Verwijderd schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 16:45:
Mijn cd's/dvd's blijven hangen in mijn drive, hoe kan ik dit verhelpen?
Terugbrengen naar de dealer doe ik liever niet, dan ben ik 'm namelijk een paar weken kwijt.
(btw er mist ook nog een knop van mijn toetsenbord, hoe kan ik dat het beste fixen?)
Thx!
Wat je kunt proberen is om, als je een beetje handig bent tenminste en niet terugdeinst voor het compleet uit elkaar schroeven van je PowerBook

, een manual van
ifixit.com te proberen, nadat je bij je dealer een nieuwe optische drive hebt besteld. Dan kun je zelf, op een moment dat jou het uitkomt je drive vervangen

.
Ben je niet zo handig, dan zit er waarschijnlijk niet veel anders op dan om je PowerBook toch even naar een reparateur te brengen. Je kunt ze daar eerst even de diagnose laten stellen (dat kunnen ze vaak vrij snel wel, ook wel aan de balie eventueel) en dan indien nodig het juiste onderdeel laten bestellen. Terwijl je daarop wacht kun je je PowerBook dan wel weer mee naar huis nemen. Als het onderdeel dan binnen is, doe je je laptop een dagje binnen bij de reparateur en haal je hem weer op met een verse optische drive. Kost iets meer dan zelf doen, maar dan weet je in ieder geval dat het goed gaat

.
Voor die knop op je toetsenbord zou je eens bij je dealer kunnen informeren of zij toevallig nog een knopje hebben slingeren, van een defect toetsenbord of van een oude, niet meer werkende PowerBook. Da's de goedkope weg, de minder goedkope weg is om een nieuw toetsenbord te bestellen, maar dat lijkt me een beetje een dure onderneming voor maar één ontbrekend toetsje

.
[
Voor 12% gewijzigd door
wouterve op 17-01-2007 17:08
]