datarate barracuda te laag?

Pagina: 1
Acties:

• laurentbas
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22-01 11:35
Hoi mede tweakers,

ik heb een raar probleem. ik wil met pinnacle studio mijn filmpjes opnemen.
Nou geeft pinnacle studio de volgende foutmelding:
Helaas geen opname mogelijk, de maximale datarate van station C: ligt onder de benodigde dataratre van 4444kb/sec.

Hoe kan zoiets?
Mijn seagate barracuda 120 GB draait op 7200RPM dus ik kan me niet voorstellen dat dat het probleem is.

Mijn sys specs zijn
ASUS a7n8x-x
Amd athlon 3000+
512mb DDR
Windows MCE
Seagate Barracuda ST3120022A 120GB

[ Voor 12% gewijzigd door laurentbas op 17-01-2007 16:29 ]

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 25-02 14:26

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Specificaties van je systeem? Welk OS? Welke Baracuda heb je precies, SATA of PATA?
Het klinkt alsof je een PATA schijf hebt en de IDE-controller op PIO in plaats van UDMA staat. Kijk daar eens naar

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• laurentbas
Gizz schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 16:25:
Specificaties van je systeem? Welk OS? Welke Baracuda heb je precies, SATA of PATA?
Het klinkt alsof je een PATA schijf hebt en de IDE-controller op PIO in plaats van UDMA staat. Kijk daar eens naar
Sorry, heb gegevens inmiddels verandert.. hoe kijk ik naar PIO en UDMA?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

laurentbas schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 16:28:
[...]

Sorry, heb gegevens inmiddels verandert.. hoe kijk ik naar PIO en UDMA?
In de bios en/of de eigenschappen van de controller in device manager.

• laurentbas
Ik heb het even nagekeken hij staat op UDMA. Dus dat is het probleem niet

• laurentbas
Ik heb het even nagekeken hij st
Gizz schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 16:25:
hij staat op UDMA. Dus dat is het probleem niet

Verwijderd

Je volume zit waarschijnlijk aardig vol (minder dan 15 procent ruimte vrij) en is erg gefragmenteerd. Als dat het geval is, zul je een veel lagere snelheid halen dan mogelijk is.

Ga dit lijstje eens af:
  • heb je gedefragmenteerd?
  • hoe veel vrije ruimte heb je op je schijf?
  • zijn er andere applicaties die I/O gebruiken (heb je andere applicaties geactiveerd?)
  • is je OS aan het swappen (te weinig geheugen)?
  • zie je het HDD lampje vaak knipperen of branden als je eigenlijk niets aan het doen bent wat redelijkerwijs I/O kan veroorzaken? Bijvoorbeeld wanneer je switch tussen programma's met de taakbalk zou er geen I/O mogen plaatsvinden.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2007 21:22 ]

• laurentbas
Verwijderd schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 21:21:
Je volume zit waarschijnlijk aardig vol (minder dan 15 procent ruimte vrij) en is erg gefragmenteerd. Als dat het geval is, zul je een veel lagere snelheid halen dan mogelijk is.

Ga dit lijstje eens af:
  • heb je gedefragmenteerd?
  • hoe veel vrije ruimte heb je op je schijf?
  • zijn er andere applicaties die I/O gebruiken (heb je andere applicaties geactiveerd?)
  • is je OS aan het swappen (te weinig geheugen)?
  • zie je het HDD lampje vaak knipperen of branden als je eigenlijk niets aan het doen bent wat redelijkerwijs I/O kan veroorzaken? Bijvoorbeeld wanneer je switch tussen programma's met de taakbalk zou er geen I/O mogen plaatsvinden.
He bedankt voor je reactie, aan de hand van dat probleem van gister heb ik mijn hele schijf leeggehaald en windows opnieuw geïnstalleerd. Het probleem blijft zich echter voordoen. Wat ik wel heel gek vind, is dat als ik capture op mijn USB schijf het wel gewoon lukt.
Ik ben het lijstje langsgegaan, geen van die dingen is bij mij het geval.. Zijn er nog andere oplossingen?

Verwijderd

Dan zou ik zeggen benchmark je hardeschijf eens met Sisoftware Sandra (download hier: www.sisoftware.co.uk), doe de Filesystem test (niet physical disk) en post de Sequentiele Read/Write waardes.

Een mogelijkheid is natuurlijk dat je hardeschijf aan het overlijden is, of een andere reden ervoor zorgt dat de schijf gewoon niet harder kan. Dat kun je dus mooi aantonen met Sandra.

Trouwens, je zegt dat hij op UDMA staat; waar heb je dat gezien? In windows of in het BIOS? Je kunt namelijk doodleuk in het BIOS UDMA activeren maar nog steeds in PIO draaien, bijvoorbeeld.

• laurentbas
Verwijderd schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 16:27:
Dan zou ik zeggen benchmark je hardeschijf eens met Sisoftware Sandra (download hier: www.sisoftware.co.uk), doe de Filesystem test (niet physical disk) en post de Sequentiele Read/Write waardes.

Een mogelijkheid is natuurlijk dat je hardeschijf aan het overlijden is, of een andere reden ervoor zorgt dat de schijf gewoon niet harder kan. Dat kun je dus mooi aantonen met Sandra.

Trouwens, je zegt dat hij op UDMA staat; waar heb je dat gezien? In windows of in het BIOS? Je kunt namelijk doodleuk in het BIOS UDMA activeren maar nog steeds in PIO draaien, bijvoorbeeld.
He ik heb die benchmark gedaan. Er kwam als drive index 3717KB/S en dat lijkt me wel heel erg weinig.. Of heb ik het bij het foute eind?
ik denk dat mijn hdd zijn beste tijd heeft gehad (al was dat maar 1,5 jaar) wat vinden jullie?

Verwijderd

Index moet je niet naar kijken, wel in dat witte veld eronder; scroll naar beneden en je krijgt de zeven scores die hij produceert. Met name de sequential Read en sequential Write zijn van belang.

Mocht de score die de sequentiele benchmark oplevert te laag zijn, dan kun je met de utility van de fabrikant (staat ook op Ultimate Boot CD -> google) je schijf controleren op defecten, en zo nodig terugsturen.

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2007 23:13 ]

Verwijderd

Probeer seatools is.
Dit is een programma om je hd te controleren en is te downloaden vanaf de site van seagate.
Pagina: 1