[Vista] Nieuwe partitie met windows XP mogelijk?*

Pagina: 1
Acties:

• Clifdon
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22-12-2025
hallo ik heb een HD mat 250GB geheugen en had er windows XP op staan maar omdat ik een virus had heb ik maar geljk een evaluatie exemplaar van windows vista op de computer gezet.

ik dacht dat dat al wel goed zou werken maar dat is niet het geval veel programma's werken niet. dus wilde ik een nieuwe partitie aanmaken omdaarop windows xp te zetten is dat mogelijk?

ik heb al gezocht op internet maar kon niet echt dit exacte probleem vinden. meestal waren het problemen met het groter maken van de partitie maar ik wil dus een nieuwe partitie

en ik heb partition magic 8.0 maar dat werkt dus ook weer niet met windows vista :(

ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen _/-\o_

grtz clif

Always look on the bright side of life.

• Mystic_Jack
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Als Vista niet goed werkt, dan haal je het er toch weer af? Dan zet je weer XP erop en klaar ben je.

Kan je onder Vista ook geen partities aanmaken, zoals dat met XP ook kan? Zelf heb ik nog niet met Vista gewerkt, maar op dit forum zal daar vast wel meer over te vinden zijn.

Je zou ook eigenlijk gewoon een bootcd of diskettes aan moeten maken met Partion Magic, hoef je het ook niet meer te installeren. Misschien handig voor de volgende keer.
Of anders een alternatieve partition manager op een bootcd of diskette.

'We're losing touch with ourselves in the technological world, and it is increasingly important to take time out.'

Verwijderd

Je kunt met Vista met het nieuwe schijfbeheer ook de grootte van een partitie aanpassen. Zoek dus even naar config scherm -> systeembeheer -> computerbeheer -> schijfbeheer (zo heet het iig allemaal in xp)

Daar moet je partities kunnen wijzigen en aanmaken.

• Clifdon
dankje mensen vooral aan het laatste had ik heel veel ik heb het geloof ik snel ff allus backuppen en dan proberen zodat ik neit allus kwijt kan zijn

• Clifdon
srry voor het dubbel posten maar ik kon het inlog knopje niet zien ik weet ook niet wat dat is en dus kon ik niet editten

maar ik heb geprobeert mijn partitie van 260GB, 10GB er af te halen dat lukte er was dus 10 GB ongepartitioneerde ruimte dus ik denk ik instaleer windows XP daarop. zo gedacht zo gedaan maar nu krijg ik als mijn computer opstart een error:
Schijf error
druk op alt+ctrl+del om opnieuw op te starten.

als ik dat doe blijft het gewoon terug komen is er iets wat ik fout heb gedaan en zou dit nog goed kunnen komen?

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 03-03 19:09

Ray

hehe je had van die 10 gig een extended partitie moeten maken met daarin een logisch volume en die formateren. dan heb je pas een extra partitie. Dat zou ook nog wel moeten lukken via de xp install cd. Ik denk dat je nu je mbr / ntdfs of fat tabellen in de war hebt. das niet zo heel leuk...probeer eens via de xp cd erin te komen..
Pagina: 1