Toon posts:

Eenzijdige herkenning

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een thuisnetwerkje van drie computers (2 desktops en een laptop). Nu herkent alles elkaar en kunnen er bestanden gedeeld worden, maar er is een verbinding die niet werkt: de laptop ziet 1 desktop niet (en de rest wel). Deze desktop ziet wel de laptop en kan ook bij de gedeelde bestanden komen. Raar en onbegrijpelijk, zeg maar |:( . Heb al van alles geprobeerd.

Jullie misschien een idee?

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-03 17:06

Bergen

Spellingscontroleur

Kun je aangeven WAT je dan geprobeerd hebt? Voordat we allemaal "Nee, heb ik al geprobeerd" replies krijgen... :Z

• sjongenelen
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-03 11:26
heb je ip based geprobeerd? heb je pings geprobeerd? heb je je firewall gecontroleerd? hoe is de connectie (wired ja/nee) zit daar iets tussen

etc etc etc etc

[ Voor 30% gewijzigd door sjongenelen op 17-01-2007 15:48 ]

you had me at EHLO

Verwijderd

Topicstarter
Hm, sorry. Ben behoorlijk nieuw, dus ga mijn best doen. Ik heb een combi-router (lan en wireless). De computer ligt met een draad aan de router, de laptop heeft draadloos internet. De IP-adressen lijken mij allemaal in orde (laptop 192.168.1.8, desktop1 draadloze netwerkkaart 192.168.9 en netwerkkaart 192.168.10). Ik heb ook gepingd, waarbij desktop1 de laptop wel vond en de laptop desktop1 niet. Ik heb de firewall aan- en uitgezet: geen verschil. Ik heb verschillende accounts aangemaakt (wat voor de desktop2 naar desktop1 wel verschil maakte - eerst was er iets niet in orde met de machtiging), het mocht allemaal niet baten. Als ik op de laptop via netwerklocaties kijk dan verschijnen er simpelweg maar twee computers (namelijk de laptop zelf en desktop2). Nieuwe computers in netwerk zoeken maakt geen verschil. De namen van de computers varieren, terwijl de werkgroep dezelfde is. Ik hoop dat dit voldoende info is...

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

Wat voor OS;en draai je?
Wat zijn een beetje de specs van je laptop?
Wat voor router heb je?

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

Verwijderd

Topicstarter
Ok. Op zowel Laptop als Desktop1 draait Windows XP pro. Verder beschik ik over een Asus notebook Intel(R) Pentium(R) M, 1.80 GHz en 1 GHz werkgeheugen. Netwerkkaart is Intel(R) PRO/Wireless 2915ABG Network Connection.

Ik heb een multimedia modem van Tele 2: DV-201AMR

• sjongenelen
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-03 11:26
oké

ff duidelijkheid:

laptop: 192.168.1.8
desktop - wireless: 192.168.1.9
desktop - kabel: 192.168.1.10
router: 192.168.1.1 (neem ik aan)
deze zitten allemaal in hetzelfde subnetmasker en werkgroep? krijg je die via dhcp (automatisch)? Post ff je ipconfigs..!

zet sowieso je firewall uit, (ook windows) en test dan. kies welke verbinding je wil pingen (ik zou je kabel doen) en even je wireless op je desktop uitzetten.

dus start>uitvoeren>cmd > ping 192.168.1.10 (vanuit je laptop)

[ Voor 41% gewijzigd door sjongenelen op 18-01-2007 10:10 ]

you had me at EHLO

Pagina: 1