één printopdracht 2x afdrukken uit twee laden

Pagina: 1
Acties:
  • 444 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• aaten
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 30-03 14:26
We hebben hier een aantal HP Printers staan en vanuit een bepaald programma komen er printjes naar de printer rollen zo'n printje bevat 1 pagina en wordt twee keer afgedrukt maar moet eigenlijk op twee verschillende pagina's afgedrukt worden (oftewel twee laden).

Om niet elke keer de papiertjes om en om in de la te moeten leggen is er de vraag of dit niet handiger kan.
(ook het twee keer op afdrukken klikken en dan naar verschillende lades afdrukken is geen optie, de applicatie is nogal omslachtig en daarvoor moeten dan veel handelingen gedaan worden.)

De vraag is dan ook is het mogelijk om bij het afdrukken van een pagina aan te geven dat deze twee keer afgedrukt moet worden (zijn dus eigenlijk twee aparte opdrachten waardoor de gemiddelde spooler niet snapt dat er een eerste en tweede pagina is maar twee eerste pagina's) maar toch de eerste uit la 2 te laten komen en de tweede uit la 3. eg de printer moet elke opdracht om en om afdrukken uit lade 2 en 3.

thanks voor de tips.

Verwijderd

Is de applicatie niet zodanig om te bouwen dat je document uit 2 pagina's bestaat, waarbij je dan per pagina aangeeft uit welke lade het papier moet komen?

Als de printer ook wordt gebruikt voor andere applicaties waarbij niet alles 2x afgedrukt hoeft te worden ontkom je er denk ik niet aan om het in de applicatie zelf te regelen.

Wat is de bedoeling trouwens, besparen op voorgedrukt papier of zo?

• aaten
Besparen op voorgedrukt papier is idd de bedoeling. In de applicatie zelf regelen is geen optie aangezien we die niet zelf gebouwd hebben. Qua printer maak ik me geen zorgen je maakt dan gewoon een andere virtuele printer aan die naar dezelfde printer stuurt dat moet geen probleem zijn. Het is een netwerk printer trouwens.

• bpere
  • Laatst online: 27-09-2022
Je kan dit doen door de twee lades een naam te geven en via het programma de pagina's toe te kennen. Indien dit niet lukt (Programma niet in eigen beheer) kan je ook een service schrijven waarnaar je de printopdracht stuurt en daarin manipuleren naar welke lade het papier moet gaan.

Bepaalde HP printers hebben eveneens bepaalde opties (bij advanced settings van de printer) waarbij er een optie is om de eerste pagina via een andere lade af te drukken dan de volgende pagina's.

• aaten
pagina's toekennen aan lades is geen optie, het systeem kan uitsluitend 2x dezelfde pagina afdrukken (oftewel 2 opdrachten van 1 pagina).
Heb je toevallig een voorbeeld van zo'n service want daar heb ik niet echt kaas van gegeten.

HP printers hebben idd hele mooie opties maar deze net even niet helaas. De eerste pagina van een andere lade dan de overige werkt alleen wanneer er meerdere pagina's in één opdracht zitten en niet wanneer een opdracht bot twee keer aangeboden wordt (wat gebeurd wanneer je selecteerd dat een pagina 2x afgedrukt moet worden).