Toon posts:

Opstartmenuutje eigen CD

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb voor het werk een CD gemaakt met daarop twee PPT-presentaties.

Nu is het niet de bedoeling dat één ieder die zo van de CD op de HD zet en er vervolgens mee aan de haal gaat. De gemiddelde collega is PC-foob/atechnisch, dus denk ik dat het voldoende beveiligd is, als er i.p.v. de verkenner een menuutje opent om de presentaties te bekijken (soort van autorun).
Ik vergelijk het maar met de games van de laatste tijd. CD/DVD erin en ook als je in de verkenner op het CD/DVD-icoontje klikt dan krijg je dat menuutje.

Dat je met rechtermuis+verkennen er vervolgens wel kan komen, snap ik, maar de ander waarschijnlijk niet.

Echt helemaal dicht-timmeren gaat natuurlijk niet, maar laten we het makkelijke ervan af halen.
BTW, het ziet er ook wel leuk uit als ze alleen een knop hoeven aan te klikken.

Wat voor programma heb ik daar voor nodig?

• maroesjk
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15-06 13:45

maroesjk

from the ash rose a great bird

Ik gebruik om CD-menu's te maken altijd MediaChance MultiMedia Builder

There are only 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't.

• Caveman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-07 17:52

Caveman

whahoehaha

Als jezelf een autorun maakt, dan heb je helemaal geen menu proggie nodig...

bv:
  • [autorun]
  • open=shelexec.exe jouwpowerpiont.ppt
Opslaan als autorun.inf en je powerpoint start automatisch op als je de cd erin doet.

(shelexec en je ppt in de root van de cd zetten, en je kunt ze ook nog eens hidden maken.)
Je moet wel ff shelexec downloaden, maar is gratis en mag je zo gebruiken

[ Voor 15% gewijzigd door Caveman op 18-01-2007 14:42 ]

I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !

• sjongenelen
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20-07 20:20
hmm, als je de pp presentatie opent en kiest dan voor "opslaan als" eh, ligt dat dan aan mij? veel werk voor niks lijkt me

you had me at EHLO

• Caveman

Caveman

whahoehaha

TheNymf schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 14:42:
hmm, als je de pp presentatie opent en kiest dan voor "opslaan als" eh, ligt dat dan aan mij? veel werk voor niks lijkt me
Hmm, TheNymf heeft daar wel een punt, als je ze alleen aan "noobs" laat zien dan zou ik ze opslaan als .pps (powerpointshow) en niet als ppt. het voordeel is dan ook als je een autorun het, dat ie gelijk fullscreen in beeld komt, je ziet in feite niet dat pp opgestart wordt.

• AlterMann
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16-07 16:43
En ze dan ook nog even verborgen maken, heb je al een dikke kans dat ze ze niet zien staan (verborgen mappen e.d. staan standaard uit in windows) :)

• Caveman

Caveman

whahoehaha

AlterMann schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 20:49:
En ze dan ook nog even verborgen maken, heb je al een dikke kans dat ze ze niet zien staan (verborgen mappen e.d. staan standaard uit in windows) :)
Is dat niet hetzelfde als "hidden" maken ...... :)

/offtopic
Maar wat ik zo jammer vind en dat zie je bij heel veel topics, iemand plempt hier een vraag neer en kijkt vervolgens vanzelevenniemeer in het topic....dat maakt het reageren wel lastig.
/ontopic

trouwens de vraagsteller had ook eens cd-menu of autorun in google in kunnen toetsen, iig ben ik met deze zoektermen zat proggies tegengekomen waarmee het zou kunnen.

[ Voor 14% gewijzigd door Caveman op 20-01-2007 11:20 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Caveman schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 20:41:
[...]

Hmm, TheNymf heeft daar wel een punt, als je ze alleen aan "noobs" laat zien dan zou ik ze opslaan als .pps (powerpointshow) en niet als ppt. het voordeel is dan ook als je een autorun het, dat ie gelijk fullscreen in beeld komt, je ziet in feite niet dat pp opgestart wordt.
Maar hoernoem de .ppt naar .pps en je hebt gewoon het powerpoint bestand. Kun je het ding niet gewoon in een flash of director filmpje zetten? Dat is ook nog wel terug te halen, maar wel heel wat moeilijker.

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-04 23:18

pasta

Ondertitel

Caveman schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 14:40:
Als jezelf een autorun maakt, dan heb je helemaal geen menu proggie nodig...

bv:
  • [autorun]
  • open=shelexec.exe jouwpowerpiont.ppt
Opslaan als autorun.inf en je powerpoint start automatisch op als je de cd erin doet.

(shelexec en je ppt in de root van de cd zetten, en je kunt ze ook nog eens hidden maken.)
Je moet wel ff shelexec downloaden, maar is gratis en mag je zo gebruiken
Waarom zou je zo'n tool downloaden als het commando start standaard aanwezig is op XP installaties? :)

Signature

• Caveman

Caveman

whahoehaha

pasta schreef op zaterdag 20 januari 2007 @ 13:26:
[...]

Waarom zou je zo'n tool downloaden als het commando start standaard aanwezig is op XP installaties? :)
hmmm, met start kun je toch alleen een toepassing starten ? en niet een geregistreerde bestandsextentie...

[edit]
Oeps, vergeten te enteren in de cmd promt:
Niet-uitvoerbare bestanden kunnen worden aangeroepen via hun bestands-
koppeling door alleen maar de bestandsnaam te typen als een opdracht
(b.v. WORD.DOC zal de toepassing starten die is gekoppeld aan bestands-
extensie .DOC). Zie de opdrachten ASSOC en FTYPE voor het maken van deze
koppelingen binnen een opdrachtscript.

Nou, te lang met win2k gewerkt denk ik :) weer wat geleerd.

[ Voor 40% gewijzigd door Caveman op 20-01-2007 14:09 ]

Pagina: 1