3 weken geleden heb ik bij Alternate gekocht een:
Asus P5B deluxe moederbord (geen wifi), biosversie 801
GEIL geheugen, 2x1gb, pc6400, cas, 4.4.4.12
XFX 7600, 256mb, PCI-e, passief gekoeld
WD Raptor, 150gb, 16mb, SATA, aangesloten op sata poort 1
Intel core duo E6600 met Zalman 9500 koeler
Plextor 760SA, aangesloten op sata poort 2.
Creative X-Fi elite pro, PCI
Het systeem is niet overgeklokt en alles staat op auto. Temperaturen zijn ook oké.
Ik heb problemen met Windows XP Professional. Heb ook andere versies geïnstalleerd maar dat heeft geen resultaat gehad. Soms laat XP zich niet installeren. Dan herstart steeds de pc. Ik zie heel snel iets blauws op het scherm waarna de pc opnieuw opstart. Dat gaat zo maar door. Zelfs in veilige modus opstarten lukt dan niet meer. En als XP wel helemaal geïnstalleerd is met alle drivers dan krijg ik problemen zoals: netwerkkabel niet aangesloten. Vaak: is dan wel of niet aangesloten, het wisselt steeds. En als ik internet heb, dan heb ik geen upload, wel download. Internet is dan erg traag. Heb de netwerkkabel aangesloten op de Marvell Yukon PCI poort. Op die andere Marvell Yukon PCI-E poort lukt het al helemaal niet, of ik heb dan beperkte toegang, maar geen internet. Als XP op is gestart wat best snel gaat, duurt het een tijdje voordat XP de netwerkpoorten vrij geeft. Het lijkt wel of XP op iets wacht? En soms als ik de pc opstart staat alles ineens op vga resolutie, XP is dan zn drivers kwijt, wel vreemd eigenlijk.
Wat heb ik al gedaan, helaas zonder resultaat:
XP geïnstalleerd met de AHCI driver, harddisk in de bios uiteraard op AHCI gezet
XP geïnstalleerd zonder AHCI driver, de harddisk staat gewoon op IDE in de bios
Ander geheugen, nu zit er 2x1gb Kingston HyperX pc6000 cas 4.4.4.12 in
Geheugen op 1,9 volt, volgens fabrieksopgave
Nieuwste drivers geïnstalleerd van netwerkpoorten en Intel Inf.
Heb Alternate gebeld en die wisten geen antwoord. Ik zal het spul ter controle moeten aanbieden.
Met mijn andere nog geen jaar oude computer ook bij Alternate vandaan heb ik geen problemen. Dat systeem is een Asus P5WD deluxe, Intel 930 cpu, standaard koeler, XFX 6600GT PCI-e, Twinmos pc5300 geheugen en een Raptor WD74gd-00fla2 schijf.
Wie heeft raad en advies want ik weet het niet meer.
Asus P5B deluxe moederbord (geen wifi), biosversie 801
GEIL geheugen, 2x1gb, pc6400, cas, 4.4.4.12
XFX 7600, 256mb, PCI-e, passief gekoeld
WD Raptor, 150gb, 16mb, SATA, aangesloten op sata poort 1
Intel core duo E6600 met Zalman 9500 koeler
Plextor 760SA, aangesloten op sata poort 2.
Creative X-Fi elite pro, PCI
Het systeem is niet overgeklokt en alles staat op auto. Temperaturen zijn ook oké.
Ik heb problemen met Windows XP Professional. Heb ook andere versies geïnstalleerd maar dat heeft geen resultaat gehad. Soms laat XP zich niet installeren. Dan herstart steeds de pc. Ik zie heel snel iets blauws op het scherm waarna de pc opnieuw opstart. Dat gaat zo maar door. Zelfs in veilige modus opstarten lukt dan niet meer. En als XP wel helemaal geïnstalleerd is met alle drivers dan krijg ik problemen zoals: netwerkkabel niet aangesloten. Vaak: is dan wel of niet aangesloten, het wisselt steeds. En als ik internet heb, dan heb ik geen upload, wel download. Internet is dan erg traag. Heb de netwerkkabel aangesloten op de Marvell Yukon PCI poort. Op die andere Marvell Yukon PCI-E poort lukt het al helemaal niet, of ik heb dan beperkte toegang, maar geen internet. Als XP op is gestart wat best snel gaat, duurt het een tijdje voordat XP de netwerkpoorten vrij geeft. Het lijkt wel of XP op iets wacht? En soms als ik de pc opstart staat alles ineens op vga resolutie, XP is dan zn drivers kwijt, wel vreemd eigenlijk.
Wat heb ik al gedaan, helaas zonder resultaat:
XP geïnstalleerd met de AHCI driver, harddisk in de bios uiteraard op AHCI gezet
XP geïnstalleerd zonder AHCI driver, de harddisk staat gewoon op IDE in de bios
Ander geheugen, nu zit er 2x1gb Kingston HyperX pc6000 cas 4.4.4.12 in
Geheugen op 1,9 volt, volgens fabrieksopgave
Nieuwste drivers geïnstalleerd van netwerkpoorten en Intel Inf.
Heb Alternate gebeld en die wisten geen antwoord. Ik zal het spul ter controle moeten aanbieden.
Met mijn andere nog geen jaar oude computer ook bij Alternate vandaan heb ik geen problemen. Dat systeem is een Asus P5WD deluxe, Intel 930 cpu, standaard koeler, XFX 6600GT PCI-e, Twinmos pc5300 geheugen en een Raptor WD74gd-00fla2 schijf.
Wie heeft raad en advies want ik weet het niet meer.
Intel Pro Kit NUC ANH i7 Intel Core 1360P 32GB 1TB Samsung 980Pro / Dell U2518D / Samsung S25 Ultra / Samsung Watch 6 classic 47mm LTE / Denon AVC-X6800H