Toon posts:

[PS CS2] Hoe trek ik twee lagen van elkaar af ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dit plaatje:

Afbeeldingslocatie: http://www.design-this.com/tutorials/effects/rubberstamp/09.gif

Het plaatje bestaat uit drie lagen: de background (wit), de text met omlijning (rood) en het zwarte lijnen en vlekkenspel.

Ik wil het zwarte gedeelte dus van het rode gedeelte aftrekken zodat het plaatje zo wordt:

Afbeeldingslocatie: http://www.design-this.com/tutorials/effects/rubberstamp/10.gif

Ik heb geprobeerd de tutorial te volgen (daar staat: "CTRL+Click the layer icon, to select the layer contents, and make sure the stamp layer is selected in the layers palette, and hit DELETE"), maar ik krijg het niet voor elkaar. Kan iemand mij helpen ?

• DarkX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-09-2018

DarkX

Ik?

Is toch niet zo moeilijk? CTRL click op het laagicoontje van de zwarte laag, dan krijg je een selectie in de vorm van die zwarte laag. Ga dan naar de rode laag en duw op delete zodat je die selectie uit de de rode laag knipt. Denk er wel aan om je zwarte laag weg te gooien of invisible te maken, anders zie je natuurlijk nog geen verschil omdat die zwarte laag over het weggeknipte gedeelte valt.

"We need to have a talk about the birds and the bee gees..."
FreeStroke: Playing acoustic guitars at eleven!

• Justawitte
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Precies zoals al aangegeven staat.

Hou control ingedrukt. Klik vervolgens op het voorbeeldplaatje van de laag waar je de zwarte vlekken ziet. Nu heb je alles geselecteerd wat er in die laag staat. Vervolgens ga je naar de laag waar je logo oid staat. klik daarop om hem actief te maken, en druk op delete. Nu de zwarte laag onzichtbaar meken door op het oogje te klikken en voila.

edit: te traag dus :P

• Arethusa
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 28-01 13:49

Arethusa

Niet die server

offtopic:
Volledig offtopic maar ik zou graag willen weten met welke tutorial je bezig bent. Ik kan een dergelijke tutorial goed gebruiken. :) Ervan uitgaande dat die afbeelding in de ts erbij hoort.

[ Voor 15% gewijzigd door Arethusa op 17-01-2007 15:46 ]

I've been mad for fucking years, absolutely years, been over the edge for yonks.
Vinyl: Discogs

Verwijderd

Topicstarter
DarkX schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 15:34:
Is toch niet zo moeilijk? CTRL click op het laagicoontje van de zwarte laag, dan krijg je een selectie in de vorm van die zwarte laag. Ga dan naar de rode laag en duw op delete zodat je die selectie uit de de rode laag knipt. Denk er wel aan om je zwarte laag weg te gooien of invisible te maken, anders zie je natuurlijk nog geen verschil omdat die zwarte laag over het weggeknipte gedeelte valt.
Wat ik dus niet snap is "CTRL click op het laagicoontje van de zwarte laag", moet ik klikken in de tekening zelf of op de betreffende layer in het layer menu ?

[edit]....ik snap het al...ik moet dubbelklikken op het rechthoekje in de layer (en ik had geklikt op de layernaam).....

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2007 15:58 ]

Verwijderd

Topicstarter
Arethusa schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 15:43:
offtopic:
Volledig offtopic maar ik zou graag willen weten met welke tutorial je bezig bent. Ik kan een dergelijke tutorial goed gebruiken. :) Ervan uitgaande dat die afbeelding in de ts erbij hoort.
Deze...

• Arethusa
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 28-01 13:49

Arethusa

Niet die server

Verwijderd schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 15:50:
[...]

Wat ik dus niet snap is "CTRL click op het laagicoontje van de zwarte laag", moet ik klikken in de tekening zelf of op de betreffende layer in het layer menu ?
Tenzij je "automatisch laag selecteren" aan hebt staan moet je klikken op de betreffende layer in het layer menu.

Edit: bedankt voor je link :)

[ Voor 4% gewijzigd door Arethusa op 17-01-2007 15:54 ]

I've been mad for fucking years, absolutely years, been over the edge for yonks.
Vinyl: Discogs

• DarkX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-09-2018

DarkX

Ik?

Verwijderd schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 15:50:
[...]

[edit]....ik snap het al...ik moet dubbelklikken op het rechthoekje in de layer (en ik had geklikt op de layernaam).....
Op het icoontje naast de layer naam in het layer menu. Zegmaar die mini preview van de laag :)

"We need to have a talk about the birds and the bee gees..."
FreeStroke: Playing acoustic guitars at eleven!

Pagina: 1