[Active Sync] Verbinding valt weg

Pagina: 1
Acties:

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-07 14:07

Pubbert

random gestoord

Topicstarter
Ik heb een probleem bij een klant van mij.

De klant gebruikt een Qtek S200 based MDA, voor het synchroniseren van zijn outlook mails en afspraken.

Het gaat een tijd goed, na het aansluiten synced hij zijn data naar naar de MDA, en verder geen problemen daarmee.

Echter, na een tijdje (kan 15 min zijn, kan ook 4 uur zijn) valt de verbinding weg, en komt onderstaand venstertje opgepopt:

ActiveSync cannot connect with the Windows Movile based device. To trouble shoot, click OK.
(Op OK klikken lost verder niets op)

Het hoofdvenster blijft aangeven, Connected, in de taakbalk is het icoontje van ActiveSync wél grijs. (geen verbinding)

Wat heb ik al allemaal geprobeerd:

• Het standaard associatieprofiel weggegooit, en een nieuwe aangemaakt, zonder succes
• ActiveSync 3.8 stond er origineel op, deze versie geupdate naar ActivySync 4.2, probleem kwam weer terug.
• ActiveSync 4.2 geupdate naar ActiveSync 4.5 BETA, het probleem was 1 dag weg, en daarna kwam het er weer.
• Via apparaatbeheer uitgeschakeld dat Windows het USB apparaat uit mag schakelen om stroom te sparen.
• Nieuwste Chipset drivers gedownload
• Andere USB poort en USB kabel geprobeerd
• ActiveSync op de PDA gedeactiveerd en weer geactiveerd

Alles was dus helaas zonder resultaat.

Systeemspecs:
HP NX9420 notebook
1.83ghz Core2Duo CPU
Intel 945GM chipset
1GB
Windows XP Pro NL met SP2

Iemand een idee wat we nog kunnen proberen?

(Het is momenteel erg lastig om de MDA op een ander systeem te proberen, dus hopelijk heeft iemand zo een mogelijke oplossing beschikbaar)

[ Voor 8% gewijzigd door Pubbert op 17-01-2007 15:38 ]

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

• TheRookie
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

TheRookie

Nu met R1200RT

dit artikel heeft het over een mogelijk conflict met de windows firewall of AV software.

Als die geïnstalleerd zijn, al geprobeerd om beide (tijdelijk) uit te zetten ?

• Pubbert

Pubbert

random gestoord

Topicstarter
Ok, ik heb:

CeAppMgr

FormInst

DBAccess

Toegevoegd aan de exlusion list van Symantec AV, nu ff afwachten of het succesvol is.

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

• Pubbert

Pubbert

random gestoord

Topicstarter
Dit was helaas zonder succes. Het probleem blijft bestaan. Zonder firewall/AV is het probleem er dus nog steeds.

Iemand nog een suggestie?

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

• Pubbert

Pubbert

random gestoord

Topicstarter
Schop.. Iemand? ;(

╔╗╔═╦╗