Toon posts:

Ontwikkel laptop onder de 1000 Euro

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik zoek een laptop waar ik voornamelijk me ga programmeren. Als voornaamste ontwikkeltool zal ik Visual Studio 2005 gebruiken met SQL Server 2000/2005.
Als OS moet ik dus XP Professional hebben. Verder lijkt me dat er minimaal 1Gig aan intern geheugen erin moet zitten, meer is natuurlijk beter maar ik zit met m'n budget.
Ik heb eens rond gesnuffeld en heb de Asus A6JC-Q088H gevonden. Maar de Asus A6T-AP008B ziet er ook wel interessant uit.
Echter heb ik geen flauw benul bij welke processor nou beter is. De reden dat ik 2 Asus types neertik is omdat ik hoor dat Asus de beste prijs/kwaliteit verhouding heeft.
Dell is ook wel interessant omdat je hier de laptop zelf kan samenstellen.

Momenteel neig ik naar de A6JC-Q088H, als ik die kan vinden met XP Pro. Wat vinden jullie ervan?

• ajampaniki
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 28-01 14:18
Aan je keuze te zien wil je een 15" laptop. Heb je al gekeken naar de F3 serie van asus? Heeft een beetje gelijkwaardige specs als de a6 serie. Je kan ook voor een 14" laptop gaan, dan heeft asus de a8 serie.

Maar als je voornamelijk wilt programeren kan je gewoon een laptop nemen met een redelijke processor en genoeg geheugen maar hoeft niet een dedicated grafische kaart te hebben. Neem er eentje met een integrated graka en het scheelt je weer een hoop centen.

• hello_moto
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 30-01 16:31
Ander post je de gegevens even :/ .

Verwijderd

Topicstarter
Hier heb je de specs van beide laptops:

Asus A6Jc-Q088H - Intel Core T2300E /15.4"/1GB/100GB/DVD-RW/NVIDIA 7300TC/XPH

- Processor Intel Duo Core T2300E
- Opslagcapaciteit harde schijf 100 GB
- Intern geheugen 1GB
- Beeldscherm diagonaal 15.4", WXGA Color Shine
- Grafische adapter 256MB NVIDIA GeForceT Go 7300
- Soort optische drive 8X DVD Super Multi
- Netwerkfuncties Gigabit Ethernet, Wireless LAN

Prijs € 869,00 inclusief B.T.W.

Asus A6T-AP008B - AMD Turion II TL52 /15.4"/1GB/100GB/DVD+RW/NVIDIA 7600/XPH

- Processor AMD Turion II TL52 1.6G (L2: 512KB*2)
- Opslagcapaciteit harde schijf 100 GB (5400RPM)
- Intern geheugen 1GB (DDRII 667)
- Beeldscherm diagonaal 15.4" WXGA Color Shine (1280x800)
- Grafische adapter Nvidia GeForce Go 7600 256MB
- Soort optische drive DVD Super-multi
- Netwerkfuncties Fast Ethernet, Wireless LAN
- Gewicht 2900g
- GEEN bluetooth
- Formaat H x B x D 35 x 354 x 284 mm

Prijs € 1.008,00 inclusief B.T.W.

Ik ga inderdaad voor de 15,4 inch scherm. Breedbeeld is handig voor VS2005 en toch niet te zwaar, omdat ik 'm mee moet sjouwen naar de klanten.
Wat me opvalt tussen beide is behalve de processor ook de grafische kaart. Een snelle is leuk, maar niet belangrijk. Op basis van de gegevens ben ik geneigd om voor de A6j te gaan, omdat deze goedkoper is. De prijzen van hierboven zijn op bbasis van XP Home, dus met XP Pro zal ik meer neer moeten lappen.

• hello_moto
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 30-01 16:31
Kijk eens aan :) .

Maar dit vind ik wel goeie laptops voor jouw doeleinden:

http://www.azerty.nl/prod...etail/?ID=10897&GROEPEN[]
http://www.azerty.nl/prod...etail/?ID=13946&GROEPEN[]

Bij die laatste nog even 1 GB of 512 MB er bij en je zit goed _/-\o_ .

[ Voor 11% gewijzigd door hello_moto op 17-01-2007 17:35 ]

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Als je niet gamed heb je ook geen geweldige graka nodig, GF 6100/Xpress X1100 is al goed genoeg. Game je wel, dan is de A6T een prima keuze, heb hem nu een half jaar en zeer tevreden!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Waar vind je die A6JC nog dan...?
Ik heb me er twee weken geleden rot naar gezocht en heb er maar 1tje kunnen vinden!

Zijn zeer mooie laptops moet ik zeggen!

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• piet konijn
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 17-12-2025
voor visual studio (of toch ISS) moet je wel windows xp professional hebben, dus home of media center zullen waarschijnlijk niet in aanmerking komen voor de TS.

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Wat mij opvalt is dat je ook databases dus wilt gebruiken. Heb je ook nog bedoelingen om Virtual Machines te draaien? In dat geval zou je geen T2300E moeten nemen aangezien die geen Virtualisatie heeft.

Verwijderd

Topicstarter
GremliN-Online schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 19:00:
Wat mij opvalt is dat je ook databases dus wilt gebruiken. Heb je ook nog bedoelingen om Virtual Machines te draaien? In dat geval zou je geen T2300E moeten nemen aangezien die geen Virtualisatie heeft.
Nee ik ben niet van plan om virtuele machines te draaien. Een lokale database vind ik wel zo prettig.

Verwijderd

Topicstarter
CLB schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 18:07:
Waar vind je die A6JC nog dan...?
Ik heb me er twee weken geleden rot naar gezocht en heb er maar 1tje kunnen vinden!

Zijn zeer mooie laptops moet ik zeggen!
uuuhhh geen idee. Gewoon de winkels in Pricewatch af gaan bellen?
Ik wil eerst weten of er betere opties zijn, voordat ik ga bellen.

Verwijderd

Topicstarter
hello_moto schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 17:34:
Kijk eens aan :) .

Maar dit vind ik wel goeie laptops voor jouw doeleinden:

http://www.azerty.nl/prod...etail/?ID=10897&GROEPEN[]
http://www.azerty.nl/prod...etail/?ID=13946&GROEPEN[]

Bij die laatste nog even 1 GB of 512 MB er bij en je zit goed _/-\o_ .
Wat is eigenlijk het verschil tussen de F3jC en de A6jx?Is dat voornamelijk het processor? En is een Acer eigenlijk geen B-merk?
Ik heb hier op het forum vrij negatieve berichten hierover gelezen.

Verwijderd

Ik zou voor een zo groot mogelijk scherm gaan. Als ik aan het progameren heb ik altijd veel vensters (naast elkaar) open staan dan lijkt me zo veel mogelijk schermruimte wel ontzettend handig.

http://www.asus.com/produ...91&model=1214&modelmenu=1

Verwijderd

Topicstarter
Inmiddels heb ik de Asus A6JA-Q073H gekocht. Ik wou eigenlijk voor de Toshiba A100-683 gaan, maar deze had geen DVI aansluiting. Nadat ik de bestelling voor de Asus had geplaatst bleek er een 4200RPM HD in te zitten. Ik dacht dat het een 5400 was, toen ik belde of een HD upgrade mogelijk was zeiden ze dat dit kon. Maar hun definitie van upgrade is gewoon een nieuwe kopen en 'm erin laten zetten. Prijsverschil tussen de gekochte en de aanwezige HD werd niet verrekend.
Ik heb maar besloten om de HD erin te laten zitten, als de snelheid tegenvalt dan koop ik wel een nieuwe en gebruik de de huidige als een externe HD.
Pagina: 1