Toon posts:

T5900 aansluiten op laptop

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
HAllo

ik zit met het probleem voor men speakerset aan te sluiten aan men laptop : acer aspire 5672wlmi

IN men realtek kan ik alleen maar kiezen uit headset of 2 speakers

dus als ik men sur coorect aanlsuit spelen er maar 2 speakers en de woofer

hoe kan ik dit verhelpen dank

• sjongenelen
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-01 15:04
lekker duidelijk

typ het eerst ff goed :) dan is het duidelijk. dan kunnen mensen hier jou vertellen dat het wel of niet kan. kijk sowieso eens of het ondersteund wordt (mini- jack aansluiting?) dat is stereo geluid.
kan het, installeren ff nieuwe drivers en ga neuzen in het menu

[ Voor 89% gewijzigd door sjongenelen op 17-01-2007 15:09 ]

you had me at EHLO

• -ErikE-
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 28-01 19:41
/me -ErikE- neemt een aanloop, mikt eeeeen SCHOPT dit topic omhoog

Ik zal het verhaal van de TS eens een beetje verduidelijken. HIj bedoeld dat hij een laptop heeft met een Realtek ALC883 geluidschip. Deze chip is HD Ready en "Sound Blaster compatible". Volgens de specificaties van de Realtek site kan deze chip 7.1 output aan.

Nu wil hij graag hierop zijn 5.1 Speakerset aansluiten, maar als ie hiervan de 3 analoge aansluitingen (Front, Rear en Side) aansluit, krijgt hij alleen uit Links en Rechts voor en uit de Subwoofer geluid. De andere boxen blijven stil. In het configuratiemenu van Realtek is alleen de keuze uit 2.1 'surround' en Headphone. Afbeeldingslocatie: http://img.villagephotos.com/p/2005-9/1071610/realtek(Medium).JPG

Nu is dus de vraag. Hoe krijgt de TS 5.1 geluid uit zijn laptop? Waarom weet ik dit zo precies? Ik heb precies hetzelfde probleem. Mijn laptop heeft dezelfde audiochip en mijn speakerset is ook 5.1 (Creative Inspire 6700 met 5.1 -> 6.1 upmix). Ik heb de nieuwste drivers geïnstalleerd (1.61) maar mijn Realtek Soundmanager blijft software versie 5.10nogwatnogwat aangeven. Vraag dus aan mensen die ook deze software gebruiken, wat is jullie versienummer?

Alvast bedankt!!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:29
Ik denk dat die 7.1 door de S/PDIF Digitale uitgang kan komen en dat er standaard alleen 2.1 kan worden aangeboden. Ik heb namelijk dezelfde chip als het goed is (Iig Realtek HD) en zie nergens een optie om de 2 andere poorten een andere functie te geven.

• -ErikE-
dat zou wel heel jammer zijn. Jij hebt dus precies hetzelfde plaatje als wat ik gepost heb?

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:08

Shunt

Boe

wil niet stom klinken ofzo.
maar de BRON van het geluid zal natuurlijk ook 5.1 moeten zijn anders zal je zonder 5.1 emulatie software op de laptop of je 5.1 setje NOOIT 5.1 geluid krijgen ;).

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:44

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
Voorzover ik weet hebben die laptop chippies nooit Analoge 5.1/7.1 audio out... Daarvoor moet je digital out gebruiken... Mijn laptop werkt ook zo.. maar die heeft alleen koptelefoon/spdif-out en een mic ingang..

Als je analoge 5.1 uit je laptop wilt, moet je een extern kaartje kopen...

Home Assistant Configuratie V&A

• -ErikE-
Shunt schreef op maandag 02 april 2007 @ 10:08:
wil niet stom klinken ofzo.
maar de BRON van het geluid zal natuurlijk ook 5.1 moeten zijn anders zal je zonder 5.1 emulatie software op de laptop of je 5.1 setje NOOIT 5.1 geluid krijgen ;).
klinkt niet stom, er zijn genoeg mensen die het zouden vergeten ;) Maar in games als GTA San Andreas en FarCry is 5.1 toch wel fijn. Verder mp3`s afspelen in de 'bank-modus' ipv 'pc-modus' (rear speakers als front) is wel fijn, wil nu alleen door stekkers wisselen ipv sneltoetsen.

wat het probleem dus is, als je alledrie de stekker van de 5.1 set erin duwt (in de drie poorten) dan zegt de auto jack retasking, dat rear en side speakers niet worden ondersteund |:(
BiG-GuY schreef op maandag 02 april 2007 @ 10:17:
Voorzover ik weet hebben die laptop chippies nooit Analoge 5.1/7.1 audio out... Daarvoor moet je digital out gebruiken... Mijn laptop werkt ook zo.. maar die heeft alleen koptelefoon/spdif-out en een mic ingang..

Ik dacht dat mijn laptop een uitzondering was, omdat een 3 jaar oude Asus L5800C van een vriend van me wel 5.1 uitstuurd -O-

[ Voor 35% gewijzigd door -ErikE- op 02-04-2007 14:18 ]

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:08

Shunt

Boe

BiG-GuY schreef op maandag 02 april 2007 @ 10:17:

is echt niet waar
de meeste realteck chipjes hebben een remapping systeem waar ze gewoon bepaalde geluiden over een mic jack kunnen gooien. dus de 3 jacks kunnen dan echt alle functies aan nemen.

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

• -ErikE-
Shunt schreef op maandag 02 april 2007 @ 23:10:
[...]

is echt niet waar
de meeste realteck chipjes hebben een remapping systeem waar ze gewoon bepaalde geluiden over een mic jack kunnen gooien. dus de 3 jacks kunnen dan echt alle functies aan nemen.
dat heeft die van mij dus ook, alleen kan ik alleen de koptelefoon aansluiting 'remappen'. De mic en line out kunnen alleen maar mic en line out zijn....
Pagina: 1