Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Mijn naam is Pim, 16 jaar en heb iets meer dan een half jaar geleden een samsung D800 gekocht bij het bedrijf Pixmania.

Nou, het verhaal:
Ik had een samsung D800 gekocht bij Pixmania. Daarbij had ik een zorgen-vrije-aankoop garantie (ZVG) gekocht. Deze hield in dat ik mijn telefoon vergoed zou krijgen als hij binnen een jaar kapot ging. De telefoon bedroeg 304,- euro en de ZVG 17,- euro.
Nou, na een half jaar ging mijn telefoon defect. Ik belde het bedrijf op en vertelde wat het defect inhield en wat ik moest doen. Er werd mij LETTERLIJK verteld dat ik met DIT defect mijn telefoon moest opsturen met een ZVG bon. Nou, zo gezegd, zo gedaan. De verzendskosten bedroegen 11,- euro. Na ruim een maand wachten was het product nog steeds niet ontvangen. Ik werd achterdochtig. Gelukkig had ik mijn pakketje aangetekend laten verzenden. Nou goed, na 3x te hebben gebeld na die maand stond er OPEENS DIRECT na mijn telefoontje een berichtje op de site dat het product was ontvangen en dat "het dossier wordt verwerkt". Nou, na een week wachten. Weer bellen. Er werd mij dit keer verteld dat het onderzoek een week zou duren. Na 3 WEKEN wachten belde ik weer. En ja hoor, direct na mijn telefoontje stond er bericht op de site: "Uw product voldoet niet aan de garantie voorwaarden, u zult de onderstaande offerte moeten accepteren." Deze offerte hield in dat ik maarliefst 147,11 euro moest betalen aan onderzoeks en reparatie kosten moest betalen en als ik dat niet deed werd mijn product vernietigd. Frappant.
Er was weinig wat ik nu nog kon doen. Mijn vader inschakelen. Dat deed ik.
Mn vader belde. Er werd hem verteld dat deze offerte raar was en dat wij gewoon een tegoed-bon moesten krijgen. Dus we moesten 2 weken wachten en dan terugbellen omdat "er geen tegoed-bonnen beschikbaar waren (WAT!?)" Nou, na 2 weken wachten belde ik weer. Ik moest naar een ene Ria Peters vragen. Dat deed ik. Ze was verbaasd van mn telefoontje en zei dat ik later terug moest bellen. Nou, mooi niet. Ik vroeg naar haar baas. Die wist blijkbaar wat er aan de hand was. Hij vertelde mij dat de technische dienst had vastgesteld dat dit een defect was en dat dit defect niet onder de garantie voorwaarden viel. Ik vroeg hem precies wat mijn defect was en hoe kapot hij dan moest zijn voordat hij onder de garantie voorwaarden valt. Hij wist dit niet en kon dit niet achterhalen. Ik vertelde hem dat ik het er niet mee eens was en als ik vandaag geen bericht zou krijgen ik de autoriteiten zou inschakelen. Dit deed hem blijkbaar wat. Hij vertelde mij dat hij contact op zou nemen met het hoofdkantoor en dat ik de volgende dag terug moest bellen. Mijn vader was dit keer de persoon die terugbelde. Er werd hem verteld dat dit defect werd veroorzaakt door een val. En dat hij niet en te nimmer zou worden vergoed.

Dat was zo'n beetje het verhaal tot aan vandaag. Ik zal het defect even omschrijven:
Het begon met een "pikzwarte" pixel op mijn beeldscherm. Deze werd steeds groter en werd een soort vlek. Deze vlek werd alsmaar groter en groter. Maar het meest frappante aan de vlek was....de pixels herstelde zich af en toe weer! Het waren dus geen dode pixels. Dode pixels. Die kunnen ontstaan door een klap bijvoorbeeld. En een kenmerk aan een dode pixel is toch dat er af en toe in het licht kleuren in te zien zijn? Deze pixels waren pikzwart en herstelde zich af en toe.
Er zijn kenissen van mij die ditzelfde probleem ook hebben gehad. Ook met een samsung!
Komt dit dan werkelijkd door een val? Of is dit een probleem vanuit samsung? Is er een manier om dit te bewijzen?

Los van het fiet dat dit mijns inziens GEEN val-defect is verwaarloosd dit beedrijf de consument ongelooflijk erg. Dat was wel te merken uit mijn voorgaande verhaal.
Is het zo dat internet bedrijven verplicht gesprekken moeten opnemen met hun consumenten? Ik weet namelijk dat DELL dit wel doet en dat daarmee al vaker problemen zijn opgelost. Als dat namelijk zo is kan dit een steuntje in de rug zijn bij de rechtsbijstandverzekering.
Want er is mij toch verteld dat ik bij dit defect mijn telefoon meost opsturen.

Alvast bedankt!

• janklp
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23-11 18:25

janklp

FortyTwo Capital

Lekker begin op GoT ;) Welkom!

Heel vervelend inderdaad en voel helemaal met je mee. Heb je de voorwaarden van het garantie paket goed doorgelezen zodat je weet waar je wel en geen recht op hebt.

• _AuToMaTiC_
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
(overleden)
Als het een normaal defect is dan heb je uberhaupt die hele garantie niet nodig. Zij moeten gewoon zorgen dat jij dan een nieuwe of vervangende krijgt. Die verzekering is er dus voor dat je als hij binnen een jaar kapot krijgt een volledige credit krijgt? Dat is afzetterij...

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-11 11:59

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Volgens de Nederlandse wet heb je sowieso een jaar garantie op dergelijke elektronische producten; die hoef je helemaal niet af te kopen. Die 17 euro die je betaald hebt voor dat bonnetje zijn van zichzelf dus al afzetterij. Verder zullen zij aan moeten tonen dat de telefoon echt gevallen is, en dat kunnen ze nooit. Ik zou ze schriftelijk in gebreke stellen, want je hebt gewoon recht op garantie en dus volledige vergoeding. :)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Verwijderd

Topicstarter
Op dit soort reactis hoopte ik :D Dank jullie!

Ik heb de voorwaarden gelezen ja. Hierin stond inderdaad dat bij abnormaal gebruik de telefoon niet vergoed kon worden. Een val zou hier dus onder vallen. Maar dit is niet door een val. Dit is volgens mij een probleem vanuit Samsung. En ja, op deze manier is dit dikke afzetterij ja.
Pixmania is wel een i-net bedrijf. Is het bij internernet winkels ook zo dank je binnen een jaar garantie kunt krijgen? Of werkt dat daar anders?

• Frunnik
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 02-04 11:20
- Kijk in de voorwaarden van je verzekering.
- Laat fotos van het onderzoek opsturen. (Samsung maakt ten alle tijde fotos waar duidelijk opzichtbaar is , dat er breuken in de printplaat o.i.d. zit.)
- Vraag eventueel een 2nd opinion!
- 147,01 euro voor onderzoek is absurt. (Normale kost dat ongeveer +-30 euro!)

Verwijderd

Topicstarter
- In de voorwaarden van de verzekering staat dat er dus bij abnormaal gebruik het apparaat niet zal worden vergoed.
- De supervisor van dat bedrijf had over "onze technische dienst". Heeft Samsung dit dan wel bekeken? En als er daadwerkelijk froto's zijn gemaakt waarop dus GEEN breuken te zien zijn, betekent dit dat ze me afzetten?
- 2nd opnion?
- Kosten zijn absurd ja :s

Nog een puntje. Het begon met 1 zwarte pixel en groeide uit. Als er breuken in de printplaten zouden zitten, groeit iets toch niet uit? Dan moest het toch in een keer een grote vlek zijn?
En hoe kan dan het herstellen van de pixels verklaard worden?

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2007 17:20 ]

• simen
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 06-11 08:27

simen

nemi.artstation.com

Inderdaad uitermate afzetterij... ik kan niet anders zeggen,

Misschien kun je voor de Tweakers scans maken van de voorwaarden van je ZVG en die posten?
Als er werkelijk een breuk in de printplaat zou zitten zou je telefoon het OF absoluut niet meer doen OF gewoon werken, ik denk niet dat het een breuk kan zijn, zowieso zou dat dan tijdens het versturen van je product of al eerder gebeurd zijn.

Dit verhaal is aan alle kanten krom...

Verwijderd

Topicstarter
Precies.

Het is alleen nu nog een beetje hun woord tegen dat van ons. Die telefoon krijg ik ook niet meer terug tenzij ik de 147,11 euro betaal :S

• Tomino
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15:33
duss... ja leuke dingen dit. Het gaat zó vaak goed op internet!

Anyway, je kan hem proberen terug te claimen, vraag me niet hoe maar stuur hem daarna gewoon naar samsung toe MET de aankoopbon. En zeg dat je een dealer van hun telefoons hebt die hun garantieregeleingen niet nakomen. Ze zijn vaak aardig en je krijgt gewoon een nieuwe.. :)

• Sebje
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:25

Sebje

Makelaartje

Ik zou als ik jou was en er geen eind komt aan dit verhaal, waar het wel naar uitziet, gebruik maken van de nieuwe consumentenauthoriteit.

http://www.consuwijzer.nl/ een soort consumentenbond die boetes mag opleggen.

Verwijderd

Topicstarter
Tot dusver heeft er nog weinig vordering plaatsgevonden. Ik trek het doorgaan hiermee ook steeds sterker in twijfel.
Radar, consumentenbond, rechtsbijstandverzekering, is het hoogstwaarschijnlijk waar het bij gelaten wordt. Een echte rechtzaak zit er niet in. Kost waarschijnlijk uiteindelijk alleen maar meer geld. Het zijn uiteindelijk toch bedrijven die winst maken doormiddel van dit soort trucjes.
Mijn enige hoop nu nog is dat ik gelijk heb in het feit dat er slecht onderzoek is gedaan en dat ik op een of andere manier toch kan bewijzen dat dit geen defect is door een val.
Waar ik overigens wel achter ben gekomen is dat het onderzoek is gedaan door Pixmania zelf. Ze hebben een eigen technische dienst. Ik begin nu steeds zekerder te worden van mijn standpunt betreft het niet-defect-zijn van het apparaat.
Doorsturen naar Samsung. Misschien een optie. Alleen pixmania houdt dit tegen. Er wordt namelijk niks met de telefoon gedaan zolang wij dat absurde bedrag niet hebben betaald.
Ik ben bang dat dit tot een relatief negatief einde gebracht gaat worden :(

• Mottebelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:48
Is die 147 euro enkel om de kapotte telefoon terug te krijgen? Of zijn daar ook de reparatiekosten bij inbegrepen?

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21-11 12:53

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Wat is je IMEI nummer?

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

Verwijderd

Neem sowieso contact op met Samsung Nederland om te vragen hoe zij omgaan met leveranciers die je telefoon gijzelen; dat is namelijk wat ze doen. Ten tweede: plaats deze gang van zaken bij de shopreview van PixMania - deze mensen staan nu al bekend om ongekend belabberde service, en dat mag duidelijk nog wel even wat meer nadruk krijgen. Wel een kleine hint: haal de "emotionele" zaken (gebruik hoofdletters, woorden als "frappant" etc.) even uit je verhaal, dan komt het veel geloofwaardiger en zakelijker over.

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-11 11:59

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Verwijderd schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 16:48:
Pixmania is wel een i-net bedrijf. Is het bij internernet winkels ook zo dank je binnen een jaar garantie kunt krijgen? Of werkt dat daar anders?
Als een winkel gericht is op het Nederlandse publiek dan moet deze als ik het goed heb ingeschreven staan bij de KvK, en voor alle bij de KvK ingeschreven winkels gelden in principe dezelfde rechten en plichten. Sterker nog, bij een koop op afstand heb je als consument zelfs nog wat extra rechten die je bij een fysieke winkel niet hebt; zie ook Boek 7 van het Burgerlijk Wetboek. :)
simen schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 18:44:
Misschien kun je voor de Tweakers scans maken van de voorwaarden van je ZVG en die posten?
Die ZVG zal misschien wat extra garantie geven maar is in dit geval totaal nutteloos aangezien de gelopen schade wettelijk gezien sowieso onder de reguliere garantiebepaling valt. Ook zonder die ZVG moet Pixmania kosteloos zorgen voor een gerepareerd danwel vervangen product. :)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Verwijderd

Topicstarter
Is die 147 euro enkel om de kapotte telefoon terug te krijgen? Of zijn daar ook de reparatiekosten bij inbegrepen?
Ze vertelde me aan de telefoon dat ik dit bedrag moest betalen om mijn telefoon terug te krijgen.
Wat is je IMEI nummer?
Wat kan ik dit vinden?
Neem sowieso contact op met Samsung Nederland om te vragen hoe zij omgaan met leveranciers die je telefoon gijzelen; dat is namelijk wat ze doen. Ten tweede: plaats deze gang van zaken bij de shopreview van PixMania - deze mensen staan nu al bekend om ongekend belabberde service, en dat mag duidelijk nog wel even wat meer nadruk krijgen. Wel een kleine hint: haal de "emotionele" zaken (gebruik hoofdletters, woorden als "frappant" etc.) even uit je verhaal, dan komt het veel geloofwaardiger en zakelijker over.
Ik snap je punt betreft de emtoionele factor, maar stel ik neem contact op met samsung. Die willen toch ook geen defecte telefoons terug krijgen? Verklaren zij hem dan ook niet als gevallen?

@ -NMe-
Ok, je beschikt zelfs over meer rechten. Makes sense. En ja, probeer ze maar is zover te krijgen om te vertellen dat je in weze al verzekerd bent :P Ze zijn daar betrekkelijk principieel.

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Sowieso even een Shop Survey invullen over de gang van zaken. Zoals je daarin kan zien is de dienstverlening de afgelopen tijd nu niet echt super te noemen.

Het bedrijf reageert regelmatig in de SS dus misschien is het een interessant pressie middel.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• ThatsHollywood
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 07:44:
[...]

Ze vertelde me aan de telefoon dat ik dit bedrag moest betalen om mijn telefoon terug te krijgen.

[...]

Wat kan ik dit vinden?

[...]

Ik snap je punt betreft de emotionele factor, maar stel ik neem contact op met samsung. Die willen toch ook geen defecte telefoons terug krijgen? Verklaren zij hem dan ook niet als gevallen?
fixed

@ -NMe-
Ok, je beschikt zelfs over meer rechten. Makes sense. En ja, probeer ze maar is zover te krijgen om te vertellen dat je in weze al verzekerd bent :P Ze zijn daar betrekkelijk principieel.
Samsung wil mischien geen telefoons terug, maar ze willen wel tevreden klanten. Waarom zouden zij hem ook verklaren als gevallen? daar moet je natuurlijk niet van uit gaan

Maar begin zoals eerder vermeld eens met contact op te nemen met samsung, en vraag wat de procedure is in jouw geval ( liefst even schriftelijk nasturen)

Daarna ( en dat was een van de beste reply`s uit dit topic )

Stel Pixmania in gebreke, schriftelijk / aangetekend. Geef hun in de brief ook een redelijk termijn om de telefoon te retourneren.

Maak kopien van al je correspondentie met dit bedrijf!!!!!!!

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:58
ThatsHollywood schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 07:58:
Stel Pixmania in gebreke, schriftelijk / aangetekend. Geef hun in de brief ook een redelijk termijn om de telefoon te retourneren.

Maak kopien van al je correspondentie met dit bedrijf!!!!!!!
Helemaal mee eens, bijvoorbeeld:
LS,

Op <datum> heb ik mijn telefoon met een defect naar u opgestuurd. U beweert nu dat het probleem dat zich heeft voorgedaan niet gedekt zou worden door de afgesloten zorgen-vrije-aankoop garantie, maar u heeft dit niet onderbouwd.

Daarom stel ik u bij deze in gebreke en geef ik u tot uiterlijk 25 januari 2007 de tijd om het probleem definitief op te lossen.

Wanneer u dit niet doet, zal ik opdracht geven u te dagvaarden. Aangezien op grond van jurisprudentie buiten kijf staat dat ik in mijn recht sta, betekent dat dat u met extra kosten geconfronteerd zult worden, zoals griffierechten en betekeningskosten.

Ik vertrouw erop u hiermee voldoende duidelijk geïnformeerd te hebben.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

• boomsma
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Hoe herkenbaar van Pixmania.
Heb zelf zo'n 2 jaar geleden dezelfde administratieve problemen gehad met Pixmania
Ik had er een digitale camera besteld voor de kerst met de verzekering (en extra betaling) dat hij ook voor Kerst geleverd zou worden, dat werd dus eind januari.

Dat was pas het begin, na een half jaar ging het batterijklepje niet meer open (wel een beerput bij Pixmania wat betreft service). Ik heb zelf bankafschriften moeten nasturen om ze te laten weten dat de taxatiekosten echt wel betaald waren.

Na een half jaar pas weer mijn digitale camera retour.

Sinds dien zeg ik tegen iedereen NOOIT meer PIXMANIA.

P.S. je belt ook tegen € 0,25 per minuut, een kwartier moeten wachten is niet vreemd.

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21-11 12:53

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Op je reparatiebon, onder de accu op het toestel, op de doos, op de kassabon.

Het is een 15-cijferig nummer en begint met 35.....

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

Verwijderd

Topicstarter
Op je reparatiebon, onder de accu op het toestel, op de doos, op de kassabon.

Het is een 15-cijferig nummer en begint met 35.....
reparatie is er niet, er is geen toetstel, er is geen doos en de site is down.
Wat kun je precies met dit nummer?

Ik ga denk ik mogen maar eens beginnen met het contact opnemen met Samsung.

• Frunnik
Een uniek nummer, waaraan je toestel kan geindentificeerd worden. Overal is zoon nummer vastgelegd. Bij samsung, distrb., pixmania etc.

Maar ik zou maar even je rechten en plichten op een rijtje zetten.
De gang van zaken op een rijtje zetten.

En even afwachten wat pixmani doet, en er dan vol tegen aan!!

Schakel meerdere partij-en in, om een goed beeld te krijgen van hoe of wat!!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb contact opgenomen met Samsung. Ik heb nog geen antwoord gehad.

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
Verwijderd schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 19:28:
Ik heb contact opgenomen met Samsung. Ik heb nog geen antwoord gehad.
Als je even je imei nr van je toestel geeft aan Ginz, dan kan hij de status van je toestel opzoeken. :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan echt nergens een IMEI-nummer vinden :S

Ik heb de telefoon niet. Op de factuur staat niks over een IMEI nummer. Ik heb geen doos. Niks, nog een andere manier?

• Frunnik
Niks op doos, bon, factuur, e-mail, fotos?

• DaannO
Naja het staat onder de batterij van de telefoon. Net boven de simkaart. :)

Verwijderd

Topicstarter
lol

Ik zeg al een paar keer, ik heb de doos niet. Die is daar naartoe gestuurd. Ik heb de telefoon niet, die is daar ook. Die hebben ze in gijzeling en op de factuur staat niks. E-mails heb ik nooit gehad van hun.
Dat is het probleem :P

• DaannO
Verwijderd schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 23:01:
lol

Ik zeg al een paar keer, ik heb de doos niet. Die is daar naartoe gestuurd. Ik heb de telefoon niet, die is daar ook. Die hebben ze in gijzeling en op de factuur staat niks. E-mails heb ik nooit gehad van hun.
Dat is het probleem :P
Dat begreep ik. :P
Ff morgen het bedrijf bellen en vragen omdat nummer. Zullen ze zo kunnen geven. :)

Verwijderd

Topicstarter
Ok, zal ik doen. Ik ga vandaag bellen :)
Maar wat wat is het voordeel aan het zien van de status van je telefoon?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gebeld.

De supervisor gaat nog een keer proberen de telefoon vergoed te krijgen bij het bestuur dit keer. Ik hoop dat dit wel lukt.

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:58
Verwijderd schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 14:00:
Ik heb gebeld.

De supervisor gaat nog een keer proberen de telefoon vergoed te krijgen bij het bestuur dit keer. Ik hoop dat dit wel lukt.
'hoop' ? Waarom bel je met een vraag waar je het antwoord toch al op weet ? Het is toch wel duidelijk dat dit een winkel is die een wat duidelijker aanpak behoeft ?

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

Verwijderd

Topicstarter
Het vorige gesprek met die super-visor was uiterst vervelend. Die man kon wel overleggen met zijn superieuren maar niet doorverbinden.
Deze keer kon ik opnieuw mijn verhaal doen en gaf hij aan dat hij wel tot een oplossing wilde komen aangezien veel van hun procedures tot helemaal niks uitliepen.
Het is ook zeker niet dat ik hem vertrouw. Dit is de laatste kans die ik hem geef. Daarna wordt de rechtsbijstand verzekering ingeschakeld.
Pagina: 1