goed begrijp: ze kunnen haar de functie geven, en als ze niet bevalt, weer in haar oude functie terug plaatsen. ok... maar de 7 maanden waarover gesproken wordt, krijgt ze geen salarisverhoging. in hoeverre is dit reeel?

[ Voor 19% gewijzigd door ThatsHollywood op 17-01-2007 19:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 01:42

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Moest er niet toevallig een 1 staan ipv een 7?

Misschien een hele grove typfout... 7 maanden proeftijd bestaat niet, vandaar :)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMurdock
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Zoals gezegd niet geldig om die twee redenen; overigens kan je het contract gewoon accepteren, er is dan namelijk géén sprake van een proeftijd (ook niet die van 3 maanden bijv.).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 31-05 19:15

Dido

heforshe

MadMurdock schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 19:46:
Zoals gezegd niet geldig om die twee redenen; overigens kan je het contract gewoon accepteren, er is dan namelijk géén sprake van een proeftijd (ook niet die van 3 maanden bijv.).
Leuk punt inderdaad. Als de genoemde proeftijd niet binnen de wettelijke regels van maximaal 1 of twee maanden valt wordt ervan uitgegaan dat er helemaal geen proeftijd geldt.

Wat betekent mijn avatar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Dido schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 19:53:
[...]

Leuk punt inderdaad. Als de genoemde proeftijd niet binnen de wettelijke regels van maximaal 1 of twee maanden valt wordt ervan uitgegaan dat er helemaal geen proeftijd geldt.
Ja maar als daar dan gezeur over komt dan wordt je er beide niet beter van want dan zal je het via de rechter uit moeten vechten wat alsnog betekend dat je een nieuwe baan zult moeten zoeken. IMHO kun je dit soort dingen beter gewoon van te voren goed afspreken en opschrijven. Dan krijg je er ieder geval niet zo snel gezeik over.

Ik denk dat ze gewoon bedoelen dat er 7 maanden de tijd is om haar in haar oude functie terug te zetten. Op zich is dat een redelijke eis. Al zou ik wel eisen dat dat duidelijk omschreven wordt in het contract.

Dat ze die 7 maanden geen salaris verhoging krijgt heeft mischien te maken met het feit dat je iemand niet zo makkelijk kunt laten zakken in salaris. Dus mocht er in die 7 maanden blijken dat ze geen goede coordinator is en terug gaan naar de oude functie kan het mischien lastig zijn om dan ook het salaris weer terug te zetten. Maar dit zou je denk even na moeten vragen. Anders zou je mischien iets af kunnen spreken over een bonus na 7 maanden als ze bevalt om het verschil in salaris te dekken?

[ Voor 5% gewijzigd door Woy op 17-01-2007 19:59 ]

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSalters
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-06 08:54
Misschien wel de belangrijkste vraag: valt haar werk onder een CAO? Die kan namelijk dwingend salarisverhogingen en proeftijden regelen. Alhoewel 7=0 maanden proeftijd natuurlijk wel aardig is..

Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
MSalters schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 21:12:
Misschien wel de belangrijkste vraag: valt haar werk onder een CAO? Die kan namelijk dwingend salarisverhogingen en proeftijden regelen. Alhoewel 7=0 maanden proeftijd natuurlijk wel aardig is..
De CAO voor de kinderopvang is van toepassing: linkje. Die heeft de 'leuke' bepaling dat alle arbeidsovereenkomsten die schriftelijk worden aangegaan én waarin sprake is van een proeftijd, de proeftijd altijd twee maanden is. Daarmee wijkt de CAO dus af van de wet, die standaard één maand aanhoudt als de proeftijd in de IAO is opgenomen. Maar goed, zeven maanden is veel te veel en kun je dus zelfs op basis van artikel 2.5 lid 3 van de CAO voor de kinderopvang aanvechten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hendrikjan
  • Niet online

hendrikjan

VOORMALIG STUNTMAN

gaat het om NL recht? OF gaat het toevallig om recht van onze naaste buren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CowArt
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-06-2023

CowArt

DPC Team Switch Pensionado

Ik vermoed dat het gaat om NL recht, afgaande op de bewoordingen van de TS.
In BE wordt een onderscheid gemaakt tussen zogenaamde "arbeiders" en "bedienden". Voor arbeiders geldt dan (als ik goed ben geïnformeerd tenminste, een Belgische Tweaker kan hier uitsluitsel geven) een proeftijd met een maximum van 14 dagen, voor bedienden met een maximum van 6 of 12 maanden, afhankelijk van de hoogte van het vastgestelde salaris.

In NL geldt in ieder geval de opmerking van Harm, de CAO prevaleert boven de wet, ervan uitgaande dat inderdaad de CAO voor de kinderopvang van toepassing is. Ik durf niet te zeggen of er wetgeving of jurisprudentie bestaat over een proeftijd bij een nieuw arbeidscontract in een andere functie bij dezelfde werkgever, maar ik zou als werknemer hiermee in ieder geval niet zonder meer akkoord gaan, met als argument de opmerking van SeatRider, ze kennen je tenslotte al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hendrikjan
  • Niet online

hendrikjan

VOORMALIG STUNTMAN

CowArt schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 22:17:
Ik vermoed dat het gaat om NL recht, afgaande op de bewoordingen van de TS.
In BE wordt een onderscheid gemaakt tussen zogenaamde "arbeiders" en "bedienden". Voor arbeiders geldt dan (als ik goed ben geïnformeerd tenminste, een Belgische Tweaker kan hier uitsluitsel geven) een proeftijd met een maximum van 14 dagen, voor bedienden met een maximum van 6 of 12 maanden, afhankelijk van de hoogte van het vastgestelde salaris.

In NL geldt in ieder geval de opmerking van Harm, de CAO prevaleert boven de wet, ervan uitgaande dat inderdaad de CAO voor de kinderopvang van toepassing is. Ik durf niet te zeggen of er wetgeving of jurisprudentie bestaat over een proeftijd bij een nieuw arbeidscontract in een andere functie bij dezelfde werkgever, maar ik zou als werknemer hiermee in ieder geval niet zonder meer akkoord gaan, met als argument de opmerking van SeatRider, ze kennen je tenslotte al.
vandaar mijn vraag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

SeatRider schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 19:16:
Dat kan wel. Maar dan wel "als de nieuwe arbeidsovereenkomst duidelijk andere vaardigheden of verantwoordelijkheden eist waarover de ervaringen gedurende de vorige dienstbetrekking geen voldoende inzicht hebben gegeven". Ik denk dat coordinator wel voldoende anders is, met name ivm die verantwoordelijkheden.
Neemt niet weg dat een echte proeftijd van meer dan 2 maanden gewoon bij wet nietig is en dus domweg helemaal niet bestaat. En wel de verantwoordelijkheden eisen maar niet de hogere beloning geven lijkt me ook niet helemaal de juiste gang van zaken, maar ik herinner me daar verder niets bijzonders over uit de tijd dat ik nog lessen 'arbeidsrecht' volgde.
Overigens bestaat een tijdelijk contract ook niet zomaar als je al een bepaalde tijd (minstens drie jaar toch?) in dienst bent, en daar heeft de nieuwe functie dan weer geen invloed op vziw.

[ Voor 8% gewijzigd door ACM op 18-01-2007 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Ik denk dat het niet een wettelijke proeftijd is die ze krijgt, want dat mag niet en weet dat kinderdagverblijf ook wel. Dus alle wetboeken mogen de kast weer in.

Ik denk dat ze haar tijdelijk bevorderen tot coördinator en dat ze niet voldoen na 7 maanden teruggezet kan worden in haar oude funktie. Dat heeft dus geen hol met de wet te maken (natuurlijk wel, zoals alles met de wet te maken heeft, maar niets met proeftijd zoals geformuleerd in de wet)

En ja, dit kan. Je kunt iemand tijdelijk een uitbreiding van taken geven en pas later definitief maken als het beiden bevalt. Ik zou het alleen niet voor niets doen. Nu zie ik het probleem van de instellling en zou een permanente salarisverhoging problemen op leveren. Echter een eenmalig bedrag als bonus kan wel en zou ik vooraf bedwingen. Gaat ze terug in haar funktie is er geen probleem, maar je hebt het dan niet voor niets gedaan.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pooh
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Pooh

Lees eens een boek

Ik sluit me aan bij cyberpope. Het gaat hier niet om een proeftijd in de zin van de wet, want ze kan niet op straat komen te staan ofzo. Ze kan alleen terugvallen naar haar huidige functie.
Naar mijn idee moet ze niet op een eenmalige bonus ofzo aansturen, maar gewoon aangeven dat ze vanaf het moment dat ze effectief werkt in die hogere functie (dus vanaf de eerste dag, niet pas na 7 maanden), het bijbehorende salaris wil ontvangen. Mocht ze dan teruggeplaatst worden, dan krijgt ze haar oude salaris weer, maar dan heeft ze er teminste iets aan gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Cyberpope schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 07:55:
Ik denk dat ze haar tijdelijk bevorderen tot coördinator en dat ze niet voldoen na 7 maanden teruggezet kan worden in haar oude funktie. Dat heeft dus geen hol met de wet te maken (natuurlijk wel, zoals alles met de wet te maken heeft, maar niets met proeftijd zoals geformuleerd in de wet)
Dat hangt er dan wel vanaf of dat ook op die wijze is geformuleerd in (de aanvulling op) de arbeidsovereenkomst. Als ze daar wel het woordje proeftijd gebruiken, hebben ze pech lijkt me. Maar, dat weten we pas zeker als de exacte tekst van de arbeidsovereenkomst beschikbaar komt ;) .

[edit]
Nog een gedachtespinseltje: als ze per 1 februari begint in die nieuwe functie en dan zeven maanden doorwerkt, betekent dat dus dat die periode per het einde van augustus verloopt. Dat is ook de tijd waarop schoolverlaters aan het werk gaan... wil het kinderdagverblijf dan een schoolverlater op die plek zetten of is dit te ver doorgedacht?

[ Voor 20% gewijzigd door Harm op 19-01-2007 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pooh
  • Niet online

Pooh

Lees eens een boek

Harm schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 13:32:
[...]
Nog een gedachtespinseltje: als ze per 1 februari begint in die nieuwe functie en dan zeven maanden doorwerkt, betekent dat dus dat die periode per het einde van augustus verloopt. Dat is ook de tijd waarop schoolverlaters aan het werk gaan... wil het kinderdagverblijf dan een schoolverlater op die plek zetten of is dit te ver doorgedacht?
Dat lijkt me belachelijk vergezocht. Ze zoeken iemand voor die plek, maar weten niet zeker of zij de juiste persoon is. Dus laat je haar een tijdje in die functie draaien, evalueer je daarna, mocht ze goed zijn, dan mag ze 't doen, is ze niet goed genoeg, mag ze terug naar wat ze nu doet. Augustus is een handige datum, omdat kinderdagverblijven denken in schoolseizoenen. Dus zodra je weet hoeveel kinderen je volgend seizoen hebt, wil je ook weten of zij weer beschikbaar is voor haar gewone werk, of dat ze coordinator blijft. Als ze haar alleen maar als interim willen voor 7 maanden, dan kunnen ze dat toch gewoon zeggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 42901

Dat klinkt in de oren als "we promoveren je, maar we gaan wel even 7 maanden salarisverhoging uitsparen".
Een hogere functie krijgen(als je al ergens werkt in een functie) == betaald worden voor die functie. Als ze niet tevreden zijn moeten ze je maar terug in de vorige functie zetten met het vorige salaris. Stelletje afzetters :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Cyberpope schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 07:55:
Ik denk dat het niet een wettelijke proeftijd is die ze krijgt, want dat mag niet en weet dat kinderdagverblijf ook wel. Dus alle wetboeken mogen de kast weer in.

En ja, dit kan. Je kunt iemand tijdelijk een uitbreiding van taken geven en pas later definitief maken als het beiden bevalt. Ik zou het alleen niet voor niets doen. Nu zie ik het probleem van de instellling en zou een permanente salarisverhoging problemen op leveren. Echter een eenmalig bedrag als bonus kan wel en zou ik vooraf bedwingen. Gaat ze terug in haar funktie is er geen probleem, maar je hebt het dan niet voor niets gedaan.
oftwel wat ik zei ;) rwb in "7 maanden proeftijd bij aangaan van nieu..."

echter als ze dat bedoelen zou ik dat wel duidelijk laten omschrijven in het contract om later gezeur te voorkomen. Het lijkt me in beider belang om gewoon duidelijke afspraken te maken. Dan is er niet achteraf iemand die zich genaaid voelt.

[ Voor 9% gewijzigd door Woy op 19-01-2007 15:06 ]

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThatsHollywood
  • Niet online
Ik Laat iig mijn vriendin dit topic doorlezen, want er staan zeker wel goede tips in. Zelf wil ze absoluut geen 7 maanden de grotere verantwoording dragen zonder salaris verhoging ( daarnaast is de werkdruk ook een stuk hoger)

Ik hou jullie op de hoogte van de vorderingen komende weken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 149800

Het heeft ook een positieve kant, de baas wil het proberen (de proefperiode) en als deze niet slaagt om wat voor een reden dan ook moet je terug kunnen vallen in je oude functie. Het kan dus niet zo zijn dat ze iemand anders aannemen voor je oude functie en zeggen als je niet bevalt in je nieuwe functie "je oude baan is er niet meer dus, doei"

Verder is 7 maanden misschien wel wat aan de lange kant ja, maar je kunt het zo gek afspreken met je baas als je maar wilt. Zolang je het er maar allebei mee eens bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 3431

7 maanden lijkt me wat lang om te bewijzen dat ze 't kan, zeker als ze er al werkt. Wellicht een idee om met terugwerkende kracht een salarisverhoging te bedingen, en te kijken of die proefperiode niet wat korter kan.

Op die manier doe je het niet voor niets, en is 't nog steeds veilig voor de werkgever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suaver
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-04 17:35

Suaver

jokecoat

Nee je kan maximaal 2 maanden proeftijd aangaan bij een arbeidsovereenkomst.
dit mag alleen bij een overeenkomst die aangegaan wordt voor de duur van minstens 2 jaar!. (HIER MAG OVERIGENS WEL VAN AF GEWEKEN WORDEN MIDDELS CAO, MAAR EEN PROEFTIJD MAG NOOIT LANGER ZIJN DAN 2 MAANDEN.

Wordt toch een proeftijd afgesproken van 7 maanden, dan is deze nietig (= niet geldig)
De arbeidsovereenkomst gaat dan in op het moment dat de werkgever denkt dat je nog in de proeftijdperiode zit.

You, me, us, together, me, us, you, we, us, you, me... DONE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pooh
  • Niet online

Pooh

Lees eens een boek

Suaver schreef op maandag 22 januari 2007 @ 15:49:
Nee je kan maximaal 2 maanden proeftijd aangaan bij een arbeidsovereenkomst.
dit mag alleen bij een overeenkomst die aangegaan wordt voor de duur van minstens 2 jaar!. (HIER MAG OVERIGENS WEL VAN AF GEWEKEN WORDEN MIDDELS CAO, MAAR EEN PROEFTIJD MAG NOOIT LANGER ZIJN DAN 2 MAANDEN.

Wordt toch een proeftijd afgesproken van 7 maanden, dan is deze nietig (= niet geldig)
De arbeidsovereenkomst gaat dan in op het moment dat de werkgever denkt dat je nog in de proeftijdperiode zit.
Zoals al een paar keer eerder gezegd in dit topic, betreft het hier geen 'proeftijd' in de zin van de wet. Een "wettelijke proeftijd" is een periode waarin je van 2 kanten zonder opgaaf van redenen het dienstverband kunt beeindigen. Daar is hier geen sprake van. De term 'proeftijd' is een beetje ongelukkig gekozen hier, beter zou 'voorwaardelijke promotie' ofzo zijn.
Pagina: 1