Toon posts:

[xp] Alleen zelfgekozen programma openen rest niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Hier op het werk is er nog wel eens 1 die graag andere dingen doet dan behalve werken.
Is er een mogelijkheid dat ik een witte en een zwarte lijst maak met wat wel mag worden uitgevoert en wat niet? Ik beschik momenteel over windows xp home edition.

Wat mag er wel.
- www.marktplaats.nl verder geen pagina's
- www.speurders.nl verder geen andere pagina's
- windows verkenner

Ik hoop dat dit via via met iets mogelijk is. Ik heb zelf al geprobeerd om hem aan te spreken op zijn werk gedrag maar geen suc6 en wij kunnen hem ook niet controleren. Ook ben ik aan het googlen geweest zonder resultaat.

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:03

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

1. Neem XP pro, home heeft niet specifiek die opties. Je kan wel bij IE vertrouwde sites aangeven zodat alleen die sites geopend kunnen worden bijvoorbeeld. Met pro kan je bijvoorbeeld policies toepassen waardoor je verkenner kan aangeven als allowed program, en de rest niet.

Ik mis ook nog wat er niet mag, als het voor zijn werk alleen maar surfen op speurders en marktplaats is, vind ik het een vreemde baan.

2. Een ISA server oid gebruiken voor internet verbinding. Daarin kan je ook aangeven of je bepaalde sites wilt blokkeren of niet. Geef dan als internet verbinding die proxy server op en je kan hem dan ook loggen wat hij zoal op het net doet.

Als je iets beter had gezocht, had je tal van handleidingen kunnen vinden. Ook hier op GoT.

Commandline FTW