Toon posts:

[Cisco CallManager 4.2.3] Extern H323 koppelen aan intern nr

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi!

Ben al enige tijd aan het zoeken en uitproberen. Het bracht een aantal keren wat problemen met zich mee. Maar kom er dus nog niet aan uit, misschien dat iemand dit weet.

Ik heb hier een Cisco CallManager Express 4.2.3 en een Cisco 7961 Phone. Van de telefoons uiteraard nog veel meer, maar gebruik voor deze test 1 telefoon.

We hebben een test nummer gekregen van een provider en deze kunnen we bereiken via het H323 protocol. In de CallManager is dit ingesteld en ziet dat dat goed is. Maar nu iets wat me niet lukt.

Ik wil dit nummer door transferen zonder problemen naar 1 intern nummer (1003) of naar alle toestellen.

En als ik bel met een intern nummer (naar een extern nummer), dat hij belt via de Gateway (Die H323). Ik heb al gespeeld met de Translation Pattern en de Route group. Volgens Cisco moet het zo, maar bij mij werkt dat niet. Iemand enig idee hoe ik dit oplos?

Alvast bedankt.

Verwijderd

Hoi,

even een paar vragen, want het verhaal is (mij) niet duidelijk:

- Je hebt het over een gateway, welk type gateway is dit?

- Welk koppelvlak heb je op die gateway, is dat ISDN?

- Ik snap niet wat je bedoelt met: we hebben een testnummer gekregen die we kunnen
bereiken via het H323 protocol? Hoe heb je dit getest? Zie je het gesprek binnenkomen
op de gateway, bedoel je dat?

Laat het ons weten :)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 20 januari 2007 @ 15:50:
Hoi,

even een paar vragen, want het verhaal is (mij) niet duidelijk:

- Je hebt het over een gateway, welk type gateway is dit?

- Welk koppelvlak heb je op die gateway, is dat ISDN?

- Ik snap niet wat je bedoelt met: we hebben een testnummer gekregen die we kunnen
bereiken via het H323 protocol? Hoe heb je dit getest? Zie je het gesprek binnenkomen
op de gateway, bedoel je dat?

Laat het ons weten :)
Hoi!

Een gateway.... daarmee bedoel ik de H323 gateway die ik heb toegevoegd in de CallManager. Het koppelvlak wat ik gebruik is een gewone glasvezellijn deze aan het internet zit. De H323 die we gebruiken staat bij een provider en hier zit een test nummer aan.

Ben nu al zover dat ik kan uitbellen. Zodra de andere partij opneemt, hoor je geen geluid. Als ik ophang, dan ziet de telefoon (een intern toestel) niet dat er is opgehangen en belt vervolgens nog een keer terug.

Als ik het testnummer bel, hangt hij op want in de Callmanager doet er nog niks mee. Ben er niet aan uit waar ik dat in kan stellen.

Weet je zo genoeg?

Bedankt!

Verwijderd

Het klinkt alsof je een signalerings probleem hebt (hoorn opnemen + geen geluid, hoorn neerleggen
+ geen onhook detectie).

Op zich gaat de routering van je call wel goed, want het gesprek komt wel aan bij de called party.
Heb je toegang tot de gateway om daar te debuggen?

Heb je de Route Group in een Route List gezet, en deze aangeroepen d.m.v. een Route Pattern?
Ik ga er even uit van wel, omdat het gesprek wel aankomt, maar even voor de zekerheid....

Waarom heb je een translation pattern gebruikt? Wat doet het? Dit is in principe niet nodig om een
gesprek op te zetten. Als het gaat om het juiste nummer mee te zenden kun je dit ook als mask
instellen op de DN.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 22:34:
Het klinkt alsof je een signalerings probleem hebt (hoorn opnemen + geen geluid, hoorn neerleggen
+ geen onhook detectie).

Op zich gaat de routering van je call wel goed, want het gesprek komt wel aan bij de called party.
Heb je toegang tot de gateway om daar te debuggen?

Heb je de Route Group in een Route List gezet, en deze aangeroepen d.m.v. een Route Pattern?
Ik ga er even uit van wel, omdat het gesprek wel aankomt, maar even voor de zekerheid....

Waarom heb je een translation pattern gebruikt? Wat doet het? Dit is in principe niet nodig om een
gesprek op te zetten. Als het gaat om het juiste nummer mee te zenden kun je dit ook als mask
instellen op de DN.
Na wat onderzoek, heb een router nodig die dus de voice naar de gateway routeert, anders begrijpt hij het niet. Kan ik dit zonder problemen doen met de Windows RAS mogelijkheid? Zo ja, hoe? :P Moet ik NAT gebruiken of kan ik gewoon een route maken naar de gateway (bij provider)?

Wat jij zei: is gedaan, group is toegevoegd aan list etc. etc.