Canon EOS 400D + 18-55mm F3.5-5.6 + 50mm F1.8 II + 24-105 F4L + 430EX Speedlite + Crumpler Pretty Boy Back Pack
Ik geloof dat je je session-state niet InProc zult moeten bijhouden, maar op een 'state-server' of in een DB.
https://fgheysels.github.io/
Dat zál een oplossing zijn, maar moet InProc niet ook gewoon werken?
Canon EOS 400D + 18-55mm F3.5-5.6 + 50mm F1.8 II + 24-105 F4L + 430EX Speedlite + Crumpler Pretty Boy Back Pack
Onze software draait ook op een dual proc bak en heeft geen problemen; lijkt me sterk dat hier de oorzaak dan zou liggenwhoami schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 14:42:
Ik geloof dat je je session-state niet InProc zult moeten bijhouden, maar op een 'state-server' of in een DB.
Daarnaast heeft een state-server / session in een DB ook nog z'n extra nadelen
Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo
Ik heb toch altijd geleerd dat met een webfarm/webgarden je nooit InProc session-state mag gebruiken. Zie ook
If you enable Web garden mode in the <processModel> element of the application's Web.config file, do not use in-process session-state mode. Otherwise, random data loss can occur.
Ja, maar als het goed is draait het dus niet op een webfarm/webgarden, en heb ik bovendien de webGarden ook nog is uitgeschakeld in de Web.Config.
Om het gedoe met de webGarden helemaal uit te sluiten: Hoeveel aspnet_wp draaien er in je task manager? 
Er is ook geen software (antivirus, backup, etc.) die de web.config / bin benaderd?
Er is ook geen software (antivirus, backup, etc.) die de web.config / bin benaderd?
[ Voor 28% gewijzigd door gorgi_19 op 18-01-2007 23:08 ]
Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo
Verwijderd
Dag riezebosch,
Alle hierboven genoemde opmerkingen gelden voor de Sessie. Alleen mijn vraag is meer de volgende:
Als je de shopping cart als object in de user.profile opslaat is de cart en persistent en zal het ook in elke serverfarm omgeving blijven werken. Bijkomend voordeel is dat het een object blijft en derhalve niet als key-value pair wordt gezien (welke je weer moet casten).
Marc
Alle hierboven genoemde opmerkingen gelden voor de Sessie. Alleen mijn vraag is meer de volgende:
Als je de shopping cart als object in de user.profile opslaat is de cart en persistent en zal het ook in elke serverfarm omgeving blijven werken. Bijkomend voordeel is dat het een object blijft en derhalve niet als key-value pair wordt gezien (welke je weer moet casten).
Marc
Pagina: 1